Announcement

Collapse
No announcement yet.

cmpro focke wulf

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Høres bra ut. Flaps er konge på fly i denne størelsen og gjør underverker for landingshastigheten.

    Comment


    • #47
      Originally posted by tyor View Post
      Da har den fløyet. Deven for ett fly det må jeg si. Utrolig lett flydd fly. tok av på halv gass og kunne fint fly det rundt på 1/4 gass. Eneste problemet var å lande det bare seilet og seilet men fikk det da ned til slutt. Må nok lære meg og bruke flaps hehe.Også må jeg ha en mindre propell. hadde på 18X10 nå. med 16" så blir det sikker letter å få ned hastigheten og lande.

      Nå skal jeg igang med detaljer og lakere
      Det bremser fortere med en 18 tommer enn en 16 tommer pga størrelsen på "disken". Det er jo klart at 18x8 og bremser den fortere, men du får no litt lavere topphastighet. Uansett ville jeg brukt flaps til slikt og ikke propell. Velg en propell som passer til motor og type flyging (warbird). Der ser det ut til 18x10 er et supert valg

      Comment


      • #48
        Har nå fått flydd den en del turer md en 17x7 propell. får da 8000rpm på den gamle quadra motoren noe som er mer en nokk til dette flyet. også ble det lettere å få ned landingshastigheten. så nå er den fin å lande. må nå lære meg å bruke flapsene ordentelig. har også lakkert en del skal prøve å få lagt ut noen bilder i morgen.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #49
          Kjøpte en brukt CMPro FW 190 i dag. Sitter en O.S 200 i nesa på den. Sku funke det!

          Comment


          • #50
            ja det skulle jeg tru vil funke ja
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #51
              Gikk du for opptrekkbart understell? Likte KMP sitt som nevnt tidligere i tråden, men lurer på om det finnes et brukbart mekanisk.
              Geir


              3D plane - 1D brain

              Comment

              Working...
              X