Unconfigured Ad

Collapse

Stryker: Modifisert!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arcteryxxx
    • Nov 2010
    • 1070

Originally posted by jeeeeeeright
    Takk for tipset!
    Men den tråden din har vel sporet nok av allerede, så det er vel på tide å vende tilbake til Strykere!
    Bare hyggelig! Vil ikke kalle det en avsporing siden det er mange likhetstrekk mellom FJ og Stryker, og dessuten har dette blitt en dialog mellom deg og meg ser det ut til. Ikke veldig mange andre som har bidratt eller sagt Hallo ennå. Burde ha endret navnet på tråden til Foamy: Modifisert!
    I hangaren:

SpeedFire F5B
    X-plane fra www.yuri-models.com
    Hawk F5B
    MiniHawk (2stk)
    3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
    UM Stryker Q 180
    FPV Raptor
    EPO Cessna (156cm)

Comment

• Arcteryxxx
      • Nov 2010
      • 1070

Ny hastighetsrekord for Stryker: 307 km/t ! 11S4000 45C
      Målt gjennomsnitt for passene 8:26 og 9:04 i denne videoen:
      I hangaren:

SpeedFire F5B
      Hawk F5B
      MiniHawk (2stk)
      UM Stryker Q 180
      FPV Raptor
      EPO Cessna (156cm)

Comment

• Arcteryxxx
        • Nov 2010
        • 1070

Slik kan man launche en 2kg Stryker med strikk:
        I hangaren:

SpeedFire F5B
        Hawk F5B
        MiniHawk (2stk)
        UM Stryker Q 180
        FPV Raptor
        EPO Cessna (156cm)

Comment

• melby
          • Dec 2010
          • 224

Hei

lurer litt på en fj eller en stryker v2 (med sideror) Hvem er lettest/billigst å få til å rive skinnet av pølså

Skal ikke vere være værst i gata men 250 kmt++ kunne vært morsomt,lar det seg gjøre og fremdeles
          vere lett å håndstarte ?

Allt annet jeg har går på 3 cell 2200 og 6cell 3300 kan disse brukes ?

Comment

• jeeeeeeright
            • Mar 2008
            • 1052

Så lenge de 2200-pakkene er 40c+ så er det ikke noe stress å skjøre 2 av dem i serie for å få 6s totalt i en FJ (er det jeg har gjort hele tiden).
            Funjet ultra + HET 2w25 + cc ICElite 100amp + Graupner CAM Speed 5x5 + 6s 2200 40c = ca 250-260km/t.
            Samtidig er vekten såpass lav med dette oppsettet at håndstart bare går ut på å rette nesa oppover og gi gass.
            Remi A. Sørensen - 94877903
            Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• Arcteryxxx
              • Nov 2010
              • 1070

Jeeeeeright: Du får ikke en FJ opp i 250 med en slik HET og 5*5 prop!!!! Ikke tale om! Du kan gjerne motbevise meg med å linke opp en video som man kan gjøre dopplermålinger av. (Begge veier for å finne gjennomsnittet)
              Melby: Dersom det er hastighet du er ute etter en C-modellen best. Der har du plass til størst (flest) batteri, ESC og ikke minst så henger motoren i fri luft slik at du har nok kjøling. Q-modellen ser veldig morsom ut, men jeg tror ikke man skal ha store forventninger til STORE hastigheter.
              Strykeren har ganske mye "drag", så det kreves stor propell og mye effekt for å få den til å gå virkelig fort. Jeg hadde min litt over 240 i går, og da går det med ca 2000 watt for å svinge en APC8*8sport ca 21000 rpm. Dette var et 4S oppsett. Jeg har nå i kveld byttet til en CC ICE200 regulator og skal bruke samme prop og motor på 5S. Ca 3000watt og forhåpentligvis ca 275 km/t...
              Click image for larger version

Name:	IMG_0086.jpg
Views:	1
Size:	85.3 KB
ID:	578239
              PS: Jeg bruker 4S5000 og 5S4000 batterier

Name:	4s5000.jpg
Size:	131.2 KB
ID:	578240
              Last edited by Arcteryxxx; 11-04-11, 22:45.
              I hangaren:

SpeedFire F5B
              Hawk F5B
              MiniHawk (2stk)
              UM Stryker Q 180
              FPV Raptor
              EPO Cessna (156cm)

Comment

• jeeeeeeright
                • Mar 2008
                • 1052

Rekker det med en haug med vitner da?

