Bare hyggelig! Vil ikke kalle det en avsporing siden det er mange likhetstrekk mellom FJ og Stryker, og dessuten har dette blitt en dialog mellom deg og meg ser det ut til. Ikke veldig mange andre som har bidratt eller sagt Hallo ennå. Burde ha endret navnet på tråden til Foamy: Modifisert!
Unconfigured Ad
Collapse
Stryker: Modifisert!
Collapse
X
-
I hangaren:
SpeedFire F5B
X-plane fra www.yuri-models.com
Hawk F5B
MiniHawk (2stk)
3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
UM Stryker Q 180
FPV Raptor
EPO Cessna (156cm) -
I hangaren:
SpeedFire F5B
X-plane fra www.yuri-models.com
Hawk F5B
MiniHawk (2stk)
3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
UM Stryker Q 180
FPV Raptor
EPO Cessna (156cm)Comment
-
I hangaren:
SpeedFire F5B
X-plane fra www.yuri-models.com
Hawk F5B
MiniHawk (2stk)
3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
UM Stryker Q 180
FPV Raptor
EPO Cessna (156cm)Comment
-
Hei
lurer litt på en fj eller en stryker v2 (med sideror) Hvem er lettest/billigst å få til å rive skinnet av pølså
Skal ikke vere være værst i gata men 250 kmt++ kunne vært morsomt,lar det seg gjøre og fremdeles
vere lett å håndstarte ?
Allt annet jeg har går på 3 cell 2200 og 6cell 3300 kan disse brukes ?Comment
-
Så lenge de 2200-pakkene er 40c+ så er det ikke noe stress å skjøre 2 av dem i serie for å få 6s totalt i en FJ (er det jeg har gjort hele tiden).
Funjet ultra + HET 2w25 + cc ICElite 100amp + Graupner CAM Speed 5x5 + 6s 2200 40c = ca 250-260km/t.
Samtidig er vekten såpass lav med dette oppsettet at håndstart bare går ut på å rette nesa oppover og gi gass.Remi A. Sørensen - 94877903
Leder i Lofoten RC-KlubbComment
-
Jeeeeeright: Du får ikke en FJ opp i 250 med en slik HET og 5*5 prop!!!! Ikke tale om! Du kan gjerne motbevise meg med å linke opp en video som man kan gjøre dopplermålinger av. (Begge veier for å finne gjennomsnittet)
Melby: Dersom det er hastighet du er ute etter en C-modellen best. Der har du plass til størst (flest) batteri, ESC og ikke minst så henger motoren i fri luft slik at du har nok kjøling. Q-modellen ser veldig morsom ut, men jeg tror ikke man skal ha store forventninger til STORE hastigheter.
Strykeren har ganske mye "drag", så det kreves stor propell og mye effekt for å få den til å gå virkelig fort. Jeg hadde min litt over 240 i går, og da går det med ca 2000 watt for å svinge en APC8*8sport ca 21000 rpm. Dette var et 4S oppsett. Jeg har nå i kveld byttet til en CC ICE200 regulator og skal bruke samme prop og motor på 5S. Ca 3000watt og forhåpentligvis ca 275 km/t...
PS: Jeg bruker 4S5000 og 5S4000 batterier
Last edited by Arcteryxxx; 11-04-11, 22:45.I hangaren:
SpeedFire F5B
X-plane fra www.yuri-models.com
Hawk F5B
MiniHawk (2stk)
3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
UM Stryker Q 180
FPV Raptor
EPO Cessna (156cm)Comment
-
Rekker det med en haug med vitner da?
På fagernes i fjor målte vi funjetten min med nevnte oppsett til 236km/t (level flight) med radaren der nede. Da akselererte flyet fortsatt bra, men jeg måtte hele tiden dra av gassen i denne hastigheten ettersom rorene på den gamle funjeten er så myke at den begynner å torquerolle. På en ultra har du ikke dette problemet så 250 vil ikke være noe uoverkommelig problem, spesielt siden ultraen også har lavere luftmotstand enn den gamle.Remi A. Sørensen - 94877903
Leder i Lofoten RC-KlubbComment
-
Kjenner eg savne Fj din Jeeeeeright. Va ikke no mere som fikk meg i fly stemning en den lyden av den propellen i 60K rpm..
Men 250+ på Fj tror eg blir farlig. Vi må få testa Fj Ultraen litt merDen kan gå skam fort e eg redd.
http://www.youtube.com/user/LofotenRC?feature=mhum
Exrem Flight MXS 48"
Extrem flight extra 300 EXP 48"(R.I.P) x2
CMpro Giles 202 30 sice
Multiplex Easy glider
T-REX 450 Sport
Speed båt 25 OS
En krasja STOR hjemme laget Delta vinge. R.I.P Harstad Høsttreff 2010
Lofoten RC Klubb.Comment
-
Rekker det med en haug med vitner da?
På fagernes i fjor målte vi funjetten min med nevnte oppsett til 236km/t (level flight) med radaren der nede. Da akselererte flyet fortsatt bra, men jeg måtte hele tiden dra av gassen i denne hastigheten ettersom rorene på den gamle funjeten er så myke at den begynner å torquerolle. På en ultra har du ikke dette problemet så 250 vil ikke være noe uoverkommelig problem, spesielt siden ultraen også har lavere luftmotstand enn den gamle.!
Men en video ville være fint uansett. Vitner har ofte litt dårlig dømmekraft når det gjelder hastighet, og selv om det ble målt med radar antar jeg at det var snakk om ett pass, og ikke gjennomsnittet av to pass i motsatt retning - noe som må til for å være i nærheten av korrekt hastighet siden selv den minste vind (mot eller med) kan gi ganske store utslag på hastighet i forhold til bakken...I hangaren:
SpeedFire F5B
X-plane fra www.yuri-models.com
Hawk F5B
MiniHawk (2stk)
3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
UM Stryker Q 180
FPV Raptor
EPO Cessna (156cm)Comment
-
Passene var fra 230 til 240 i begge retninger (men det i 240 ble "strøket" pga at jeg helt mista kontrollen), og det var ganske konsekvent når flyet begynte å rolle sånn at jeg måtte dra av gassen.
Video har ikke jeg i alle fall, men det er mulig andre kan ha det ettersom flyet vakte en del oppsikt der nede.
Anyhow er nok dette den BILLIGSTE måten man kan skaffe en småhysterisk isoporklump på.
Ikke noe problem å få verken FJ eller Strykere til å gå vesentlig fortere enn dette, men da begynner det å bli både tungt, komplisert og dyrt (jeg vet - Brukte opp 3 FJU-kropper før jeg ga opp det siste oppsettet mitt).
I absolutt toppfart med ubegrenset budsjett holder jeg en knapp på Stryker foran FJ pga bedre plass til komponenter og bedre kjøling, men for oppsett som både kan funke til daglig (det oppsettet nevnt ovenfor kan koseflys i LAV hastighet med 4s uten endringer) og som ikke koster det hvite ut av øyet vinner FJ(U).Last edited by jeeeeeeright; 12-04-11, 14:14.Remi A. Sørensen - 94877903
Leder i Lofoten RC-KlubbComment
-
Anyhow er nok dette den BILLIGSTE måten man kan skaffe en småhysterisk isoporklump på.
Ikke noe problem å få verken FJ eller Strykere til å gå vesentlig fortere enn dette, men da begynner det å bli både tungt, komplisert og dyrt (jeg vet - Brukte opp 3 FJU-kropper før jeg ga opp det siste oppsettet mitt).
I absolutt toppfart med ubegrenset budsjett holder jeg en knapp på Stryker foran FJ pga bedre plass til komponenter og bedre kjøling, men for oppsett som både kan funke til daglig (det oppsettet nevnt ovenfor kan koseflys i LAV hastighet med 4s uten endringer) og som ikke koster det hvite ut av øyet vinner FJ(U).
Her er en video av en kompis som flyr sin stock Stryker med eFlite SIX 2700kv, 3S2200 batteri og 6*4 propell:
PS: sjekk landingen!I hangaren:
SpeedFire F5B
X-plane fra www.yuri-models.com
Hawk F5B
MiniHawk (2stk)
3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
UM Stryker Q 180
FPV Raptor
EPO Cessna (156cm)Comment
-
Siden Funjet'en allerede er omtalt; er det noen forskjell på flyegenskapene mellom den gamle og den nye Ultra versjonen? Ser ikke bort ifra at jeg kommer til å skaffe meg en FJ en gang, men det blir nok med ganske moderat oppsett så den orginale duger nok egentlig i massevis. Jeg har derimot ikke noe imot å betale litt ekstra for Ultra'en for å ha noe å vokse med og som tåler mer så lenge den ikke er vanskligere å fly (har skjønt at den er tyngre).Comment
-
Comment
-
Nei, men det skal ligge noe greier på en harddisk et sted...
@Kyrre: I moderate hastigheter er nok den gamle "funjeten "best" rett & slett pga lavere vekt. Men med en gang du begynner å overstige 200km/t (skal ikke så veldig mye mer enn stock-oppsett til), så må den gamle typen forsterkes i hytt og pine for å holde følge. FJU kan flys i hastigheter på 260-270km/t uten noen former for strukturelle oppgraderinger annet enn festebraketten til motoren.
Men la deg ikke skremme nå da. På 3 og 4cellers oppsett er begge typene overraskende lettflydde så fort du behersker take-off'en.Remi A. Sørensen - 94877903
Leder i Lofoten RC-KlubbComment
-
I hangaren:
SpeedFire F5B
X-plane fra www.yuri-models.com
Hawk F5B
MiniHawk (2stk)
3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
UM Stryker Q 180
FPV Raptor
EPO Cessna (156cm)Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment