Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Det alle lurer på nå tenker jeg er hvordan du skal få det med det på stripa hehe
Hei
Ikke noe problem,. Jeg hadde med meg både starfighter og Kingcat`n i Skoda`n opp til Eggemoen her i høst. Tar av vingene selvfølgelig og tar av halen rett foran airbrakes.
Espen: Klart jeg tar en(ikke bare en heller) tur til Eina i vinter. Trivdes der i fjor med så mange hyggelige mennesker.
Hei,
Venter fortsatt på ting fra Dreamworks, han hadde ikke alt på lager og sendte meg en mail om jeg ville ha det han hadde på lager nå, og så få ettersendt det siste når han fikk det til lager. Jeg ba han vente til alt var på lager. Tom (min arbeidsgiver og venn) hadde heldigvis alt jeg venter på liggende, så jeg har fått låne det av han.
Ny turbin ble bestilt i går og er forventet levert medio Januar. Valget falt-ikke uventet på Jetcat P 200. Dette er en turbin som skyver 22 kg. Jeg bestilte komplett med kerostart. Tror dette kan bli moro.
Kommer til å gå fort denne her.
Regner med at du bestilte turbinen din hos JF Lie Har hørt at de er bedre der.
Lakker Extra for harde livet nå om dagen, har lyst til Einavannet neste helg.
Vi snakkes.
Her burde det vel være på sin plass med en kommentar fra tråd starter og masse bilder nå som jomfruturen er overstått.....
Gratulerer med vellykket test tur!
Modellen ble ferdig i slutten av Februar, med unntak av at jeg ennå ikke har fått turbinen. Det har vært litt ventetid på Jetcat P-200. Jeg bestilte min i begynnelsen av Desember, og fikk da beskjed om at den ville være klar til utsendelse i slutten av Januar. Jeg har fortsatt ikke fått den.
Cato har laget eksosducten etter mål jeg har oppgitt. Utblåset er relativt stort: innerduct er på 100mm. i dia. Til sammenligning er innerducten på Eurofighteren ca. 80mm. Jeg var derfor litt i tvil om det ville fungere og sette min Jetcat P-160 SE i Starfighteren, var redd for at jeg ville miste for mye thrust pga. det store utblåset.
Når flyet først var ferdig ville jeg jo veldig gjerne fly det, så derfor bestemte jeg meg for og ta turbinen ut av Euro`n og sette den inn i F-104, for deretter og ta en oppstart og måle thrusten.
Ståle ble med en tur til Fornebu sist lørdag for og måle thrusten. Dette gjør vi enkelt med en fiskevekt: Vi fester et tau i flyet, og hekter andre enden av tauet til fiskevekten. Vi gir full gass, og ser hva den digitale fiskevekten sier av vekt. Vi fikk nesten 14 kg thrust. I Tyskland er denne modellen flydd med en 12-kilo`s turbin, så jeg visste at dette var nok av krefter for og få den til og fly greit.
Jeg var alene hjemme med min datter på seks år denne helgen, da min kone var på tur til Barcelona. Jeg hadde derfor ingen planer om og fly denne helgen uansett. Det begynte og klø i stikkefingre bare få minutter etter at jeg var kommet hjem fra Fornebu. Så barnevakt for Søndagen ble ordnet.
Jeg visste at modellen var en del fortung, da 160`n er en del lettere enn 200`n. og det ga også utslag i takeoff. Den "duppet" rett etter takeoff, men jeg fikk hentet den inn og fikk den på stø kurs i moderat climb. Måtte trimme noe høyderor og litt bal.ror. Den ble dønn stabil, og jeg synes faktisk at 160`n har nok krefter for og få modellen til og fly helt strøkent. Den var god og fly, selv om jeg kjente at den var fortung. Personlig synes jeg den så helt rå ut i luften, om enn litt vanskelig og se langt ute. Fargeskjemaet er på den måten ikke helt ideelt, men det er nå det skjemaet jeg synes er tøffest.
Jeg hadde problemer med min bremseventil (lekkasje), som gjorde at jeg ikke hadde hjulbremser. Jeg valgte derfor og stoppe turbinen etter landing, for så og la modellen rulle ut.
Alt i alt synes jeg dagen ble bra, jeg tok en tur til som fungerte helt upåklagelig og hadde da fått pekepinn på hva som skulle rettes på. Alt er nå sortert ut, og jeg gleder meg til mere flyging med denne modellen. 200`n er fortsatt ikke kommet, så den blir fløyet med 160`n frem til 200`n dukker opp.
Skal på Mjøsisen 8. Mars, og håper på gode forhold, slik at jeg får flydd noen fine turer.
Gratulerer med jomfrutur! Tipper det gjorde godt i sjela
Får vi litt lenger oppi dalom gleden av å se denne fantastiske fugger`n i nærmeste framtid eller??? ( hint hint )
Hei Arild
Ja, nå var det godt og få den opp fra byggebordet. Jeg har jo tenkt meg oppover til dere, ihvertfall på Lørdagen. Da burde vel den store turbinen ha ankommet også.
Må bare få si at flyet ble meget smekkert.....har til og med hatt med pc'n på jobb får å vise frem bildene til de som fatter et snev av interesse for denne hobbyen. Det var mer enn en som fikk en anelse vid åpning i kjeften....også ordentlig turbin å
Av ren nysgjerrighet så lurer jeg på ett par ting ang modellen vs. orginalen. (mulig det er skrevet i denne tråden Christian, men klokka tilsier at det ikke blir leting nå) Har den skala vingespenn, og er den negative v-formen på vingene lik orginalen?
pitts s12 wspan 1.75 da 50R
aero works yak 54 2.26 wspan DA50R 2stk a den
sagitta projekt zwo 2.20 wspan
funtana X100 os 120AX 2t 1.74 wspan
nanofloo
termick star
stiletto F3F 2.54 wspan
lancair360 mk2 os50sx 2t
Enforce os 108 2t
+ en haug til http://www.lillehammer-mfk.org/
viss det blåser så er det ut å fly seil som er tingen
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment