Legger ut litt informasjon om hva jeg bygger på nå. Hoved byggetråd ligger på RCGroups.com:
3D Hobby Shop 126" Andrew Jesky Slick ble vist for første gang for et par uker siden på en messe i Toledo. Flyet er designet for 170 - 200cc bensin, men mitt blir elektrisk.
Jeg har fått en av beta utgavene for testing før de blir satt i produksjon. Min har serienummer 002. Andrew Jesky har nummer 001.
Jeg har aldri bygget eller flydd noe større en 2.2 meter, så litt av poenget med at jeg har fått meg en beta utgave er slik at 3DHS kan få tilbakemelding om hva som byr på problemer for en fersking i denne størrelsen.
Fargene er et eget valg og blir ikke en av produksjons fargene. Jeg skal få custom grafikk laget av ADC Vinyl. Det blir noen sjakkmønster i hvitt og carbon.
Inspirasjon til motor kommer fra videoer av Bernd Beschorners Delro Raven på Flight Pass and fra Jockes byggetråd for hans 42% Extra.
Jeg går for mindre batteri en hva Bernd bruker, men litt mer en Jocke. Satser på lik eller over 200cc effekt.
Utstyr:
Plettenberg Predator 37/6
RASA 3-blade 28.5x12
Jeti Spin 300
6 x Hyperion G3 VX 7s 4200 35C
2 x Hyperion G3 CX 2s 2500 25C
13 x Hitec HS-7955TG
SWB Servo horns
Bulk 20awg wire og Futaba connectorer for forlengninger
Futaba R6014FS / 14MZ
Smart-fly Power Expander Competition 12
Motoren vil kjøres på 14s 12.6Ah for første test. Prop data fra Plettenberg viser at Predator 37 spinner 28.5x12 prop med 6300 RPM med 47 volts input og trekker 308A. Med Hyperion G3 batterier håper jeg å få minst 50V, ca. 6700 RPM og 16kW+.
Motoren monteres inni spinner for maks kjøling og vekt fordeling. 3 blad foldepropell monteres rett på motor.
Jeg kjører 2s LiPo via en Smart-fly Power Expander som gir direkte spenning til servoer og 5V til mottaker.
Legger med bilder fra prosessen. Jeg begynte å montere på lørdag og har nå kun igjen småting før jeg er klar for å montere motor, ESC og batterier. Motor feste blir laget nå av en kammerat, og jeg venter på batterier fra Hyperion i Danmark.
Erling
http://www.hitecrcd.com/servos/show?name=HS-7955TG
3D Hobby Shop 126" Andrew Jesky Slick ble vist for første gang for et par uker siden på en messe i Toledo. Flyet er designet for 170 - 200cc bensin, men mitt blir elektrisk.
Jeg har fått en av beta utgavene for testing før de blir satt i produksjon. Min har serienummer 002. Andrew Jesky har nummer 001.
Jeg har aldri bygget eller flydd noe større en 2.2 meter, så litt av poenget med at jeg har fått meg en beta utgave er slik at 3DHS kan få tilbakemelding om hva som byr på problemer for en fersking i denne størrelsen.
Fargene er et eget valg og blir ikke en av produksjons fargene. Jeg skal få custom grafikk laget av ADC Vinyl. Det blir noen sjakkmønster i hvitt og carbon.
Inspirasjon til motor kommer fra videoer av Bernd Beschorners Delro Raven på Flight Pass and fra Jockes byggetråd for hans 42% Extra.
Jeg går for mindre batteri en hva Bernd bruker, men litt mer en Jocke. Satser på lik eller over 200cc effekt.
Utstyr:
Plettenberg Predator 37/6
RASA 3-blade 28.5x12
Jeti Spin 300
6 x Hyperion G3 VX 7s 4200 35C
2 x Hyperion G3 CX 2s 2500 25C
13 x Hitec HS-7955TG
SWB Servo horns
Bulk 20awg wire og Futaba connectorer for forlengninger
Futaba R6014FS / 14MZ
Smart-fly Power Expander Competition 12
Motoren vil kjøres på 14s 12.6Ah for første test. Prop data fra Plettenberg viser at Predator 37 spinner 28.5x12 prop med 6300 RPM med 47 volts input og trekker 308A. Med Hyperion G3 batterier håper jeg å få minst 50V, ca. 6700 RPM og 16kW+.
Motoren monteres inni spinner for maks kjøling og vekt fordeling. 3 blad foldepropell monteres rett på motor.
Jeg kjører 2s LiPo via en Smart-fly Power Expander som gir direkte spenning til servoer og 5V til mottaker.
Legger med bilder fra prosessen. Jeg begynte å montere på lørdag og har nå kun igjen småting før jeg er klar for å montere motor, ESC og batterier. Motor feste blir laget nå av en kammerat, og jeg venter på batterier fra Hyperion i Danmark.
Erling
http://www.hitecrcd.com/servos/show?name=HS-7955TG
Comment