Unconfigured Ad
Collapse
Ja elektro er dritbra.......not!!!!!
Collapse
X
-
Elektro er bra. På små maskiner, som i 60" og nedover
Har god erfaring med rimelig esc fra Arrowind og dyrere motor fra Hacker, IKKE omvendt!! Denne comboen er bankers.
Godt med "headroom" er også viktig. Trekker motoren 40amp, kjøp en 60 amp esc. osv osv.AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S
+++Comment
-
Comment
-
Makan til dramaqueen... Du bør overlate elektro til de som har litt mer baller.
Hvis du har en propell/motor combo som trekker over hva ESC tåler på max power så vil det ikke gå bra selv om man bare har halv gass.Comment
-
Regards Chris
Sent from my iPad using TapatalkComment
-
Hummmmmm
Kaster litt bensin på bålet jeg
Begynner å bli mye problemer med elektro nå synes jeg. (Dette er bare min oppfatning/erfaring) Har selv brent opp en esc, sett flere fly dette ned pga motor/esc problemer og sett direkte brann i nytt fly. Tør snart ikke å ha dette i hus lenger jeg . Er jo mindre brannfarlig med jet jo.(ikke at jeg har noe erfaring med jet) men det bør snart vere like obligatorisk med brannsslokkingsutstyr på elektro som på det er for jet-gutta
Jaggu godt det er mye regn om dagen, ellers hadde det vert mye svidde jorder rund omgring
Nei, Bensin er tingenTerje Egeberg
"Opp ska det og det får bare virke"
38% Carf Sukhoi ZDZ 180
40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
35% Pilot Extra 330 DLE 120.
3DHS slick 89" EME 60.
3DHS Slick 71"Comment
-
Kjøp kvalitet, den escen der brant opp hele helikopteret mitt........
Sendt fra min HTC Sensation____________________________
Alf Wilhelm Hansen www.flygal.noComment
-
Comment
-
Begynner å bli mye problemer med elektro nå synes jeg. (Dette er bare min oppfatning/erfaring) Har selv brent opp en esc, sett flere fly dette ned pga motor/esc problemer og sett direkte brann i nytt fly. Tør snart ikke å ha dette i hus lenger jeg . Er jo mindre brannfarlig med jet jo.(ikke at jeg har noe erfaring med jet) men det bør snart vere like obligatorisk med brannsslokkingsutstyr på elektro som på det er for jet-gutta
Jaggu godt det er mye regn om dagen, ellers hadde det vert mye svidde jorder rund omgring
Nei, Bensin er tingenTerjeComment
-
Helt ny hacker-70 brant jaggu opp
Lukter fa.. meg drit av klær og i hus i tillegg enda jeg var ute.
Men jeg kommer nok ikke til å ta i noe fuel søl igjen ..mulig noe bensin greir om jeg blir lurt
Elektro er toppLast edited by RGJ; 16-07-11, 09:08.Rune Gjelsnes
Vikersund
92624841Comment
-
Mye HAcker er knall men denne serien esc ville jeg holdt meg unna.
Har masse Hacker selv som fungerer bra, men har opplevd selv ei hett andre få disse svidd tilsynelatende helt uten årsak
Sendt fra min HTC Sensation____________________________
Alf Wilhelm Hansen www.flygal.noComment
-
Mange tror at elektro er "plug&play", men når man beveger seg litt over hva man får i ferdigpakker bør man ha en smule innsikt i hva man driver med...I hangaren:
SpeedFire F5B
X-plane fra www.yuri-models.com
Hawk F5B
MiniHawk (2stk)
3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
UM Stryker Q 180
FPV Raptor
EPO Cessna (156cm)Comment
-
Førts og fremst, alltid kjedelig npr noe går i stykker, lei meg for tapet ditt, men når det er sagt så er det vel ESC og ikke motor som tar fyr, det er isåfal Esc som starter det hele, og ja det er mye skit der ute, og personlig stoler jeg bare på Kontronik, og en annen ting, kjøp alltid større en du trenger, så blir ikke ting så varmt
Regards Chris
Sent from my iPad using TapatalkComment
-
Jeg hadde et nitrofly som datt ned. Jeg har også brent opp et tosiffret antall elektromotorer, men aldri en regulator...
Alle disse hendelsene skyldes uforstand eller at jeg har dratt ting ut i det ekstreme... Det er ikke noe feil med hverken nitro eller elektro som energikilde (bensin bruker jeg bare på gressklipper og påhengsmotor) bare det blir brukt av noen som vet hva de driver med.
I denne tråden er det mer følelser og personlige preferanser enn innsikt og fakta - så langt.
Ps: finner ikke mange feminine trekk ved elektromodeller som hotlinere, speedcup-racere, pylonracere og så videre....annet enn de vakre formene, daLast edited by Arcteryxxx; 16-07-11, 10:48.I hangaren:
SpeedFire F5B
X-plane fra www.yuri-models.com
Hawk F5B
MiniHawk (2stk)
3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
UM Stryker Q 180
FPV Raptor
EPO Cessna (156cm)Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment