Unconfigured Ad

Collapse

Tanker om stor Warbird

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • elektrodude
    • Sep 2006
    • 1342

    #46
    Originally posted by Ofly61
    Zero er nok et lurt valg ja. Svært manøvrerbar relativt rask og
    med lav vingebelastning. Ville ha sjekket om CMPro modell vekt
    + vekt av valgt utstyr / vinge areal = fornuftig belastning...

    Eg ville sjølvsagt ha sett i ein elektro motor. Fuel gir sjølvsagt tøff
    lyd men når ein tek med all vedlikehold og mekking som ein skikkeleg
    stjerne motor krev så ville det vore totalt uaktuellt.

    Odd H.
    Joda, er elektromann eg også. Hadde bestemt meg for å aldri skaffe meg nitromotor igjen,og har mobbet "nitro piloter" på stripa i flere år nå.
    Men fikk helt dilla på en warbird, og der er motorlyden over halve morroa for meg. Og skulle eg gått for en stjerne med bensindrift så hadde kostnadene på flyet totalt havnet over 30.000 og det blir for drøyt for meg å ha flere fly i den prisklassen. Ender vel oppunder 20.000 med dette prosjektet her også tror eg.
    Alt som kan fjernstyres.
    ---------------------------------------------
    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
    Steinar Kvarme.

    Comment

    • RcPilot
      • Jun 2007
      • 103

      #47
      Originally posted by elektrodude
      Joda, er elektromann eg også. Hadde bestemt meg for å aldri skaffe meg nitromotor igjen,og har mobbet "nitro piloter" på stripa i flere år nå.
      Men fikk helt dilla på en warbird, og der er motorlyden over halve morroa for meg. Og skulle eg gått for en stjerne med bensindrift så hadde kostnadene på flyet totalt havnet over 30.000 og det blir for drøyt for meg å ha flere fly i den prisklassen. Ender vel oppunder 20.000 med dette prosjektet her også tror eg.
      Enig med deg angående lyd på en warbird
      Synes denne elektro P47en med lyd systemet fra "aerosoundrc" er fin og
      vedlegger link


      Tenker det blir noe sånt på spiten som er under bygging
      "Ja Stian jeg blir å gå for elektro "
      Last edited by RcPilot; 05-01-10, 22:56. Reason: :)
      Alf-Reidar Mortensen

      Mine fly
      33% ExtremeFlight Extra 88"3w55xi
      30% yak 54 dl50
      Edge 540 CRRCpro GF45i (Satt i et hjørne)
      PA Ultimate Amr
      MC-24/Hott
      Under Bygging
      Brian Taylor Supermarine Spitfire MkIX 83"
      Midlertidig stopp

      Comment

      • Ofly61
        • Apr 2008
        • 785

        #48
        Originally posted by elektrodude
        .. Ender vel oppunder 20.000 med dette prosjektet her også tror eg...
        Trur ikkje eg hadde vågd å fly eit slikt fly i den prisklassen. Eg greier aldri å fly
        forsiktig tek alltid litt sjangsar og då kan de skje saker og ting. Derfor er rimelige
        elektro modellar som Alfa Model meir i mi gate. Har 2 P-47D ein som eg flyr
        med den andre ventar på motor og radio utrustning. Den siste er med flaps og
        opptrekkbart understell. Den eg flyr med har ror og flaps men fast understell.

        Har for lite tid til å putle med fly fortida

        Odd H.

        Comment

        • elektrodude
          • Sep 2006
          • 1342

          #49
          Originally posted by Ofly61
          Eg greier aldri å fly
          forsiktig, tek alltid litt sjangsar og då kan de skje saker og ting.
          du får skaffe deg eit dyrare fly, så skal du sjå att det blir slutt på det
          Alt som kan fjernstyres.
          ---------------------------------------------
          The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
          Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
          Steinar Kvarme.

          Comment

          • elektrodude
            • Sep 2006
            • 1342

            #50
            Da har eg snakket med Moor models i UK. Flyet var send 03-12 Dei hadde fått det i retur 04-01 fordi merkelappen hadde falt av esken!! Og tollen ville ikke slippe pakken inn. Som sikker dei fleste vet er det kaos i UK for tiden med snø og greier, så det er også en av unskyldningen til att eg ikke hadde mottatt flyet. dei lovet å sende det i morgen, så da får eg håpe att det ordner seg nå da.
            Det eg er mest spent på nå er om eg må kutte i filler cowling, for å få plass til motoren.
            Alt som kan fjernstyres.
            ---------------------------------------------
            The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
            Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
            Steinar Kvarme.

