Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Jeg vil anbefale høyest mulig kontrast på fargene under. Selv bruker jeg sorte striper (5-6 stykk) med hvitt imellom. Med ensfarget overside MÅ du ha høy kontrast under. Med en ensfarget underside vil du ikke se forskjell på opp og ned på 100 meters avstand i 150 km/t. Du kan bruke sort gaffa om du vil....
Jeg linker opp et par videoer som viser betydningen snart...
Jeg bruker ikke expo på strykerne mine. Jeg har også elevons av balsa, glasset kropp og 4S5000 / 4S4000 og 5S4000 i nesa og motorer fra 180 til 300 gram, så utslagene er individuelle i forhold til resten. For maiden ville jeg stilt inn Dual rate med 100% throw og 30%expo på en innstilling og 75% throw og 0 expo på den andre...
Jeg bruker også "launch mode" på gear-bryteren. Har 15-20% positiv høyderor de første 2-3 sekundene. Dette fordi jeg har CG 2-3 cm foran dumpene i håndtaket (som er fabrikk-CG). Min letteste Stryker veier 1,6 kg. De tyngre (tyngste er 2,3) bruker jeg bungee.
Riktig! Stabilitet er målet, men det er også vanskelig å få balansert flyet med 300g jern på hekken. Med CG på dumpene er Strykeren veldig manuvrerbar. For å kompensere for tyngdepunkt lenger fremme bruker jeg vesentlig større kontrollflater enn fra fabrikken (4cm og 5cm glasset bakkantlist).
ok. da kommer jeg til å la den være litt fremtung i forhold til fabrikk CG. har vel rundt 900watt i denne nå det blir 800watt/Kg burde da flytte seg litt i hvertfall. Håper været blir bra i morgen så jeg får testet den. skal prøve å få filmet maiden
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
+ diverse små ting
Da har den flydd. holdt på å galt ett par ganger pga alt for store utslag, men fikk den da ned hel Må justere ned en del på utslagene og litt mere expo. men har problemer med att den stiger veldig når jeg gir på gass, regner med det har med vinkelen på motoren/vifta og gjøre. fikk desverre ikke noe serlig film av den, han som filmet hadde store problemer med å holde flyet i kamera hehe
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
+ diverse små ting
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment