Announcement

Collapse
No announcement yet.

Avro Lancaster

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Avro Lancaster

    Jomfrutur på siste prosjektet i dag. Kommer til å fly ut sesongen med flyet slik det er her, malingen og detaljeringen tar jeg til vinteren. Har bygget på denne i to år.


  • #2
    aldeles nydelig!!!!

    Comment


    • #3
      Svær som juling! Men fin var den
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #4
        Vellykket maiden.
        Nok motorkraft!
        Denne blir flott når den er ferdig. Men er jo alt for trangt på Kjose til slikt...
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Flott maskin det der! Fløy meget fint. Får ta med meg spit'en og fly i formasjon med deg en gang.
          Stig-Arne Isaksen

          Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
          Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
          Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

          Comment


          • #6
            Måtte du ha masse glede med dette flyet. Dette flyet ønsker jeg meg og. Men da vil jeg ha el.

            Hva er vekten på flyet?
            Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

            Comment


            • #7
              Gratulerer, flott fly - og fin flyging. Inspirerende!
              Hans-Peter Röder
              http://www.phoenix-rc.org/
              www.jetsofnorway.no

              Comment


              • #8
                Skikkelig flott i silhuett mot himmelen! Gratulerer med vellykket jomfrutur!
                Vennlig Hilsen
                Arne Husby

                Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                Comment


                • #9
                  Gratulerer med jomfrutur. Fint fly og kul video... bortsett fra skalafart på 1000 km/t ser litt sykt ut.

                  Comment


                  • #10
                    Det var godt jomfruturen var unnagjort da har du god tid til og lage nagler

                    Gratulerer bartuss meget fin doning
                    BOOMA Intelliswitch

                    Odd A Eriksen

                    Comment


                    • #11
                      Takker for alle hyggelige tilbakemeldinger, alltid gøy når det går bra. Litt spesiellt å ta opp noe som begynte med en 6kilos bunt med balsa og plywood for to år siden, men desto mere tilfredstillende når det funker som her blir å fly ut sesongen med damen i grått undertøy som på videoen før nattdressen kommer på i vinter, svart under og grønn/brun kamo oppå

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Jamie View Post
                        Takker for alle hyggelige tilbakemeldinger, alltid gøy når det går bra. Litt spesiellt å ta opp noe som begynte med en 6kilos bunt med balsa og plywood for to år siden, men desto mere tilfredstillende når det funker som her blir å fly ut sesongen med damen i grått undertøy som på videoen før nattdressen kommer på i vinter, svart under og grønn/brun kamo oppå
                        Jeg gleder meg sykt til å se denne modellen "ferdig". Slikt fly drømmer jeg også om, men jeg må da kjøpe arf, da jeg neppe er flink nok til å bygge fra bunn (noe jeg aldri har gjort)
                        Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by spitmk16 View Post
                          Jeg gleder meg sykt til å se denne modellen "ferdig". Slikt fly drømmer jeg også om, men jeg må da kjøpe arf, da jeg neppe er flink nok til å bygge fra bunn (noe jeg aldri har gjort)
                          Hvis du ikke har bygget noe før så vil jeg på det sterkeste anbefale deg å prøve, du vil fort oppdage at det ikke er vanskelig i det hele tatt. Begynn med et sett fra Top-Flite eller Great planes, noe "enkelt" (misforstå meg rett her) som en Cub, Supersportster, Rapture eller T-craft. Disse har fast understell, uten flaps og andre kompliserende elementer. Byggebeskrivelsene er her særdeles gode og det er av disse man lærer utrolig mye av. Du trenger også litt hjelp til valg av verktøy. Før man setter igang snakker man med noen med litt byggeerfaring og får noen tips om hvilke feller som finnes og man er plutselig godt igang med god fremdrift Å bygge et stort eller et lite fly gjøres på samme måten, er bare litt mindre skremmende å sette igang med et lite prosjekt de første gangene

                          Comment


                          • #14
                            Gratulerer. Prøvde du med flap, bombelukker osv, Hva ble vekta?
                            Moro å se at den kom i lufta

                            Andreas
                            Mvh Andreas
                            Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                            PCM.at mye glede i litt carbon
                            Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Sundtair View Post
                              Gratulerer. Prøvde du med flap, bombelukker osv, Hva ble vekta?
                              Moro å se at den kom i lufta

                              Andreas
                              Takker prøvde ikke bombelukene, det får komme senere når den værste kneskjelven gir seg Landet med 20° flaps og det fungerte helt fint. Vekta så langt er på hyggelige 12 kg, og med 120dm² vingeareal så blir det ikke ille belastning
                              Last edited by Jamie; 21-08-10, 17:32.

                              Comment

                              Working...
                              X