            Comment

            • Viggkri2
              • Nov 2005
              • 1048

              #51
              Jeg kan ta mål av min cowling om du ikke klarer å vente.......

              Comment

              • elektrodude
                • Sep 2006
                • 1342

                #52
                Ja kunne du gjort det ? Har en mistanke om att det akkurat IKKE går. Motoren er 228mm i diameter. Så da er sikkert cowlingen 210mm eller noe i den duren jaja inn skal den, om me so må grina begge to, som ho sa brura
                Orker du ta eit mål til? hvor lange retracts må eg ha til denne modellen,blir noe luft greier tenker eg.Kansje du har det på din modell? det hadde jo vert enkelt for meg om du hadde link til det eg må handle
                Last edited by elektrodude; 08-01-10, 15:03. Reason: tilleggspørsmål
                Alt som kan fjernstyres.
                ---------------------------------------------
                The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                Steinar Kvarme.

                Comment

                • Viggkri2
                  • Nov 2005
                  • 1048

                  #53
                  5 cm bakover fra front er min cowling ca 23cm, øker bitte litt bakover, så det bør gå bra.
                  Jeg kjøpte min brukt med en zg38 i front, modellen var da balansert med 1,8 kg ballast på firewall......... driver med ombygging av min nå ( glasser vingen, flytter 3 servoer fra halen og frem, spantebygger høyde og sideror m.m)
                  Har luftretracts, tror det er robart, de har 24 cm lange legger.

                  http://www.rcuniverse.com/forum/m_51..._1/key_/tm.htm

                  I linken står det endel om retract og anbefalt forsterkning av innfestningen.
                  Står forøvrig ganske mye om denne på rcuniverse.com
                  Lykke til.

                  Viggo

                  Comment

                  • Viggkri2
                    • Nov 2005
                    • 1048

                    #54
                    Bygger hjulbrønner, medfølgende plastik er litt tynn og dårlig.
                    Attached Files

                    Comment

                    • Viggkri2
                      • Nov 2005
                      • 1048

                      #55
                      Ikke for å stjele tråden din, men poster litt fremgang her siden vi bygger samme fly, si i fra om du vil jeg skal lage egen tråd.

                      Har glasset, pusset og grunnet ene siden.
                      Sprøyter med latex/vindusspylervæske, billakk til slutt.

                      Viggo
                      Attached Files

                      Comment

                      • elektrodude
                        • Sep 2006
                        • 1342

                        #56
                        Neida dette går helt fint det viggo.bare kjør på med info som eg kan sluke
                        Alt som kan fjernstyres.
                        ---------------------------------------------
                        The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                        Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                        Steinar Kvarme.

                        Comment

                        • Viggkri2
                          • Nov 2005
                          • 1048

                          #57
                          Har tapet panellinjer og sprøytet 3 lag grunning over, så nå blir det å kose seg med sandpapir, etterpå noen tusen nagler.
                          Attached Files

                          Comment

                          • elektrodude
                            • Sep 2006
                            • 1342

                            #58
                            Ser ut som du gjør en god jobb der. Men bygger du zero'n fra skratsj? eller har du kledd av en ARF.
                            Alt som kan fjernstyres.
                            ---------------------------------------------
                            The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                            Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                            Steinar Kvarme.

                            Comment

                            • Viggkri2
                              • Nov 2005
                              • 1048

                              #59
                              samme zero som du, men den begynte å bli litt "sliten", så derfor legger jeg litt mer jobb i den, noen småting som ikke var helt etter min smak ut av eska også, modellen er ett greit utgangspunkt for liksom-skala. Canopyen min er ødelagt etter en nose-over, sliter litt med å få tak i en ny, så må muligens lage en selv.

                              Comment

                              • Viggkri2
                                • Nov 2005
                                • 1048

                                #60
                                Slipt ned til tapen og plukket den av, nagler og maling neste.
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...