Unconfigured Ad

Collapse

Konvertering av LEE P-51 Mustang til MicroFlight

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LN-WNH
    • Dec 2003
    • 426

    #1

    Konvertering av LEE P-51 Mustang til MicroFlight

    BILTEMA HAR OGSÅ FLY!

    Visste du at Biltema også har fly? Modellfly?

    I forbindelse med gjennomlesning av MicroFlight linker kom jeg over beskrivelser av elektrofisering av en spesielle "isopor" utgave av bl.a. P-51 Mustang. Fabrikatet er noe kryptisk LEE modellnummer 030801.

    DENNE, OG NOEN TIL SELGES AV BILTEMA I NORGE

    Vi har Biltema 12 minutter unna der jeg bor, og jeg raste av gårde og tok med meg Mustanger og den ene Spitfiren som var igjen - til kr. 49.90 pr. stk.

    Nå skal jeg se hva dette kan bli til - og jeg har noen få uker på meg til å skaffe deler fra usaland før Indoorsesongen starter her hos oss.

    Jeg skal komme tilbake med beskrivelser av framdriften (og kontoutskrift fra det som blir igjen på VISA kontoen ) når noe nytt er å meddele.

    En av de morsomme ting med hobbyen vår er alt som skjer og som vi kan få greie på via ulike diskusjonsfora - og ikke minst Modellflynytt.no

    Så, følg med, følg med..... og skriv gjerne på formuet hvis du har erfaring på området! Vi er mange som vil lære.
  • tahustvedt
    • Feb 2004
    • 4601

    #2
    Tøft!

    Har du noen bilder? Hvor store er de?

    EDIT:
    fant de på siden til Biltema. 470 mm vingespenn og 40 g. Cessna og mustang.

    Comment

    • LN-WNH
      • Dec 2003
      • 426

      #3
      Dårlig med bilder ennå - jeg må kjøpe bedre kamera først........
      Antakelig finner du et bilde i Biltemakatalogen på nettet
      men du finner stoff her:

      Modellen selges også andre steder internasjonalt - sikkert noe å finne
      -----
      Speq:

      Lengde: 390 mm
      Vingespenn: 470 mm
      Areal: 3,5 dm2
      Vingelast 11,4 g/dm2 (med STRIKKMOTOR og propell)
      Vekt: 40 gram (før jobben starter)

      Jeg må lage en liten 12 grams børsteløs til dette flyet denne i helga...

      Comment

      • erlend
        • Apr 2004
        • 528

        #4
        jeg hadde en sånn i spitfire menjeg tenkte ikke på å konvertere den til rc.
        Run, live to fly, fly to live, aces high!
        Erlend Larssen

        Comment

        • erlend
          • Apr 2004
          • 528

          #5
          Jeg og en kompis skal prøve dette i høstferien Takk for tipset Per.
          Run, live to fly, fly to live, aces high!
          Erlend Larssen

          Comment

          • tahustvedt
            • Feb 2004
            • 4601

            #6
            Jeg har nå send en handleliste til faren min i tilfelle han er innom Biltema. Jeg kjøper et av hvert fly hvis de har de inne. Det går visst ikke an å bestille online.

            Comment

            • erlend
              • Apr 2004
              • 528

              #7
              Vi bruker en Mustang.
              Siden vi ikke gidder å bestille lipo og sånt ha vi bestemt å bruke strikkmotoren som den er og sette motorene på rorene (bare høyde/sideror). Det var to helt identiske motorer i bilen, en til styring og en til sving. Ikke sånn spoledings. Ser ut til å funke bra. Allerede etter første kvelden hadde vi funksjonelt sideror
              Run, live to fly, fly to live, aces high!
              Erlend Larssen

              Comment

              • Jbruntveit
                • Jul 2004
                • 3

                #8
                Mustang



                JB

                Comment

                • Samsung
                  • May 2003
                  • 184

                  #9
                  Noen som vet om Biltema i Oslo har flere slike fly igjen?

                  Comment

                  • ThomasB
                    • Aug 2004
                    • 1305

                    #10
                    da hadde på rud i bærum i går
                    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                    www.airheads.no

                    Comment

                    • tahustvedt
                      • Feb 2004
                      • 4601

                      #11
                      Hehe... Faren min fikk tak i alle tre modellene.

                      Comment

                      • tahustvedt
                        • Feb 2004
                        • 4601

                        #12
                        Jeg har fått alle tre modellene i hus nå og satt de kjapt sammen med stirkkmotor. Mustangen fløy veldig fint når jeg kastet den. Jeg er usikker på hvilken jeg skal konvertere. Tror jeg skal bruke Wes-Tech servoene mine i en av fighterene på balanse og høyderor med redusert dihedral, og en lett CD-ROM med 5" eller noe sånt på et 2s eller 3s E-Tec 250 batteri. Flykroppen er såpass tung at jeg burde lette de fra innsiden.

                        Det er pene modeller. De har litt lange neser, er litt lave og har store flater men ikke noe som ser alt for feil ut. Finishen er veldig fin faktisk. Jeg lurer på hvilken lakk som kan brukes på disse...

                        Comment

                        • tahustvedt
                          • Feb 2004
                          • 4601

                          #13
                          Tenk dere en dogfight med sånne fly!

                          Comment

                          • tahustvedt
                            • Feb 2004
                            • 4601

                            #14
                            Jeg bestemte meg for å begynne med Spitfire-modellen. Jeg har delt kroppen i to og gjett hva jeg fant inni! En stor jernkule i nesa. Ikke rart den føltes tung.

                            Comment

                            • Isak
                              • Apr 2004
                              • 680

                              #15
                              Hvordan går det med prosjektene deres? Har tenkt å begynne med et sånt prosjekt jeg også, vært innterresant å høre hvordan deres erfaringer har vært !
                              Runar Isaksen
                              risaksen@bluezone.no

                              Comment

                              Working...