Announcement

Collapse
No announcement yet.

Endelig! F-104 starfighter er kommet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by flypilot View Post
    Det alle lurer på nå tenker jeg er hvordan du skal få det med det på stripa hehe

    Hei
    Ikke noe problem,. Jeg hadde med meg både starfighter og Kingcat`n i Skoda`n opp til Eggemoen her i høst. Tar av vingene selvfølgelig og tar av halen rett foran airbrakes.

    Espen: Klart jeg tar en(ikke bare en heller) tur til Eina i vinter. Trivdes der i fjor med så mange hyggelige mennesker.

    Christian
    Attached Files
    Last edited by The banned; 09-12-07, 17:46.
    Mvh.
    Christian

    Jets Of Norway

    Comment


    • Hei,
      Venter fortsatt på ting fra Dreamworks, han hadde ikke alt på lager og sendte meg en mail om jeg ville ha det han hadde på lager nå, og så få ettersendt det siste når han fikk det til lager. Jeg ba han vente til alt var på lager. Tom (min arbeidsgiver og venn) hadde heldigvis alt jeg venter på liggende, så jeg har fått låne det av han.

      Ny turbin ble bestilt i går og er forventet levert medio Januar. Valget falt-ikke uventet på Jetcat P 200. Dette er en turbin som skyver 22 kg. Jeg bestilte komplett med kerostart. Tror dette kan bli moro.

      Christian
      Mvh.
      Christian

      Jets Of Norway

      Comment


      • Hei Christian.

        Kommer til å gå fort denne her.
        Regner med at du bestilte turbinen din hos JF Lie Har hørt at de er bedre der.
        Lakker Extra for harde livet nå om dagen, har lyst til Einavannet neste helg.
        Vi snakkes.
        Knut Erik
        But it flies, so who cares??
        www.torqueroller.com
        Steikje galen
        www.skalamodellflyklubb.no
        www.teamflyingcircus.com

        Comment


        • Originally posted by Eagle View Post
          Hei Christian.


          Regner med at du bestilte turbinen din hos JF Lie Har hørt at de er bedre der.
          .
          Ja, det er nok det beste stedet for Jethandel Neida, den kommer nok fra det store utland. Kommer komplett med kerostart og den nyeste ECU versjon 6F.

          Chr.
          Mvh.
          Christian

          Jets Of Norway

          Comment


          • Her burde det vel være på sin plass med en kommentar fra tråd starter og masse bilder nå som jomfruturen er overstått.....
            Gratulerer med vellykket test tur!
            Svein-Tore Gundersen

            Graupner MC32 Hott V2
            Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
            Sbach 342 DA 50
            3dhs Slick 89 Elektro
            Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
            Jet Legend F-15 (simjet 3000)
            Retrojet 75 (Simjet 1910)
            Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
            Byron Corsair

            Comment


            • Hei Svein Tore

              Du har helt rett, her burde jeg fulgt opp bedre.

              Modellen ble ferdig i slutten av Februar, med unntak av at jeg ennå ikke har fått turbinen. Det har vært litt ventetid på Jetcat P-200. Jeg bestilte min i begynnelsen av Desember, og fikk da beskjed om at den ville være klar til utsendelse i slutten av Januar. Jeg har fortsatt ikke fått den.

              Cato har laget eksosducten etter mål jeg har oppgitt. Utblåset er relativt stort: innerduct er på 100mm. i dia. Til sammenligning er innerducten på Eurofighteren ca. 80mm. Jeg var derfor litt i tvil om det ville fungere og sette min Jetcat P-160 SE i Starfighteren, var redd for at jeg ville miste for mye thrust pga. det store utblåset.

              Når flyet først var ferdig ville jeg jo veldig gjerne fly det, så derfor bestemte jeg meg for og ta turbinen ut av Euro`n og sette den inn i F-104, for deretter og ta en oppstart og måle thrusten.

              Ståle ble med en tur til Fornebu sist lørdag for og måle thrusten. Dette gjør vi enkelt med en fiskevekt: Vi fester et tau i flyet, og hekter andre enden av tauet til fiskevekten. Vi gir full gass, og ser hva den digitale fiskevekten sier av vekt. Vi fikk nesten 14 kg thrust. I Tyskland er denne modellen flydd med en 12-kilo`s turbin, så jeg visste at dette var nok av krefter for og få den til og fly greit.

              Jeg var alene hjemme med min datter på seks år denne helgen, da min kone var på tur til Barcelona. Jeg hadde derfor ingen planer om og fly denne helgen uansett. Det begynte og klø i stikkefingre bare få minutter etter at jeg var kommet hjem fra Fornebu. Så barnevakt for Søndagen ble ordnet.

              Jeg visste at modellen var en del fortung, da 160`n er en del lettere enn 200`n. og det ga også utslag i takeoff. Den "duppet" rett etter takeoff, men jeg fikk hentet den inn og fikk den på stø kurs i moderat climb. Måtte trimme noe høyderor og litt bal.ror. Den ble dønn stabil, og jeg synes faktisk at 160`n har nok krefter for og få modellen til og fly helt strøkent. Den var god og fly, selv om jeg kjente at den var fortung. Personlig synes jeg den så helt rå ut i luften, om enn litt vanskelig og se langt ute. Fargeskjemaet er på den måten ikke helt ideelt, men det er nå det skjemaet jeg synes er tøffest.

              Jeg hadde problemer med min bremseventil (lekkasje), som gjorde at jeg ikke hadde hjulbremser. Jeg valgte derfor og stoppe turbinen etter landing, for så og la modellen rulle ut.

              Alt i alt synes jeg dagen ble bra, jeg tok en tur til som fungerte helt upåklagelig og hadde da fått pekepinn på hva som skulle rettes på. Alt er nå sortert ut, og jeg gleder meg til mere flyging med denne modellen. 200`n er fortsatt ikke kommet, så den blir fløyet med 160`n frem til 200`n dukker opp.

              Skal på Mjøsisen 8. Mars, og håper på gode forhold, slik at jeg får flydd noen fine turer.

              mvh
              Christian
              Attached Files
              Last edited by The banned; 07-03-08, 20:08.
              Mvh.
              Christian

              Jets Of Norway

              Comment


              • Hei Christian

                Gratulerer med jomfrutur! Tipper det gjorde godt i sjela

                Får vi litt lenger oppi dalom gleden av å se denne fantastiske fugger`n i nærmeste framtid eller??? ( hint hint )
                Arild Hagabråten

                www.vfkm.no

                Comment


                • Originally posted by toommy View Post
                  Gratulerer med jomfrutur! Tipper det gjorde godt i sjela

                  Får vi litt lenger oppi dalom gleden av å se denne fantastiske fugger`n i nærmeste framtid eller??? ( hint hint )
                  Hei Arild
                  Ja, nå var det godt og få den opp fra byggebordet. Jeg har jo tenkt meg oppover til dere, ihvertfall på Lørdagen. Da burde vel den store turbinen ha ankommet også.

                  vi sees
                  Christian
                  Last edited by The banned; 07-03-08, 21:54.
                  Mvh.
                  Christian

                  Jets Of Norway

                  Comment


                  • Hei Christian

                    Og gratulerer med vel overstått jomfrutur.

                    Må bare få si at flyet ble meget smekkert.....har til og med hatt med pc'n på jobb får å vise frem bildene til de som fatter et snev av interesse for denne hobbyen. Det var mer enn en som fikk en anelse vid åpning i kjeften....også ordentlig turbin å

                    Av ren nysgjerrighet så lurer jeg på ett par ting ang modellen vs. orginalen. (mulig det er skrevet i denne tråden Christian, men klokka tilsier at det ikke blir leting nå) Har den skala vingespenn, og er den negative v-formen på vingene lik orginalen?

                    Nok en gang.....en smykke av en modell Christian!
                    Anders Bruneberg
                    Raufoss

                    Comment


                    • hei hei
                      for et gromt fly

                      fant denne jeg på nette av denne modelen
                      sven arne johansen

                      mine fly

                      radioer
                      futaba 9c super
                      spektrum DX7

                      pitts s12 wspan 1.75 da 50R
                      aero works yak 54 2.26 wspan DA50R 2stk a den
                      sagitta projekt zwo 2.20 wspan
                      funtana X100 os 120AX 2t 1.74 wspan
                      nanofloo
                      termick star
                      stiletto F3F 2.54 wspan
                      lancair360 mk2 os50sx 2t
                      Enforce os 108 2t
                      + en haug til
                      http://www.lillehammer-mfk.org/


                      viss det blåser så er det ut å fly seil som er tingen

                      Comment


                      • Gratulerer med en råstilig å tøff modell. og fin jomfrutur
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment

                        Working...
                        X