Unconfigured Ad

Collapse

Ja elektro er dritbra.......not!!!!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest

#16 Unapproved
    Originally posted by arhennie
    Oj. Kan jeg låne den over helga? Kjæringe er bortreist et par dager, og jeg kunne tenkt meg besøk av en mørk dame jeg også
    hmmmmm...........

Comment

• Bjørnar V
      • Mar 2011
      • 388

Originally posted by arhennie
      Oj. Kan jeg låne den over helga? Kjæringe er bortreist et par dager, og jeg kunne tenkt meg besøk av en mørk dame jeg også
      HEHEHE

Elektro er bra. På små maskiner, som i 60" og nedover

Har god erfaring med rimelig esc fra Arrowind og dyrere motor fra Hacker, IKKE omvendt!! Denne comboen er bankers.
      Godt med "headroom" er også viktig. Trekker motoren 40amp, kjøp en 60 amp esc. osv osv.
      AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
      EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
      EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
      RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S

+++

Comment

• tahustvedt
        • Feb 2004
        • 4601

Skal vi ha opptelling i hvor mange drivstoffmotorrelaterte tråder som ligger på forumet?

Comment

• Kaptein Kok
          • Apr 2009
          • 296

Makan til dramaqueen... Du bør overlate elektro til de som har litt mer baller.

Hvis du har en propell/motor combo som trekker over hva ESC tåler på max power så vil det ikke gå bra selv om man bare har halv gass.

Comment

• daytonabeach
            • Aug 2007
            • 209

Originally posted by anders e
            Fuel???..................nei her er det BENSIN som gjelder. 55-200cc
            Nå er alt ferdigpakket til Golshelg. Hengeren stappfull av bensinmodeller. Batteritullet får ligge hjemme
            Så bensin er ikke fuel lenger? Eller drivstof som det direkte oversatt fra engelsk blir

Regards Chris
            Sent from my iPad using Tapatalk

Comment

• Tertitten
              • Dec 2007
              • 3014

Hummmmmm
              Kaster litt bensin på bålet jeg

Begynner å bli mye problemer med elektro nå synes jeg. (Dette er bare min oppfatning/erfaring) Har selv brent opp en esc, sett flere fly dette ned pga motor/esc problemer og sett direkte brann i nytt fly. Tør snart ikke å ha dette i hus lenger jeg . Er jo mindre brannfarlig med jet jo.(ikke at jeg har noe erfaring med jet) men det bør snart vere like obligatorisk med brannsslokkingsutstyr på elektro som på det er for jet-gutta
              Jaggu godt det er mye regn om dagen, ellers hadde det vert mye svidde jorder rund omgring

Nei, Bensin er tingen
              Terje Egeberg
              "Opp ska det og det får bare virke"

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
              3DHS slick 89" EME 60.
              3DHS Slick 71"

Comment

• affa
                Administrator
                • Jul 2002
                • 5877

Kjøp kvalitet, den escen der brant opp hele helikopteret mitt........

Sendt fra min HTC Sensation

Comment

• tyor
                  • Mar 2005
                  • 9757

Originally posted by affa
                  Kjøp kvalitet, den escen der brant opp hele helikopteret mitt........
                  hmmm trodde Hacker var noe av det beste i elektro man kunne få for penger jeg.
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

Comment

• Te-raptor
                    • Jul 2004
                    • 693

Originally posted by Tertitten
                    Begynner å bli mye problemer med elektro nå synes jeg. (Dette er bare min oppfatning/erfaring) Har selv brent opp en esc, sett flere fly dette ned pga motor/esc problemer og sett direkte brann i nytt fly. Tør snart ikke å ha dette i hus lenger jeg . Er jo mindre brannfarlig med jet jo.(ikke at jeg har noe erfaring med jet) men det bør snart vere like obligatorisk med brannsslokkingsutstyr på elektro som på det er for jet-gutta
                    Jaggu godt det er mye regn om dagen, ellers hadde det vert mye svidde jorder rund omgring

Nei, Bensin er tingen
                    Men hvor mange av de som har disse problemene har sjekket at oppsettet av ESC'en (timing osv) faktisk stemmer overens med motoren før de tar sakene i bruk? Er villig til å vedde på at mange bare kobler ihop og kjører på.
                    Terje

Comment

• RGJ
                      • Jul 2004
                      • 922

Helt ny hacker-70 brant jaggu opp
                      Lukter fa.. meg drit av klær og i hus i tillegg enda jeg var ute.
                      det lukter dritt du skal prøve deg en dag hos oss når vi river større motorer på jobben som er brent la oss si feks str. ala 1Mva du kan vaske deg hundre ganger blir ikke kvitt det der med det første!!!
                      Men jeg kommer nok ikke til å ta i noe fuel søl igjen ..mulig noe bensin greir om jeg blir lurt
                      Elektro er topp
                      Last edited by RGJ; 16-07-11, 09:08.
                      Rune Gjelsnes
                      Vikersund
                      92624841

Comment

• affa
                        Administrator
                        • Jul 2002
                        • 5877

Mye HAcker er knall men denne serien esc ville jeg holdt meg unna.

Har masse Hacker selv som fungerer bra, men har opplevd selv ei hett andre få disse svidd tilsynelatende helt uten årsak

Comment

• Arcteryxxx
                          • Nov 2010
                          • 1070

Originally posted by tyor
                          hmmm trodde Hacker var noe av det beste i elektro man kunne få for penger jeg.
                          ...og det har du rett i. Men det er som med mye annet: du må ha balanse gjennom hele linja - fra batteri til propell - og ting må være satt opp riktig. ( spec på komponenter, koblinger/loddinger, riktig timing på esc, osv) Er det gjort en feil på noe av dette vil som regel det svakeste leddet gi etter.
                          Mange tror at elektro er "plug&play", men når man beveger seg litt over hva man får i ferdigpakker bør man ha en smule innsikt i hva man driver med...
                          I hangaren:

SpeedFire F5B
                          X-plane fra www.yuri-models.com
                          Hawk F5B
                          MiniHawk (2stk)
                          3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                          UM Stryker Q 180
                          FPV Raptor
                          EPO Cessna (156cm)

Comment

• daytonabeach
                            • Aug 2007
                            • 209

Førts og fremst, alltid kjedelig npr noe går i stykker, lei meg for tapet ditt, men når det er sagt så er det vel ESC og ikke motor som tar fyr, det er isåfal Esc som starter det hele, og ja det er mye skit der ute, og personlig stoler jeg bare på Kontronik, og en annen ting, kjøp alltid større en du trenger, så blir ikke ting så varmt

Regards Chris
                            Sent from my iPad using Tapatalk

Comment

• bardp
                              • Nov 2010
                              • 2473

Brant opp motoren i en F16 med 70mm viftemotor det kom bare plutselig ut en stor røyksky bak flyet så datt det ned. ESC en var faktisk like bra eterpå.
                              Troe ikke det blir kjøpt flere elektro fly det blir liksom noe feminint over dem.

Comment

• Arcteryxxx
                                • Nov 2010
                                • 1070

Jeg hadde et nitrofly som datt ned. Jeg har også brent opp et tosiffret antall elektromotorer, men aldri en regulator...
                                Alle disse hendelsene skyldes uforstand eller at jeg har dratt ting ut i det ekstreme... Det er ikke noe feil med hverken nitro eller elektro som energikilde (bensin bruker jeg bare på gressklipper og påhengsmotor) bare det blir brukt av noen som vet hva de driver med.
                                I denne tråden er det mer følelser og personlige preferanser enn innsikt og fakta - så langt.

Ps: finner ikke mange feminine trekk ved elektromodeller som hotlinere, speedcup-racere, pylonracere og så videre....annet enn de vakre formene, da
                                Last edited by Arcteryxxx; 16-07-11, 10:48.
                                I hangaren:

SpeedFire F5B
                                X-plane fra www.yuri-models.com
                                Hawk F5B
                                MiniHawk (2stk)
                                3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                                UM Stryker Q 180
                                FPV Raptor
                                EPO Cessna (156cm)

Comment

Working...