Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vinterprosjekt HP Cessna

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    For de som ønsker seg en slik til jul så ser det ut som om det absolutt er mulig. For de som vil ha en annen Hyperion modell er det bursdag, nyttår og jul på en gang.

    404 - File or directory not found.

    Printet og lagt frem som ønskeliste

    Comment


    • #32
      Noen som vet hvor man kan få tak i en MPJ7019 3 mm spinner?
      Last edited by Tintin; 18-12-06, 08:14.

      Comment


      • #33
        Et tips til de som evt skal bygge denne.

        Det er 2 linker til nesehjulet. En fra servoen og en fra hormet på hjulakslingen.
        Disse 2 skjøtes så med en bit krympeplast. Jeg brukte ca 4 cm men det var ikke nok. Nesehjulet ble slått ut av stilling under landing gjentatte ganger.
        Vil definitivt anbefale servo med metalldrev som jeg har brukt + et bedre feste mellom disse linkene. Skal eksperimentere litt og melde om jeg finner en bra løsning.

        Comment


        • #34
          Originally posted by Tintin
          Et tips til de som evt skal bygge denne.

          Det er 2 linker til nesehjulet. En fra servoen og en fra hormet på hjulakslingen.
          Disse 2 skjøtes så med en bit krympeplast. Jeg brukte ca 4 cm men det var ikke nok. Nesehjulet ble slått ut av stilling under landing gjentatte ganger.
          Vil definitivt anbefale servo med metalldrev som jeg har brukt + et bedre feste mellom disse linkene. Skal eksperimentere litt og melde om jeg finner en bra løsning.
          Hva med noe slikt Tintin
          Siden finnes ikke
          Gisle Ranum
          Trondheim
          "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

          Comment


          • #35
            Eksakt hva jeg hadde tenkt å prøve det ja.

            Du har forresten full postboks

            Comment


            • #36
              Originally posted by Tintin
              Du har forresten full postboks
              Ikke nå lenger
              Takk :O
              Gisle Ranum
              Trondheim
              "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

              Comment


              • #37
                Er finnishen like fin som det ser ut som på bildene?
                Hvordan var det med flyegenskapene, ytelse etc. & har du fått prøvt den på vannet?
                Jeg har kjøpt inn servoer, batteri og mottager og venter nå bare på selve flyet....
                Last edited by Kjetilvik; 05-01-07, 18:11.

                Comment


                • #38
                  Finishen er svært bra synes jeg, nesten like bra som på bildene.
                  Har ikke rukket mer enn noen korte hopp med den enda så resten må komme etterhvert. Flottører er ikke montert.
                  Du blir neppe skuffet men det var litt plunder med hjulkåper og patenten med krympestrømpe til å holde sammen linkene funket ikke kombinert med mine sprettlandinger..

                  Comment


                  • #39
                    Ja, ser frem til å få denne i hus

                    Comment


                    • #40
                      Nå er den i hus.

                      Comment


                      • #41
                        Her er den også kommet i hus.
                        Arve Sunnset
                        Trondheim Mfk
                        -------------------------
                        Scale Warbirds of Norway
                        www.scalewarbird.org
                        -------------------------
                        Flyr alt med vinger å rotorblad på.!!!

                        Comment


                        • #42
                          Feste av hjul/hjul kåper ?

                          Hallo

                          Noen som har noen gode råd å gi ? Sliter med å finne en god løsning til å feste hjul med hjulkåper. Du verden så kronglete

                          Vurderer å sette på noen andre hjul og sløyfe kåpene.... Nen som har bygget og funnet en god løsning. Eller er det jeg som leser tegningen feil ?
                          Gisle Ranum
                          Trondheim
                          "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

                          Comment


                          • #43
                            Også synes jeg feste av batteribrettet er forferdelig vanskelig.Tenk også på hvordan en skal feste batteriet før feste av batteribrettet. Der inne er der trangt
                            Gisle Ranum
                            Trondheim
                            "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

                            Comment

                            Working...
                            X