Unconfigured Ad

Collapse

ESM 50cc Corsair med Saito FG57 Boxer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wulf
    • Jun 2007
    • 2055

    #91
    Er det flere som har kommentert korset
    Balsa

    Comment

    • kwik
      • Oct 2010
      • 1212

      #92
      Originally posted by Wulf
      Er det flere som har kommentert korset
      Nei.....
      Dont expect, inspect.
      Fun Police everywhere!

      Comment

      • Wulf
        • Jun 2007
        • 2055

        #93
        Originally posted by kwik
        Nei.....

        Merkelig det da.
        Balsa

        Comment

        • kwik
          • Oct 2010
          • 1212

          #94
          Originally posted by Wulf

          Merkelig det da.
          Det er nok ikke så mange Focke Wulf eksperter av ditt format i Norge.

          Nå er den ferdig, bortsett fra at det må males på noen tekster ala "Løft her" og sånt noe;

          Click image for larger version

Name:	DSC00148.jpg
Views:	2
Size:	95.0 KB
ID:	588780

          Den grå-fiolette ble mørkere enn den forrige. Den er ikke så mørk som det ser ut på bildet, da.

          Får gå etter en dag og male de andre gamle grå-fiolett-feltene. Puh, man blir aldri ferdig....
          Last edited by kwik; 28-05-12, 18:06.
          Dont expect, inspect.
          Fun Police everywhere!

          Comment

          • Wulf
            • Jun 2007
            • 2055

            #95
            Begynner å ligne en "Butcher bird" nå Kenneth
            Balsa

            Comment

            • kwik
              • Oct 2010
              • 1212

              #96
              Melding til alle som har mobbet meg for at FG-57'en ikke ville gå, etter at jeg brant opp tenninga på'n;

              Nå går den som ei klokke igjen !

              Æda bæda!
              Dont expect, inspect.
              Fun Police everywhere!

              Comment

              • affa
                Administrator
                • Jul 2002
                • 5875

                #97
                Og feilen var?

                Mvh
                Alf
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment

                • kwik
                  • Oct 2010
                  • 1212

                  #98
                  Ja, det er jo litt flaut da..... ( som vanlig )

                  Men, ok ;

                  Først brant jeg altså opp tenninga. Flyet ble stående en måned.

                  4-taktere kan være vanskelig å starte for hånd av og til. Startern min klarer det med 4 LiFe batterier, men ikke med 3.

                  Hadde bare 3 LiFe. Så det ble håndstart. Ikke faen om den ville. Handa blei veldig sliten, for å si det mildt.

                  Så snudde jeg motorn. Slik at drenering og exos åpninger er nederst, og bensin inntak øverst.

                  Trodde den hadde fått for mye , og den bør jo helst stå den veien, tenkte jeg.

                  Dermed kobla jeg om litt på throttle. Justerte slik at max endestopp på radio = max mekanisk endestopp.

                  Dermed er minimum gass = mekanisk endestpp, minimum.

                  Og glemte det.

                  Prøvde å starte med gassen på minimum. Prøvde massevis. Ville ikke. Hånda blei enda mere sliten.

                  Så: Fikk tak i 4 LiFe til startern. Nå tørna den motorn rundt som bare det.
                  Kom på å sette gassen på 50%. Da kom den. Puh!
                  Dont expect, inspect.
                  Fun Police everywhere!

                  Comment

                  • affa
                    Administrator
                    • Jul 2002
                    • 5875

                    #99
                    Ha ha, men man lærer så lenge man lever....

                    Min er utrolig lettstartet for hånd, men det er lett å overprime den... Full gass og 2-3 turn så er den passe primet

                    Mvh
                    Alf
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment

                    • Wulf
                      • Jun 2007
                      • 2055

                      #100
                      Originally posted by kwik
                      Ja, det er jo litt flaut da..... ( som vanlig )

                      Men, ok ;

                      Først brant jeg altså opp tenninga. Flyet ble stående en måned.

                      4-taktere kan være vanskelig å starte for hånd av og til. Startern min klarer det med 4 LiFe batterier, men ikke med 3.

                      Hadde bare 3 LiFe. Så det ble håndstart. Ikke faen om den ville. Handa blei veldig sliten, for å si det mildt.

                      Så snudde jeg motorn. Slik at drenering og exos åpninger er nederst, og bensin inntak øverst.

                      Trodde den hadde fått for mye , og den bør jo helst stå den veien, tenkte jeg.

                      Dermed kobla jeg om litt på throttle. Justerte slik at max endestopp på radio = max mekanisk endestopp.

                      Dermed er minimum gass = mekanisk endestpp, minimum.

                      Og glemte det.

                      Prøvde å starte med gassen på minimum. Prøvde massevis. Ville ikke. Hånda blei enda mere sliten.

                      Så: Fikk tak i 4 LiFe til startern. Nå tørna den motorn rundt som bare det.
                      Kom på å sette gassen på 50%. Da kom den. Puh!
                      :
                      Balsa

                      Comment

                      Working...