På fagernes i fjor målte vi funjetten min med nevnte oppsett til 236km/t (level flight) med radaren der nede. Da akselererte flyet fortsatt bra, men jeg måtte hele tiden dra av gassen i denne hastigheten ettersom rorene på den gamle funjeten er så myke at den begynner å torquerolle. På en ultra har du ikke dette problemet så 250 vil ikke være noe uoverkommelig problem, spesielt siden ultraen også har lavere luftmotstand enn den gamle.
                Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• Aifart
                  • Mar 2010
                  • 122

Kjenner eg savne Fj din Jeeeeeright. Va ikke no mere som fikk meg i fly stemning en den lyden av den propellen i 60K rpm..
                  Men 250+ på Fj tror eg blir farlig. Vi må få testa Fj Ultraen litt mer Den kan gå skam fort e eg redd.
                  http://www.youtube.com/user/LofotenRC?feature=mhum

Exrem Flight MXS 48"
                  Extrem flight extra 300 EXP 48"(R.I.P) x2
                  CMpro Giles 202 30 sice
                  Multiplex Easy glider
                  T-REX 450 Sport
                  Speed båt 25 OS
                  En krasja STOR hjemme laget Delta vinge. R.I.P Harstad Høsttreff 2010

Lofoten RC Klubb.

Comment

• Arcteryxxx
                    • Nov 2010
                    • 1070

Rekker det med en haug med vitner da?

På fagernes i fjor målte vi funjetten min med nevnte oppsett til 236km/t (level flight) med radaren der nede. Da akselererte flyet fortsatt bra, men jeg måtte hele tiden dra av gassen i denne hastigheten ettersom rorene på den gamle funjeten er så myke at den begynner å torquerolle. På en ultra har du ikke dette problemet så 250 vil ikke være noe uoverkommelig problem, spesielt siden ultraen også har lavere luftmotstand enn den gamle.
                    Jeg lar meg gjerne overtale, misforstå meg rett!
                    Men en video ville være fint uansett. Vitner har ofte litt dårlig dømmekraft når det gjelder hastighet, og selv om det ble målt med radar antar jeg at det var snakk om ett pass, og ikke gjennomsnittet av to pass i motsatt retning - noe som må til for å være i nærheten av korrekt hastighet siden selv den minste vind (mot eller med) kan gi ganske store utslag på hastighet i forhold til bakken...
                    I hangaren:

SpeedFire F5B
                    Hawk F5B
                    MiniHawk (2stk)
                    UM Stryker Q 180
                    FPV Raptor
                    EPO Cessna (156cm)

Comment

• jeeeeeeright
                      • Mar 2008
                      • 1052

Passene var fra 230 til 240 i begge retninger (men det i 240 ble "strøket" pga at jeg helt mista kontrollen), og det var ganske konsekvent når flyet begynte å rolle sånn at jeg måtte dra av gassen.
                      Video har ikke jeg i alle fall, men det er mulig andre kan ha det ettersom flyet vakte en del oppsikt der nede.

Anyhow er nok dette den BILLIGSTE måten man kan skaffe en småhysterisk isoporklump på.
                      Ikke noe problem å få verken FJ eller Strykere til å gå vesentlig fortere enn dette, men da begynner det å bli både tungt, komplisert og dyrt (jeg vet - Brukte opp 3 FJU-kropper før jeg ga opp det siste oppsettet mitt).
                      I absolutt toppfart med ubegrenset budsjett holder jeg en knapp på Stryker foran FJ pga bedre plass til komponenter og bedre kjøling, men for oppsett som både kan funke til daglig (det oppsettet nevnt ovenfor kan koseflys i LAV hastighet med 4s uten endringer) og som ikke koster det hvite ut av øyet vinner FJ(U).
                      Last edited by jeeeeeeright; 12-04-11, 14:14.
                      Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• Arcteryxxx
                        • Nov 2010
                        • 1070

Anyhow er nok dette den BILLIGSTE måten man kan skaffe en småhysterisk isoporklump på.
                        Ikke noe problem å få verken FJ eller Strykere til å gå vesentlig fortere enn dette, men da begynner det å bli både tungt, komplisert og dyrt (jeg vet - Brukte opp 3 FJU-kropper før jeg ga opp det siste oppsettet mitt).
                        I absolutt toppfart med ubegrenset budsjett holder jeg en knapp på Stryker foran FJ pga bedre plass til komponenter og bedre kjøling, men for oppsett som både kan funke til daglig (det oppsettet nevnt ovenfor kan koseflys i LAV hastighet med 4s uten endringer) og som ikke koster det hvite ut av øyet vinner FJ(U).
                        Deler dine betraktninger her. FJ er en raskere modell (mindre motstand) og vil alltid være raskere enn en Stryker med samme motor, batteri, Esc og propell. Hvis det er kombinasjonen av koseflyging og grei hastighet som er målet holder jeg en knapp på Strykeren. Dette fordi den kan flys vesentlig saktere enn en FJ på grunn av vingeprofil og vingeflate (som er også det som gjør den tungdrevet!)
                        Her er en video av en kompis som flyr sin stock Stryker med eFlite SIX 2700kv, 3S2200 batteri og 6*4 propell:

PS: sjekk landingen!
                        I hangaren:

SpeedFire F5B
                        Hawk F5B
                        MiniHawk (2stk)
                        UM Stryker Q 180
                        FPV Raptor
                        EPO Cessna (156cm)

Comment

• Kyrre
                          • Feb 2009
                          • 2322

Siden Funjet'en allerede er omtalt; er det noen forskjell på flyegenskapene mellom den gamle og den nye Ultra versjonen? Ser ikke bort ifra at jeg kommer til å skaffe meg en FJ en gang, men det blir nok med ganske moderat oppsett så den orginale duger nok egentlig i massevis. Jeg har derimot ikke noe imot å betale litt ekstra for Ultra'en for å ha noe å vokse med og som tåler mer så lenge den ikke er vanskligere å fly (har skjønt at den er tyngre).

Comment

• bth
                            • Dec 2003
                            • 1638

Mopar er i funjet-tråden også!

Og en av hensiktene med den funjetten min er at propellen SKAL gå supersonisk. Er en egen lyd da
                            Har du noen film på Youtube så vi kan høre ?
                            Bfight 210
                            De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                            De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                            Phoenix RC Club

Comment

• jeeeeeeright
                              • Mar 2008
                              • 1052

Originally posted by bth
                              Har du noen film på Youtube så vi kan høre ?
                              Nei, men det skal ligge noe greier på en harddisk et sted...

@Kyrre: I moderate hastigheter er nok den gamle "funjeten "best" rett & slett pga lavere vekt. Men med en gang du begynner å overstige 200km/t (skal ikke så veldig mye mer enn stock-oppsett til), så må den gamle typen forsterkes i hytt og pine for å holde følge. FJU kan flys i hastigheter på 260-270km/t uten noen former for strukturelle oppgraderinger annet enn festebraketten til motoren.
                              Men la deg ikke skremme nå da. På 3 og 4cellers oppsett er begge typene overraskende lettflydde så fort du behersker take-off'en.
                              Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• Arcteryxxx
                                • Nov 2010
                                • 1070

Jeeeeee: Jeg lurer på en ting: siden du bruker en ICE100 lite, kunne du være så vennlig å poste et bilde av CC-loggen tatt under et speedpass? Á la dette:

Name:	16_40_15SCE_Q40-7.5_4S.jpg
Size:	54.6 KB
ID:	578246
                                I hangaren:

SpeedFire F5B
                                Hawk F5B
                                MiniHawk (2stk)
                                UM Stryker Q 180