Announcement

Collapse
No announcement yet.

Funjet Ultra - Hvilket opsett? Hvor kjøpes den?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Ja, regner med disse HET motorene tåler mer ja. Med tanke på at 2w-20 har overlevd flere drag på 81A. Eller ca 73A da, om det stemmer med 90%. I såfall er jeg i allefall innenfor på ESC'en
    Er det noe du har fått målt eller er det bare hva som blir sagt?

    PS!
    Det er sant det med å kunne holde gass spesielt lenge. Men det var en kar med en Ultra på Pitchbrotherstreffet for 2 uker siden. Den gikk noe helt jævlig, og han hold gass lenge om gangen. Fatter ikke åssen han klarte å styre den lille dritten sånn han gjorde. Men på lørdagen var det slutt. Den gikk i oppløsning oppe i luften...
    Last edited by arhennie; 21-05-11, 00:11.
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • #32
      Har ikkje holde på med funjet, men såg tilfedigvis denne linken rett etter eg kikket innom her på 375 km/t. :
      Jet Sweden: Forum / Byggtrådar / Funjet Ultra+, lite justeringar= 375km/h *Video*
      futuba 18MZ
      Addiction X
      Slick 71" Hacker
      qq Pits Python DZY100
      2.6 Edge extreme compositt, DA85
      3.5 Edge extreme compositt, ZDZ210
      Pike Giant
      Sawex L39 jetcat P60
      Eurosport G-booster 160+
      Trex700 x 2
      Trex 550 CGY750
      Trex500

      Comment


      • #33
        Mine erfaringer med Funjet Ultra

        Jeg har testet Funjet Ultra nå i snart ett år med fire forskejllige oppsett. Har snakka mye med Jeeeeeeeright og ser at HET-RC motoren 2W-25 er den som har funka desidert best og lengst. Brukes sammen med en CC ICE Lite 75 og JackPower 4S 2600 35C eller 45C, eller NanoTech 4S 2200 45C. På mine siste to flighter har jeg følgende målinger med dette oppsettet:
        Propell APC 6*4, maks 78,3 amp, 1062 watt, 32562 rpm. Temp ESC 67 grader.
        Grauper CamSpeed 5,5*5,5, maks 82,7 amp, 1170 watt, 32562 rpm. Temp ESC 66 grader.
        Jeg er usikker på hvilket batteri som ble bruk, men jeg mener at JP 4S 2600 45C er det som gir litt mere på samme propell.

        Men mye vil ha mer, jeg har også ett oppsett for 6S som består av HET-RC motor 2W-30, som har litt lavere KV og litt høyere vekt enn 2W-25. Brukes sammen med en CC ICE 100 og NanoTech 6S 2650 35C. På mine to flighter fikk jeg følgende målinger:
        Propell Graupner CamSpeed 5,5*4,3, maks 130,2 amp, 2696 watt, 38889 rpm. Temp ESC 72.
        Propell Graupner CamSpeed 5,5*5,5, maks 127,3 amp, 2636 watt, 38020 rpm. Temp ESC 24.
        Da jeg knakk propellen etter første flight, måtte jeg sette på en ny. Etter 10 sekunder i andre flight brøt motoren sammen og jeg fikk lande. I ettertid ser jeg et jeg har bruk for store propeller. 5*5 tror jeg vil passe bedre.

        Mitt problem med Funjet Ultra er at den er sinnsyk morsom å fly. Jeg burde, men klarer ikke, å slappe av i throttel stikka. Flyr med full gass alt for mye, som bidrar til høy temp på ESC samt motorhavari. Mine to første oppsett besto av 2 stk kina motorer på 70 gram, med 100A kina ESC. Levetid for motorene, 2 minutter flytid til sammen.

        Har inne til reperasjon en Neu 1115/2.5D 3.2, som jeg ser fram til å teste. Akslingen knakk rett av under testkjøring på grunn av en APC propell som kolapset under gasspådrag. By the way, takk til Jeeeeright som anbefalte testkjøring av motor rundt hushjørnet. Jeg ser at Esprit kjører denne med 4S, jeg skal sette den opp med 6S. Rapport kommer når den er testet.
        Haagen Valanes

        Hadde du sjekka balanseroran før du tok av........

        Comment

        Working...
        X