Ladet opp igjen batteriene for å se hvor mye det gikk inn på dem. 3800mah på det ene og 3900mah på det andre. da var cellene nede på 3.5v uten last når jeg satte i laderen. virker som disse batteriene er 4000mah ikke 4500mah. men det kommer vel an på hva produsenten mener er laveste spenning når de er tomme hehe hvor langt ned er det egentlig forsvarlig å tappe cellene uten å skade batteriene?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
HSD J-10 105mm EDF
Collapse
X
-
Originally posted by tyor View PostLadet opp igjen batteriene for å se hvor mye det gikk inn på dem. 3800mah på det ene og 3900mah på det andre. da var cellene nede på 3.5v uten last når jeg satte i laderen. virker som disse batteriene er 4000mah ikke 4500mah. men det kommer vel an på hva produsenten mener er laveste spenning når de er tomme hehe hvor langt ned er det egentlig forsvarlig å tappe cellene uten å skade batteriene?
Comment
-
For varigheten sin skyld lønner det seg å være snill med lipo, men skulle en eller flere celler komme under grensa så laderen nekter å lade den, så funker det å lirke spenningen over grensa på følgende måte:
Sett laderen på nicd eller nimh og ladestrøm på 100-200 mah og la den stå på en stund til den eller de cellene som var under grensa har kommet seg på den rette siden, bytt til Lipo Balance og lad med mindre enn 1C (for å være litt forsiktig med den). Dette har funket for meg ved et par anledninger hvor en celle har bikket under grensa.
Comment
-
Da er tur nr 2 tatt med j10. Merkelig fly å fly men må vel venne seg til det. hehe
- Likes 1
Comment
-
Comment
-
ja den har tendensene miragen min også. full gass og drar høyderor så skjer det ingen ting før den plutselig går rett til værs hehe. Men må tune litt ja. Må legge på litt mer expo ihvertfall. alt er satt opp etter manualen nå. Har bestilt ett sett med 5000mah batterier også fra hobbyking. så får man flydd litt mer når man først er på stripa.
Comment
-
liten video fra tur nr3 med dette flyet. begynner å like det nå. tør å fly det litt hardere og det utrolig stabilt både i høy og lav fart. er bare en kort videosnutt forøvrig. kom fort inn for landing så ble en go around men det er ikke så spennende med edf som med turbin heldigvis da den reagerer med en gang hehe
Comment
-
Da har denne fått montert en parafin primus i stedet for edf Det er en kolibri vt40 (volks turbinen 40) som er en rimeligere versjon av t45. og skal gi min 4kg thrust. Vekt messis så kommer den ut på ganske nøyaktig det samme med full tank som det den veide med edf og batterier. har satt den opp med 2x 2s 1300mah via en 8A twin bec fra HK til servo/retract osv. og ett eget 2s 2000mah til turbinen. med dette helt frem i snuta balanserer den perfekt. Så da er det bare å vente på att regnet gir seg så man får tatt maiden hoved tank og headertank er 3d printet med 2 lag i veggene og panslet med epoxy etterpå for å være sikker på att de er tette.
Last edited by tyor; 21-05-19, 04:42.
Comment
-
jepp. skjønner ikke hvorfor det ble sånn. bare la inn bildene og video som vanlig hmmm
fikk fjernet det nåLast edited by tyor; 21-05-19, 04:43.
Comment
-
Comment
-
ikke sikker på vekta. men med full tank så er den like tung som edf versjonen. Ser de store carf j10 flyr med høy nese også hvis man flyr litt sakte. Jeg fløy på 50% trottle hele tiden her bortsett fra når jeg dro den opp vertikal og i takeoff
edit ser jegt har skrevet til noen andre p fb att den er 3.9kg med halv tank. da blir det 4.4kg omtrent da med full tankLast edited by tyor; 10-06-19, 18:12.
Comment
Comment