Announcement

Collapse
No announcement yet.

Petrausch North American Harvard AT-6 1:3,74

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Jeg syntes du skulle brukt litt lengre skruer jeg Alf, da hadde det sikkert aldri skjedd no skade
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

    Comment


    • #92
      Originally posted by flypilot View Post
      Jeg syntes du skulle brukt litt lengre skruer jeg Alf, da hadde det sikkert aldri skjedd no skade
      Frekk? haha Kunne jo laga de gjennom øvre vingeskinn og lagt noen finèrplater oppå...


      @Tom Erik: Ja, jeg er helt enig med deg. Har tatt bilder og vektorisert med piler på krefter ++ til Petrausch men han påstår jeg er den eneste som har klart dette.... Det er en ren løgn for det ligger flere eksempler ute på warbirds forumet i tyskland...

      Han tilbød dog en fair pris på ny senterseksjon, men jeg ønsket den levert i øvre og undre del slik at jeg kunne støpe den ferdig selv men det klarte de ikke da den støpes i ett stykke.


      Og jeg tror slipen har vært dårlig slik at det har sluppet ved en hard knekk.

      En flykamerat som skulle hatt hjulpet meg siste 1/2 år med skaden, men det har passet dårlig og han er utrolig busy og reiser mye.

      Hvis noen er gode på slikt så er det bare å si ifra....
      Har finer og div epoxy men trenger litt råd og hjelp en kveld eller to.
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #93
        Det er et paradoks at innmaten i vingen er kjemisk fri for karbonfiber, men at det er plenty på endespantet for å se pent ut! Ikke at det er nødvendig på innsiden, men det gjør det enklere å få styrt kreftene dit de skal.

        Jeg ville forlenget de finer-spantene under hjulbrønnen helt frem til forkanlista. Lim så alt sammen med en god posjon mixture av epoxy og glassfiber-hakk. Mellom hjulbrønnene og øvre skal ville jeg lagt store balsa-klosser med stående fiber. Det er en litt tidkrevende tilpassingsjobb, men om du setter sammen vingen med "søyler" av plastalina på de områdene spantene skal inn, så vil disse plastalinabitene fortelle deg hvordan fasong og høyde de forskjellige spantene skal ha. Balsaen kan gjerne være av den lette sorten så lenge fibrene er stående.

        Du ser eksempel på dette her:
        http://www.artistic3d.net/images/sto...c/_TES8473.jpg
        http://www.artistic3d.net/images/sto...c/_TES8475.jpg


        Få tak i en tyntflytende epoxy, den penetrerer bedre i treverk og mot eksisterende støp enn epoxy lim. NM Epoxy er bra, og jeg har også god erfaring med Biltema sin egen støpe-epoxy. For å gjøre de tykkere så bruker du opphakket galssfiber eller bomull.
        Tom Erik Smedal
        www.artistic3D.net
        www.photopia.no

        Comment


        • #94
          Endte opp med ny senterseksjon som forsterkes med spant. Tror det blir sterkt og fint. Bare å bore opp fester, skru fast elektriske retracts og legge inn kabler samt baffle så er jeg klar

          Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1368433529839.jpg
Views:	1
Size:	34.4 KB
ID:	600452
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #95
            Petrausch North American Harvard AT-6 1:3,74 (XGTHIK)

            Var å hentet en Harvard i går, en Petrausch Harvard 1:3.74 134.6" med Moki S215.
            Dette er samme modell som Affas, men litt mindre motor og godt brukt.

            Den er blå, men hvis den virker mer en et par ganger så blir den lakkert i enten sølv (LN-TEX) eller gul
            som alle norske utgaver har vært. Selve modellen er fra 2003 og bærer preg av det, Mokien har blitt
            satt inn for et par år siden.

            Det er litt hull og dents i den, så må nok regne med litt reparasjoner på sikt.

            Her er et par linker:
            Ralf Petrausch Modellbautechnik - North American Harvard AT-6
            http://www.petrausch-modellbau.de/pdf/katalog.pdf



            Click image for larger version

Name:	harvard1.jpg
Views:	2
Size:	140.1 KB
ID:	602668
            Tom I. Arntsen

            Comment


            • #96
              Heftig sak, Grattis!! Husk å få maiden på tape..
              Ole Kr Follstad

              BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
              PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
              EF Extra 300 60"
              EF Extra 300 104" Eme120
              GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
              ESM Bearcat, NGH 38cc
              Phoenix p51D Mustang, Dle55
              Phoenix K8b, 1:2,5 6m
              Hangar 9 Piper cub 1\4
              Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

              Comment


              • #97
                Her er min innsats i dag. Baffleplata er klar for Warbird Weekend!

                Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1375862961589.jpg
Views:	1
Size:	74.5 KB
ID:	602670

                Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1375862975226.jpg
Views:	1
Size:	53.8 KB
ID:	602671
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • #98
                  Føles ut som jeg er i rute. Baffleplata er på plass med egenlagede standoffs og skrudd fra begge sider. Tror utstyrsplata blir tatt til vinteren. Inn med batterier og cut off samt litt smågodis så er den flyklar...
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #99
                    Ferdig bafflet

                    Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1375897517662.jpg
Views:	1
Size:	76.4 KB
ID:	602673

                    Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1375897536866.jpg
Views:	1
Size:	80.4 KB
ID:	602674

                    Ingen cockpit men skal nok finne en pinne som Per Pilot kan sitte på...

                    Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1375897577460.jpg
Views:	1
Size:	59.3 KB
ID:	602675
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment


                    • Interiør og litt ellers
                      Attached Files
                      Tom I. Arntsen

                      Comment


                      • Åssen er`n fra utsiden da Tom..? Grei stand..?
                        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                        Comment


                        • Ser ut som om den har vært i krigen
                          Ikke kræsja, men mange års bruk/transport osv.

                          Skal ta litt bilder.

                          Ellers skal jeg fyre den på tunet i morgen. Bare å komme
                          Last edited by xilian; 10-08-13, 01:00.
                          Tom I. Arntsen

                          Comment


                          • Da var alt satt opp, utenom det viktigste; røyk og landingslys, men det får vi ta en annen dag.
                            Går for maiden i morgen på Jarlsberg. Får håpe det virker mer enn en gang
                            Tom I. Arntsen

                            Comment


                            • Tar meg en tur bortom der jeg da! Når er du der tror du..?




                              Sent from my iPhone using Tapatalk 2
                              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                              Comment


                              • njæ. tolvtida tenker jeg.
                                Men kan hive ut en melding når det skjer
                                Tom I. Arntsen

                                Comment

                                Working...
                                X