Unconfigured Ad

Collapse

Konvertering av LEE P-51 Mustang til MicroFlight

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tahustvedt
    • Feb 2004
    • 4601

    #16
    Jeg må bare gidde å fortsette. Min Spitfire ligger i deler på bordet og den er mye lettere enn den var før jeg delte den og fjernet kula og unødvendig innmat. Jeg har egentlig alt jeg trenger for å gjøre den ferdig.

    Comment

    • Isak
      • Apr 2004
      • 680

      #17
      Hva slags utstyr tenkte du å putte inn da ?

      Hva er planlagt vekt??
      Runar Isaksen
      risaksen@bluezone.no

      Comment

      • tahustvedt
        • Feb 2004
        • 4601

        #18
        Motor: GWS RXC eller B2C (alternativt en liten CD-ROM)
        Batteri: E-Tec 250 2S (kanskje ogsp 3S hvis jeg bruker CD-ROM)
        Regulator: Jeti JES006 (Phoenix 10 hvis CD-ROM)
        Servoer: WES-Tech 2.4 g balanse/høyderor
        Mottager: GWS Pico 4 kanaler

        Tenker den havner på ca 70 g.

        Comment

        • Isak
          • Apr 2004
          • 680

          #19
          javel ja, 70 gram.... Må gå an å få til det.

          Hvor kjøper dere småelektronikken ? Utlandet kanskje??
          Runar Isaksen
          risaksen@bluezone.no

          Comment

          • Isak
            • Apr 2004
            • 680

            #20
            Da har jeg kommet et lite stykke påvei med mustangen min. Kroppen er hulet ut og motor er montert, samt at ror og overføringer nesten er ferdig. Jeg har valgt å montere en litt stor motor i doningen, en som egentlig sto i en parkflyer som veide opp mot 200 gram. Fikk akkurat klemt den inn, neeesten så en klarer å se igjennom isoporen på sidene fram Vi får se hvordan vekten blir tilslutt, men jeg satser på at motorkraften kompenserer for dette. Har veid flykropp med motor, vinger og en fartsregulator nå ikveld. Og vekten endte på rundt 40 gram. Det er da ikke så ille???? Mangler to servoer og batteri. Men det er enda mengder med isopor igjen Men ser ikke bort ifra at hele stasen ender over 100 gram... brr.. spent!

            Få høre hvordan prosjektene deres går da?? Hvis de i hele tatt gjør det da
            Runar Isaksen
            risaksen@bluezone.no

            Comment

            • Samsung
              • May 2003
              • 184

              #21
              Var på Biltema i dag og kjøpte en P-51 Mustang.
              Den er jo ganske så liten så jeg lurer på hvor dere kjøper små servoer/motorer-hvis dere ikke lager det selv da.
              Har bare åpnet esken foreløpig. Er ikke helt sikker på om jeg skal gjøre et forsøk enda. Må først finne ut hva det koster å få den flyvedyktig.

              Comment

              • Isak
                • Apr 2004
                • 680

                #22
                Jeg har kjøpt mikroservoer i allefall, går bra det. Disse veier ikke mer en 10 gram tilsammen så, det går bra.
                Runar Isaksen
                risaksen@bluezone.no

                Comment

                • purple
                  • Nov 2004
                  • 298

                  #23
                  Holder på med et lignende prosjekt selv. Har kjøpt meg 2 fly som jeg har røsket ut strikket mm. Satser på å ha kun sideror og benytter fjernstyringen fra en liten radiostyrt bil (kr 149 på elefun.net).

                  Har bestillt inn lipo batteri og satser på en flyvekt på ca 45-50 gram.

                  Cheers
                  Tore, Alta
                  Attached Files
                  Cheers,
                  Tore, Alta

                  Comment

                  • Psyko-lefse
                    • Feb 2004
                    • 1438

                    #24
                    Hehe, skal bli tidig å se deg løpe etter flyet med den rekkevidden der :P
                    Morten Smøraas

                    Comment

                    • purple
                      • Nov 2004
                      • 298

                      #25
                      Originally posted by Psyko-lefse
                      Hehe, skal bli tidig å se deg løpe etter flyet med den rekkevidden der :P
                      Det blir litt modifisering av sender og mottaker. Ser andre har fått opp mot 100 meter rekkevidde. Tror nok det holder.
                      Den kommer stortsett til å fly inne.

                      Cheers
                      Tore
                      Cheers,
                      Tore, Alta

                      Comment

                      • Psyko-lefse
                        • Feb 2004
                        • 1438

                        #26
                        Ja, blir sikkert bra det der. Skal du styre gassen og, eller bare høyde/sideror?
                        Morten Smøraas

                        Comment

                        • purple
                          • Nov 2004
                          • 298

                          #27
                          Originally posted by Psyko-lefse
                          Ja, blir sikkert bra det der. Skal du styre gassen og, eller bare høyde/sideror?
                          Foreløpig blir det gass AV/PÅ, men har sett en som har laget en ESC (eller hva det heter?) til denne type mottaker. Men må få det opp i lufta først

                          Cheers
                          Tore
                          Cheers,
                          Tore, Alta

                          Comment

                          • Kråka
                            • Mar 2004
                            • 199

                            #28
                            ESC= Electronic Speed Control...
                            Bygger bedre enn jeg flyr...
                            ARF? Nei takk!

                            Comment

                            • purple
                              • Nov 2004
                              • 298

                              #29
                              Hallo
                              Originally posted by erlend
                              ...Det var to helt identiske motorer i bilen, en til styring og en til sving. Ikke sånn spoledings. Ser ut til å funke bra. Allerede etter første kvelden hadde vi funksjonelt sideror
                              Kan du legge ut bilder av dette?

                              Jeg har delt flyet og begynnt å lette på skroget (smi vekk isopor). Det veier nå 28 gram uten klistremerker, kunne godt tenkt meg det litt lettere, ned mot 24-25 gram.

                              Specs:
                              Wingspan 495 mm,
                              length 372 mm

                              Jeg har ment å bruke dette utstyret:

                              Motor: KP00 (5 gram)
                              Batteri: LiPo 250 mah (ca 5,5 g)
                              Mottager: Fra BitCar 2 kanaler (ca 3 g)
                              Servo(?): Acurator (ca 1,5 g m/servostag), evt motor fra bil (ca 2 g)
                              + ledninger, klistremerker og lim.

                              Håper å få hele sulamiten under 40 g, 4 gram mindre en det veide før jeg startet?

                              Hvordan går det me dere andre? Bilder?

                              Cheers
                              Tore
                              Attached Files
                              Cheers,
                              Tore, Alta

                              Comment

                              • erlend
                                • Apr 2004
                                • 528

                                #30
                                Har ikke bilder av flyet, vi har ikke gjortnoe på det på det i det siste. Nå står motordrevet snowracer øverst på lista!
                                Run, live to fly, fly to live, aces high!
                                Erlend Larssen

                                Comment

                                Working...