Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min første Depron modell!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Da har jeg kjøpt kicker og testet det. Jaggu ble det futt på liminga! Biter som f nå Takk for hjelp og tips

    Comment


    • #62
      Etter at jeg gruste min overmotorisert Edge som var min første modell, bygget jeg en EPPyak55 fra Rcgroups. EPPYak55 ... build guide, videos, free plans - RC Groups

      Den fløy veldig fint og jeg var meget fornøyd! Så flyttet jeg motoren over på en lierider jeg kjøpte og nå ligger den og venter på ny motor. I mangel på andre ting å gjøre på i drittværet tenkte jeg å prøve å bygge en annen utgave av den EPPyaken

      Tenkte å lage kroppen bokset slik at all elektronikk blir skjult og bygge den som dobbeltdekker
      Bruker kroppen, vingen, haleroret og høyderoret som basis, men med litt modifikasjoner. Er godt i gang med byggingen og legger ut litt bilder fra prosjektet. Det flyr sikkert rævva men det er jo gøy å prøve da!

      Click image for larger version

Name:	Yak bipe 2.jpg
Views:	1
Size:	29.3 KB
ID:	574688

      Click image for larger version

Name:	Yak bipe 1.jpg
Views:	1
Size:	21.5 KB
ID:	574689

      Click image for larger version

Name:	2011-01-06 11.46.35.jpg
Views:	1
Size:	65.5 KB
ID:	574690

      Det er ganske store rorutslag på denne modellen og det tenkte jeg å forandre litt på. Siden det blir to vinger regner jeg med at jeg omtrent halverer utslagene. Iallefall maks 2/3 av originalflaten prøver jeg meg på.

      Click image for larger version

Name:	2011-01-06 11.46.53.jpg
Views:	1
Size:	65.4 KB
ID:	574691

      Comment


      • #63
        Hei Trulesn!

        Noe fremgang på denne varianten...?

        Lasta opp en film i sta av min Yak55M depron i Oslo. Bruker litt stor motor til at den blir bra å fly inne, men ute i stille vær fungerer det jo perfekt...

        Last edited by Ruduz; 11-02-11, 19:08.
        All you need is love

        Comment


        • #64
          Hey!

          Joda, jeg har bygget og fløyet den en del. Men det ble veldig tungt, så jeg vurderer å bygge den i 3mm depron for å få ned vekta. Brukte også en motor på 60 gram, og 1000 mah batterier, så burde uten store problemer få vekta ned 100 gram.

          Click image for larger version

Name:	2011-01-10 10.19.31.jpg
Views:	1
Size:	53.6 KB
ID:	575927

          Comment


          • #65
            hehehe se der ja.. Litt av en doning Jepp skulle vel gå det..!
            All you need is love

            Comment


            • #66
              Originally posted by Ruduz View Post
              hehehe se der ja.. Litt av en doning Jepp skulle vel gå det..!
              Det kjekkeste er jo å bygge disse depron modellene

              Comment


              • #67
                Originally posted by Ruduz View Post
                Lasta opp en film i sta av min Yak55M depron i Oslo. Bruker litt stor motor til at den blir bra å fly inne, men ute i stille vær fungerer det jo perfekt...
                Din så jo ut til å fly veldig veldig fint Min Yak55 har egentlig avgått med døden Tror jeg bygger en ny en heller enn å fikse den gamle.. Nesten synd det er så fint fly-vær ute nå

                Comment

                Working...
                X