Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min første Depron modell!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by kapia View Post
    kom gjerne med bilder, er alltid kjekkt å se hva andre holder på med
    Er ikke store forskjellen fra første bildet jeg la ut, men kan legge ved bildet av hornene jeg fant
    Må kjøpe teip i morgen før jeg kan gjøre noe mer. Og så må jeg få laget meg en motorbukk. Satser på å få laget meg en på skolen i morgen..

    Dette bør da funke?

    Click image for larger version

Name:	2010-12-01 19.37.03.jpg
Views:	1
Size:	57.2 KB
ID:	574021

    Click image for larger version

Name:	2010-12-01 19.37.16.jpg
Views:	1
Size:	52.2 KB
ID:	574022

    Funker denne til tape på vingene? Clas Ohlson Tenkte på den i transparent.

    Comment


    • #17
      ser bra ut, eneste til neste gang, så prøv å senter på hornet vinkel rett over hengsel linja.
      slik at hullene i hornet er på lik linka med henglsne. da får du like mye vandring begge veier.
      hva gjelder tape, så trenger du ikke lerret tape, med depron eller generelt fly så er jo ønsket å holde vekten nede.
      og scotch tape, 12mm som du får kjøpt på bokhandler osv er kjempe god på depron. jeg har prøvd forskjelligt men den er overlegen. koster ikke mye heller. (10-12kr)

      Comment


      • #18
        Originally posted by kapia View Post
        ser bra ut, eneste til neste gang, så prøv å senter på hornet vinkel rett over hengsel linja.
        slik at hullene i hornet er på lik linka med henglsne. da får du like mye vandring begge veier.
        hva gjelder tape, så trenger du ikke lerret tape, med depron eller generelt fly så er jo ønsket å holde vekten nede.
        og scotch tape, 12mm som du får kjøpt på bokhandler osv er kjempe god på depron. jeg har prøvd forskjelligt men den er overlegen. koster ikke mye heller. (10-12kr)
        Er ikke heeelt med på hva du mener, men har gjort så godt jeg kan. Slik jeg ser det er det godt nok sånn det er nå

        I dag har jeg fått på karbonstang på vingen. Limt den med smeltelim og tapet over. Det ser ut som det sitter som f...
        Har også fått festet og justert alle linkene Må innom smallsize i morgen og kjøpe to forlengelsekabler til servoene på halen.. Er det lurt å lage hull i kroppen slik jeg får batteriet så midt på som overhodet mulig etter jeg har funnet CG? Hvor er det mest naturlig å ha CG egentlig? Mottaker og ESC monterer jeg på hver sin side under vingen.. Har fått montert motoren også så nå er det ikke mye som gjenstår. Satser på å fly den i helgen Haleroret syns jeg er veldig løst i fisken så vurderer å stive opp det med en karbonstang også.. Forresten dritgøy å bygge fly til avveksling fra helikopter :P

        Click image for larger version

Name:	2010-12-02 14.09.53.jpg
Views:	1
Size:	45.5 KB
ID:	574032

        Click image for larger version

Name:	2010-12-02 14.10.02.jpg
Views:	1
Size:	49.4 KB
ID:	574033

        Click image for larger version

Name:	2010-12-02 14.10.10.jpg
Views:	1
Size:	61.4 KB
ID:	574034

        Comment


        • #19
          Ser bra ut Eneste jeg legger merke til er at det ser ut som at motorbukken kommer for angt bak etter hvor du har kuttet.
          Last edited by JayBee; 02-12-10, 18:00.
          Jon-Brage Hoel Andorsen
          -------------------------------------------------------------------------
          Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

          Alt flyr bare du har nok motor!

          Comment


          • #20
            Originally posted by JayBee View Post
            Ser bra ut Eneste jeg legger merke til er at det ser ut som at motorbukken kommer for angt bak etter hvor du har kuttet.
            Har kuttet det etter tegningene

            Legger ved et bilde når jeg holdt på å feste motoren. Ser at boltene er veldig lange, så de skal jeg kutte når jeg finner en liten baufil..

            Syns det ser greit ut motorfestet jeg?

            Click image for larger version

Name:	2010-12-02 19.34.01.jpg
Views:	1
Size:	69.0 KB
ID:	574037

            Comment


            • #21
              Bør jeg lage en batterikasse å ha batteriet inni? Slik det ligger både beskyttet og godt festet.. Regulatoren og mottakeren teiper jeg bare fast, det ser ut til å holde greit

              Comment


              • #22
                Oisann! Den så overmotorisert ut! Men det liker vi borrelåsteip har fungert godt for meg når jeg fester batterier. Hvis du bruker borrelås så må du ikke montere batteriet horisontalt, men montere det vertikalt
                Jon-Brage Hoel Andorsen
                -------------------------------------------------------------------------
                Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                Alt flyr bare du har nok motor!

                Comment


                • #23
                  jepp, hiver meg på den, har faktisk brukt borrelås på batteri så store som 2200mah, og tullete flyving, iiingenproblem. mitt tips der er europris, har i meters lengde, både han og hun lås i en pakke.

                  Comment


                  • #24
                    Clasern har også
                    Jon-Brage Hoel Andorsen
                    -------------------------------------------------------------------------
                    Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                    Alt flyr bare du har nok motor!

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by JayBee View Post
                      Oisann! Den så overmotorisert ut! Men det liker vi

                      Overmotorisert? Neiss.. Okei da, kanskje litt River sikkert i filler hele flyet, men da har jeg en balsa yak liggende som jeg tenkte å bygge etter jeg har knust denne Ser hva lurt jeg finner på med batteri..

                      Recommended model weight : 1000~1900g / 35~67oz
                      Power equivalent : .25 to .30 IC glow engine
                      Power: 400W+

                      Comment


                      • #26
                        Ja vi får håpe ikke motoren stikker av;P
                        Jon-Brage Hoel Andorsen
                        -------------------------------------------------------------------------
                        Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                        Alt flyr bare du har nok motor!

                        Comment


                        • #27
                          Har lest noen tråder med tilsvarende motor i KV og effekt på samme fly, så håper det går greit.. :P

                          Comment


                          • #28
                            Sikkert ingen problem å fly 3d med det oppsettet
                            Jon-Brage Hoel Andorsen
                            -------------------------------------------------------------------------
                            Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                            Alt flyr bare du har nok motor!

                            Comment


                            • #29
                              Cg er forresten ca. 1/3 bak fra fremkant av vingen. Dette varierer egentlig fra fly til fly, så du må nok eksprimentere litt her.
                              Jon-Brage Hoel Andorsen
                              -------------------------------------------------------------------------
                              Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                              Alt flyr bare du har nok motor!

                              Comment


                              • #30
                                Takker.. Maiden i morgen

                                Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

                                Comment

                                Working...
                                X