Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min første Depron modell!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by Trulsen View Post
    så lenge den varer

    Sent from my Galaxy S using Tapatalk


    Så lenge varte den!
    Gikk med nesa rett i bakken i dag i høy fart.. Ganske spektakulært syn egentlig, hehe. Oppdaget at noe kom litt røyk ut av et eller annet. Mistenkte ESC'en, men så det kom fra batteriet. Kastet det på marken og så tok det fyr :P Det smalt faktisk! Det var ganske mye mer futt i et 3s2200 batteri enn jeg forventet Lazybee fikk det på film så får se om det dukker opp her en gang :P

    Comment


    • #47
      Det ble litt mange innlegg etter hverandre her men spør heller her istedetfor å lage ny tråd

      Jeg kjøpte 6mm Depron på Neumann i Bergen. De sa det var det folk brukte å kjøpe til å bygge modeller med. Når jeg kom hjem så jeg på merkelappen at det het "Thermoplan" eller noe lignende.

      Nå sliter jeg med å fikse flyet når jeg er å flyr, for jeg finner ikke en lim som biter på materialet. Eneste som sitter er smeltelim! Kjøpte UHU-por, påførte begge flater som skal limes (i dette tilfellet 2 sider med depron) lot limen bli fingertørr i 20 min og satt delene sammen. Da løsner limen fra ene flaten. Det blir liksom ikke "tørt" eller hva jeg skal si. Så da tenkte jeg at jeg prøver med Loctite superglue. Samma greiene der. Det hefter, men er så vidt det sitter. Hadde forventet at det smeltet men det gjorde det ikke. Så stakk jeg på Smallsize Hobbyland og kjøpte jeg denne superlimen her; http://shop.smallsize.no/product_inf...7e18cf6f888452

      Den limer heller ikke! Sinnsykt irriterende :O
      Har dere noe tips til hva jeg gjør feil? Er det rett og slett feil materiale jeg har bygget flyet i?

      Comment


      • #48
        Originally posted by Trulsen View Post
        Det ble litt mange innlegg etter hverandre her men spør heller her istedetfor å lage ny tråd

        Jeg kjøpte 6mm Depron på Neumann i Bergen. De sa det var det folk brukte å kjøpe til å bygge modeller med. Når jeg kom hjem så jeg på merkelappen at det het "Thermoplan" eller noe lignende.

        Nå sliter jeg med å fikse flyet når jeg er å flyr, for jeg finner ikke en lim som biter på materialet. Eneste som sitter er smeltelim! Kjøpte UHU-por, påførte begge flater som skal limes (i dette tilfellet 2 sider med depron) lot limen bli fingertørr i 20 min og satt delene sammen. Da løsner limen fra ene flaten. Det blir liksom ikke "tørt" eller hva jeg skal si. Så da tenkte jeg at jeg prøver med Loctite superglue. Samma greiene der. Det hefter, men er så vidt det sitter. Hadde forventet at det smeltet men det gjorde det ikke. Så stakk jeg på Smallsize Hobbyland og kjøpte jeg denne superlimen her; http://shop.smallsize.no/product_inf...7e18cf6f888452

        Den limer heller ikke! Sinnsykt irriterende :O
        Har dere noe tips til hva jeg gjør feil? Er det rett og slett feil materiale jeg har bygget flyet i?
        Test med vanlig lynlim på en bit. Kan hende at denne foamen "tåler" det.
        Jon-Brage Hoel Andorsen
        -------------------------------------------------------------------------
        Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

        Alt flyr bare du har nok motor!

        Comment


        • #49
          Originally posted by JayBee View Post
          Test med vanlig lynlim på en bit. Kan hende at denne foamen "tåler" det.
          Loctite sin superlim er vell vanlig er den ikke? Link til den jeg prøvde med på en bit i dag som heller ikke biter: Clas Ohlson



          Edit: Ser på nettsiden de har en egen til plast med aktivator til 50kr: Clas Ohlson
          Kanskje jeg kan prøve den?

          Comment


          • #50
            Det er ikke aktivator i den form vi kjenner den, men en tusj med noe innhold som følger med. Jeg syntes ikke den funket så utrolig bra.

            Ja locktite sitt lim er vanlig superlim...
            Jon-Brage Hoel Andorsen
            -------------------------------------------------------------------------
            Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

            Alt flyr bare du har nok motor!

            Comment


            • #51
              Du kan jo prøve med vanlig kontaktlim, av den typen man ikke bør sniffe på...
              Jon-Brage Hoel Andorsen
              -------------------------------------------------------------------------
              Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

              Alt flyr bare du har nok motor!

              Comment


              • #52
                Originally posted by JayBee View Post
                Du kan jo prøve med vanlig kontaktlim, av den typen man ikke bør sniffe på...
                Har du noe eksempel på hva slags lim? Skulle hatt det i morgen så greit det er lett tilgjengelig

                Edit igjen: Hva med 5 min epoksy? Funker det på Depron eller er det for sprøtt?
                Last edited by Trulsen; 17-12-10, 17:02.

                Comment


                • #53
                  Originally posted by trulsen View Post
                  har du noe eksempel på hva slags lim? Skulle hatt det i morgen så greit det er lett tilgjengelig

                  edit igjen: Hva med 5 min epoksy? Funker det på depron eller er det for sprøtt?
                  kicker kicker kicker


                  åsså limpistol
                  trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                  trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                  arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                  PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                  homemade quad med diverse elektronikk.
                  noen depronkjerrer.
                  futaba10c 2.4ghz.
                  radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

                  Comment


                  • #54
                    Tror du det funker om jeg bruker kicker? Det kan være.. For på flasken står det 10-15 sek herdetid. Men istad limte jeg et rorhorn, teipet det fast så det skulle være 100% fast, lot det tørke iallefall 30 min. Kanskje nermere en time og da var limen fortsatt våt Kan være det blir bra om jeg bruker kicker ja Får prøve det i morgen da

                    Comment


                    • #55
                      kicker tørker på 2sekunder uansett overflate
                      trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                      trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                      arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                      PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                      homemade quad med diverse elektronikk.
                      noen depronkjerrer.
                      futaba10c 2.4ghz.
                      radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

                      Comment


                      • #56
                        Da kjøper jeg det i morgen! Takk Jon!

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by Trulsen View Post
                          Da kjøper jeg det i morgen! Takk Jon!
                          men det blir hardt/sprøtt,men det går vel bra, lykke til
                          trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                          trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                          arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                          PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                          homemade quad med diverse elektronikk.
                          noen depronkjerrer.
                          futaba10c 2.4ghz.
                          radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by lillejon78 View Post
                            men det blir hardt/sprøtt,men det går vel bra, lykke til
                            Jau, det får vel gå.. Er på sideroret bak + litt andre ting som etterhvert kanskje trenger litt liming:P Prøver med Kicker og/eller epoksy hvis ikke det funker med CA+kicker :P

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by Trulsen View Post
                              Jau, det får vel gå.. Er på sideroret bak + litt andre ting som etterhvert kanskje trenger litt liming:P Prøver med Kicker og/eller epoksy hvis ikke det funker med CA+kicker :P
                              kicker funker KUN på ca/superlim
                              trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                              trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                              arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                              PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                              homemade quad med diverse elektronikk.
                              noen depronkjerrer.
                              futaba10c 2.4ghz.
                              radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

                              Comment


                              • #60
                                Ja det er jeg klar over Men om CA+kicker ikke biter på depronen så blir det å prøve epoksy Det hvertfall det jeg mente

                                Comment

                                Working...
                                X