Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3P-trening i Oslo og omegn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ser pent ut! Skal få meg en sånn Dualsky selv. Når det gjelder overføringer, så inpiserte jeg Carl Olssons Kosmos tidligere i år, der var det karbonoverføringer i halen hvertfall på høyde (tror side også).
    Anders Eiebakke
    90078513

    Comment


    • Endelig fått starta, regner med den blir klar til neste lørdag

      Click image for larger version

Name:	symmetric.jpg
Views:	1
Size:	102.9 KB
ID:	583481
      Stian Håvak (82)
      Fly low or crash trying!

      MFN @ Facebook - Like!

      Comment


      • Originally posted by RGJ View Post
        flott med prøve kaniner!!!
        fikk en telefon i dag fra en som er like "syk" så kanskje det er en "Dinsney" på gang den er jo så stygg/tøff at den er pen!!
        opplevde med fireline fra berkley at det slakket seg vet ikke om det er en "innebygd" slakk som må ut føre det er ok .
        Takk.....
        Multifilament strekker seg noe i kulda,men strammer seg opp igjen med en gang temp. kommer opp igjen. Ingen fare! Bestillinger er gjort,så nå må mannen bare få laget modellene.... Han skulle begynne 12.des., og trengte et par uker tror jeg. Gleder meg! Blei litt skuffa over Vrolet etter å ha fløyet Seminoll milled i mellomtiden. Har en "un-milled" liggende,men tror den blir for tung....
        Audun Thinn
        Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

        Comment


        • Morback

          karbon-oppstiving og hjul veier det hele 47.5g Estimering av totalvekten blir da slik :
          slo meg med noen gr Ola...min ferdig uten utstyr men med rorhorn 56gr..... kunne nok ha frest litt lengre ut på bitene brukt litt mindre carbon..men men ! da venter vi på motor og batterier!! får håpe det kommer i løpet av uka!
          Last edited by RGJ; 04-12-11, 14:21.
          Rune Gjelsnes
          Vikersund
          92624841

          Comment


          • Jeg har vært å målt "strekket", og over en periode på ca 1,5 døgn så har ca 1m strukket seg ca 6mm. Det ser ikke ut til at den strekker seg noe særlig mer enn det. Men jeg lar den henge litt til, så finner jeg fort ut det.
            Honeybee CP 2

            Comment


            • kanskje lurt å "for" strekke trådenføre en monterer den på flyet!
              Rune Gjelsnes
              Vikersund
              92624841

              Comment


              • Nja. 6mm er vel ikke en "omgang" rundt servo-hornet engang. Tror det skal gå fint, bare du strammer like mye på hver side. Noen byggesett har jeg sett har en slags skrue som de kan stramme med.
                Honeybee CP 2

                Comment


                • Originally posted by Thinnthinn View Post
                  Blei litt skuffa over Vrolet etter å ha fløyet Seminoll milled i mellomtiden. Har en "un-milled" liggende,men tror den blir for tung....
                  Er Vroleten din un-milled? Hvilken servo bruker du på balanserorene? Jeg skal forsøke å få min ferdig til helgen.
                  Anders Eiebakke
                  90078513

                  Comment


                  • Vroleten er nok så anorektisk som mulig,dvs milled....
                    Jeg bruker hitech hs55 på balanse. Synes den er litt bedre enn e-fl.60-servoen som også anbefales av fancyfoam. Jeg brukte pull-pull på høyde også. Ikke gjør det!....
                    Audun Thinn
                    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                    Comment


                    • Jeg har dårlige erfaringer med HS-55, så jeg må nok grave litt i servo-esken etter noen som sentrerer bedre (sikkert individuelt servo til servo, men de jeg har er jeg ikke fornøyd med). Var det noe spess i forbindelse med monteringen? Aldri satt sammen dobbeldekker.
                      Anders Eiebakke
                      90078513

                      Comment


                      • Veit JR har noen spennende små-servoer... Du må bare huske på at modellen har 2 sett vinger.... Litt klein måte å lage overføringer mellom bal.rorene. lås heller rorene i nøytral,og juster stagene deretter...
                        Audun Thinn
                        Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                        Comment


                        • fikk motor her om dagen ..en slik liten en med esc innebygget! men hørte Torbjørn hadde dette .......dumt at en ikke viste det
                          Rune Gjelsnes
                          Vikersund
                          92624841

                          Comment


                          • Torbjørn har .....................................vi trenger.

                            Originally posted by RGJ View Post
                            fikk motor her om dagen ..en slik liten en med esc innebygget! men hørte Torbjørn hadde dette .......dumt at en ikke viste det
                            Sjekket med Torbjørn på telefonen om han hadde Graupner 8x3. Bonanza for F3P utstyr. 0,8 karbon, Dualsky m/reg. Hvorfor er ikke dette mere kjent, slik at en ikke behøver å gå over bekken etter vann. Import av Dualsky blir fort kr. 200 i avgifter!!!!!!
                            Dag Øiseth Larsen
                            90187441
                            Pattern is a sport where Your best friends tell you how bad you are flying, and you thank them for it

                            Comment


                            • Jada, og han har D-47. En liten hemmelighet hittil forbeholdt DLG-hønene. Jeg tok han på fersken da han forsøkte å dekke til hylla med servoer. En Dualsky kostet 300 spenn om jeg ikke husker feil. Syns 200 i avgifter høres veldig mye ut, men uansett er prisene i
                              Oslos skjulte butikk-juvel helt OK
                              Anders Eiebakke
                              90078513

                              Comment


                              • da var morback'n ferdig ...håper bare det kommer batterier i morgen..totalt uten batteri så langt 96 gr...blir morro å prøve dette!!!
                                den gamle Malibuen ...noen som er int i den?? er relativt hel men tom??? kan evt ta den med i hallen på lørdag
                                Rune Gjelsnes
                                Vikersund
                                92624841

                                Comment

                                Working...
                                X