Unconfigured Ad
Collapse
ESM Aichi D3A1 VAL
Collapse
X
-
Comment
-
Har begynt å se på motormontering. Hvis jeg bruker de standoffene som følger med motoren så blir den 1.5cm for lang. Lurer på om det er solid nok å bruke den medfølgende motorbukken i nylon? Tenker att den kanskje tar opp litt vibrasjoner fra motoren også. Eller bør jeg få tak i en motorbukk i metal?
Comment
-
Blir til att jeg prøver motorbukken. Den er mye kraftigere enn de som jeg har sett på andre 120 size fly. Blir så mye enklere å få rett avstand til covlingen.
Har prøvemontert litt her. er enorme vinger på denne saken. rene surfbrettet joog med solid understell med 5 1/2" hjul så burde ikke litt ujevne striper være noe problem hehe.
Comment
-
har hørt om kvaliteten på understellet ja. så vurderer å kjøpe meg en 6mm pianotråd og bøye til nye med en gang. men er ikke så lett å få tak i 6mm pianotråd her i landet.Comment
-
BalsaComment
-
Har du prøvd å bøye pianotråd før? Dersom det er skikkelig stive saker kan det vel bli vanskelig....
En mulighet (men dette vet du vel allerede ) er å varme opp med blåselampe akkurat der det skal bøyes, bøye, varme opp igjen til rødglødende, og hive den oppi kaldt vann.....Men å få det opp i den pianotråd-kvaliteten vi tenker på til vanlig er kanskje vanskelig?
Interessant å høre hvor stivt det blir da.Dont expect, inspect.
Fun Police everywhere!Comment
-
har bøyd meg hjullegger av 6mm pianotråd før uten å varme. Ei kraftig skrustikke og hammer så får man til det meste
Men må bøye bare en gang. hvis det blir feil og man bøyer tilbake så knekker den.Comment
-
hehe, ja, og hammeren som skal til er vil ikke akkurat miniatyr-utgaven heller !
Da er det kanskje håp om et brukbart understell alikevel.
Dette er det svake punktet på ESM Stuka også, desverre.Veldig synd, på et ellers så fint fly.Dont expect, inspect.
Fun Police everywhere!Comment
-
Må være litt kraftigere enn en snekkerhammer ja
Lurer på om denne motorbukken ville fungert. noen som har erfaring med den http://www.nortrading.no/?page=157&p...1127&p1127_v=1Comment
-
Begynte å se på montering av stab. Og da husket jeg hvorfor jeg hatet ESM etter å ha montert 50cc spitfire. Hullet i kroppen til vingerøret er jo alt for stort. så der må jeg nok støpe i noe. Hullet i stabene derimot er så trange så når jeg skulle prøve vingerøret så røyk glassfiber røret som sitter inne i ene staben så den fulgte med ut. De har også glemt å sende med lokkene som aileron og flaps servoene skal skrues fast i.
Får snart lyst til å selge det å kjøpe meg ett black horse fly i stedet. Billigere og bedre kvalitet
Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment