Unconfigured Ad
Collapse
RCLander T-33 Shooting Star (120mm EDF)
Collapse
X
-
Comment
-
Har satt på strikk nå. men nå virker ikke retractet helt død. den tålte nok ikke å bli holdt igjen av vairen i går. Begynner å gå lei av den elendige kvaliteten på dette settet. hadde det vært ett hobbyking fly til 100dollar hadde det vært greit. men å ta 600dollar for masse isopor som ikke passer sammen og elektronikk av elendig kvalitet.
Sent fra min SM-G930F via TapatalkLars NorbergComment
-
Rart de ikke har laget understellet slik att det kutter hvis strømtrekket blir stort. det er det til og med på de billige understellene fra HK. Ja blir spennende å se hvordan den er i lufta. Mulig det blir i løpet av uka.Comment
-
Hadde nien HK understell liggende fra en viper. Åpnet det og det var nøyaktig lik printplate. Så bare loddet over den så virker det igjen. Satte en strikk over begge vaierene så de blir presset opp mot gulvet i flyet når understellet går inn og det ser ut til å funke bra. Nå er neste å skjære litt i isoporen i kroppen så vingen passer. Tror det er hjulbrønnene som tar i kroppen
Comment
-
Ready for take off. vekta havnet på mellom 5kg og 5.5kg med 2 stk 6s 5200mAh. og ett 4.8v nimh til mottaker. ikke avskrekkende vekt. så tror nok den skal fly. Men ble trangt med de batteriene. mådde legge begge bak hylla som er tilltenkt for batteriene. og nimh batteriet på hylla. da ballanserer den på 123mm som er annbefalt i den lange tråden på rc-groups. Blåser i dag. men mulig det blir maiden i morra ettermiddag.
Comment
-
Dette gikk ikke bra. regulatoren tok fyr. Fløy stort sett rundt på halv throttle og hadde full throttle bare i takeoff og i en lowpass. på halv throttle trekte vifta rundt 100A og regulatoren skulle tåle 150A kontiunerlig. Så dette var veldig skuffende. for flyet fløy veldig bra. Hadde tatt ut hjulene og skulle fly rundt og lande da kuttet motoren. prøvde å slå av thottle og gi på igjen, men ingen reaksjon. klarte å seile flyet nesten inn på stripa så ble bare en litt hard landing. Fikk da se att det røyk fra flyet og løp bort til det men da var det hull i kroppen ved regulatoren og isopor brenner godt og fort. så rakk bare å få ut det ene batteriet. det var alt som berget. resten brant opp. Driver å rendrer video så kommer snart.
Comment
-
Dette gikk ikke bra. regulatoren tok fyr. Fløy stort sett rundt på halv throttle og hadde full throttle bare i takeoff og i en lowpass. på halv throttle trekte vifta rundt 100A og regulatoren skulle tåle 150A kontiunerlig. Så dette var veldig skuffende. for flyet fløy veldig bra. Hadde tatt ut hjulene og skulle fly rundt og lande da kuttet motoren. prøvde å slå av thottle og gi på igjen, men ingen reaksjon. klarte å seile flyet nesten inn på stripa så ble bare en litt hard landing. Fikk da se att det røyk fra flyet og løp bort til det men da var det hull i kroppen ved regulatoren og isopor brenner godt og fort. så rakk bare å få ut det ene batteriet. det var alt som berget. resten brant opp. Driver å rendrer video så kommer snart.
[ATTACH=CONFIG]87816[/ATTACH]
Sent fra min SM-G930F via TapatalkLars NorbergComment
-
Comment
-
Uff,dette var triste greier. Kondolerer med død flymaskin. Hva slags regulator var det? Var den ny?
Send videoen til produsenten. Kanskje man får noe igjen for det? Er lov å håpeStig-Arne Isaksen
Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edfComment
-
Det var en ZEUS 150A HV ESC fra het-rc. Den skulle tåle 150A kontiunerlig og 180A burst. og satt montert i luftstrømmen til vifta. har brukt den litt før på en outrunner på 10celler. og 100A og da ble den knapt lunken.Comment
-
Triste greier.
Vet du hvor mye strøm den trakk på full throttle? Det sies at det er det som er avgjørende. og at det ikke hjelper å throttle ned. Henger visst sammen med at regulatoren jo hakker opp spenningen, og at den opplever høye strømtopper når den er "på".Fred LarssenComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment