Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3P-trening i Oslo og omegn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by spewster View Post
    Her har vi Ola i fri utfoldelse

    Ola, legger merke til at du fly manøver #6 litt annerledes enn det jeg har sett i youtube-videoer fra det tyske mesterskpapet i år (riktignok er programmet da referert som F3P-Expert så er ikke sikker på om det er samme sak). For å finne ut av hva som var korrekt tok jeg en titt i sporting code, og der er det litt selvmotsigende navn og beskrivelse av manøvren:

    AP-13.06 Push-Push-Pull Humpty-Bump with ¼ roll up, ¼ roll down (Option: Push-Pull-Pull)
    From inverted push into a vertical upline, perfom a ¼ roll, push through a ½ cross-box loop into a vertical downline, pull through a ¼ loop, perform a ¼ horizontal circle, exit upright.
    Option: from inverted, perform a ¼ horizontal circle, push into a vertical upline, pull through a ½ cross-box loop into a vertical downline, pefrom a ¼ roll, pull through a ¼ loop, exit upright.

    Den detaljerte beskrivelsen stemmer med hva jeg ser fra mesterskapet i tyskland. Hva er det som er korrekt?

    Comment


    • Hei
      da er Solberg Hallen booket fra kl 1200-1800 onsdag 28 desember
      Pris pr hode blir 2100,- delt på antall sjeler......
      Vi prøver å kjøre som i Våler Hallen med en og en !
      Me Sjåast!
      Rune Gjelsnes
      Vikersund
      92624841

      Comment


      • Flott gutter! Suverent med videoer Stian! =)


        Jeg er litt nysgjerrig på hva dere som hadde med ny modell har å si om modellene jeg? Tenker på feks mörbackene og vrioleten til Anders.

        Jeg har ikke fått flydd noe program med mine enda, men noen ble vel prøvd i hallen nå sist?
        Honeybee CP 2

        Comment


        • Hei Kenneth, jeg gjorde en idiotisk tabbe med Vroleten. Jeg klarte å lime fast overføringene mellom øvre og nedre balanseror (forøvrig i hallen ) , så det blir ikke noen flyging med den før til romjula. Og da har jeg en Symmetric klar også dersom alt går etter planen
          Anders Eiebakke
          90078513

          Comment


          • morbacken fløy vel fint ...måtte kappe av nesa ca 2,5 cm pga tyngdepunkt , begynte å bli litt kjent med den tror som Ola også sa at den extra "vingen kan ødelegge litt har fjernet den og fylt ut mellom indre "dings" på vingen og vingerota for å få mer areal.
            Ola mente også at extra greia på vingen skygget for forkanten ved utvendig utrekk.
            noen som ser dobbelt den litt oppi inlegget prøvde å fjerne en "den" men da ble begge borte og fikk dobbelt"tror" ..er det en bug her
            Last edited by RGJ; 13-12-11, 17:18.
            Rune Gjelsnes
            Vikersund
            92624841

            Comment


            • Originally posted by OAK View Post
              Den detaljerte beskrivelsen stemmer med hva jeg ser fra mesterskapet i tyskland. Hva er det som er korrekt?
              Hei Ole Andre
              Det var jammen godt 'spottet', jeg har ikke sett på hva andre gjør. Saken her er at den offisielle sporting koden ikke er frigitt ennå. Jeg hentet lista med manøvernavn fra et møtereferat fra i våres, uten at jeg finleste beskrivelsen (det var liksom ikke noe å lure på). Som medlem av F3A sub-kommite har jeg motatt uoffisielle dokumenter, som jeg heller ikke har finlest.
              Siden vi har begynt å få litt fokus på dette skal jeg legge disse UOFFISIELLE dokumentene ut på mine nettsider.

              Tilbake til saken, du (og Tyskerne) har rett, jeg har trent på feil øvelse (for siste gang).
              www.ofremmi.info

              Comment


              • Originally posted by spewster View Post
                Timelapse fra Vålerhallen (se fullskjerm + HD)

                Morsomt å se, kjipt å gå glipp av.

                Comment


                • Originally posted by lacappuchino View Post
                  Flott gutter! Suverent med videoer Stian! =)
                  Jeg er litt nysgjerrig på hva dere som hadde med ny modell har å si om modellene jeg? Tenker på feks mörbackene og vrioleten til Anders.
                  Jeg har ikke fått flydd noe program med mine enda, men noen ble vel prøvd i hallen nå sist?
                  Hei
                  Jeg har testet Morback'en, ikke missforstå den flyr bra, men... Så lang er jeg mere fornøyd med SuperSirius'en. Den har fått noen oppgraderinger siden sist som har hjulpet markant; Balanserorene er stivet opp med carbonstenger, servoene (D4.7) kjøres på drivbatteriet direkte, ny propell (igjen) en tyskstøpt (FoamToAir) carbon-sak dimensjon 9x2.3.
                  Ehh, tilbake til Morback :
                  - De derre dingsene over forkanten på vingen gjør at responsen på dykkror er fraværende, første forsøk på å lage et utvendig hjørne førte til rygg-landing. Jeg kappet dem av og da er det problemet løst.
                  - Generelt sett har den veldig lite vingeareal i forhold til nye ting, dette gjør at den faller gjennom når hastigheten blir lav. Så den må rett og slett flys raskere. Jeg skal lime på litt depron i forkanten for å se om det hjelper.
                  Last edited by ofremmi; 13-12-11, 19:55.
                  www.ofremmi.info

                  Comment


                  • Da er 14 januar, 4 februar og 3 mars (alle lørdag) fra kl 12 - 18 bestilt i Vålerhallen.
                    Espen Kvien
                    Gruppeleder F3A
                    Vingtor RC Club
                    f3a.norge@gmail.com

                    Mange fly og mye moro

                    Comment


                    • 14. januar vil bli endret til 21. januar pga ønske fra noen av flygerne. Fordelen er at det da blir trening helgen før uoffisielt NM. Skal bare dobbeltsjekke med Kommunen i dag at det er greit.
                      Espen Kvien
                      Gruppeleder F3A
                      Vingtor RC Club
                      f3a.norge@gmail.com

                      Mange fly og mye moro

                      Comment


                      • Solberghallen lokasjon

                        Originally posted by RGJ View Post
                        Hei
                        da er Solberg Hallen booket fra kl 1200-1800 onsdag 28 desember
                        Pris pr hode blir 2100,- delt på antall sjeler......
                        Vi prøver å kjøre som i Våler Hallen med en og en !
                        Me Sjåast!
                        Kart



                        Dag Øiseth Larsen
                        90187441
                        Pattern is a sport where Your best friends tell you how bad you are flying, and you thank them for it

                        Comment


                        • solberghallen - Google Maps
                          Anders Eiebakke
                          90078513

                          Comment


                          • Jeg kommer.

                            Henning

                            Comment


                            • Minner om F3P trening i morra i Solberghallen i morgen 1200-1800 velkommen til alle som er int. Vil for ordens skyld nevne at vi flyr en og en med 4 min. flytider pr pers slik at alle får tilnærmet lik flytider. PriSen for moroa er 2100,- delt på antall som kommer
                              Rune Gjelsnes
                              Vikersund
                              92624841

                              Comment


                              • Originally posted by RGJ View Post
                                Minner om F3P trening i morra i Solberghallen i morgen 1200-1800 velkommen til alle som er int. Vil for ordens skyld nevne at vi flyr en og en med 4 min. flytider pr pers slik at alle får tilnærmet lik flytider. PriSen for moroa er 2100,- delt på antall som kommer
                                Det var en god opplevelse å fly inne selvom veggene stod veldig nær midten av hallen. Etterhvert så flyttet de seg til sin konstruerte plass, flygingen ble bedre. Vel, langt fra bra men en fløy ihvertfall.
                                Det jeg kan tenke meg er en gjentakelse av dette i samme hallen da jeg registrerer hva de mer erfarne innendørsflygere sier om takhøyden i hallen sammenliknet med andre haller. Må for all del ikke skape konkurranse mellom arr. av forøvrig innendørsflyging men komplettere mulighetene.
                                Hva sier flygere til dette?
                                Dag Øiseth Larsen
                                90187441
                                Pattern is a sport where Your best friends tell you how bad you are flying, and you thank them for it

                                Comment

                                Working...
                                X