motorvalg
Har du en motor du kan stole på så blir flightene mange og livet blir så uproblematisk, hvorvitt et modellflygerliv er uproblematisk............
Vet av flere som "prøver" å bruke Moki, men enden på visa blir til at de skifter motor til slutt. Vil nødig si noe vondt om Moki, men slik er det bare....
Jeg har ikke så mye og lang erfaring med bensinmotorer, men noe snapper man opp etter hvert. Dette kan oppfattes svært subjektivt, men av bensinmotorer sverger jeg til Zenoha og DA. Selv har jeg begge motorene i fly, -helt problemfritt. Flere som flyr med zenoha, sier disse må være noe av det mest driftsikre som finnes, særlig de med magnettenning.
Jeg ville vurdert en DA 50 eller en zenoha 38 i Mustangen..
For å si noe om kreftene til Zenoha 38, så anbefaler Yellow Aircraft denne i 1/5 skala Spitfiren! Ellers så er DA 50 et sikkerstikk...
Bilder; motorinstallasjon og igår 21 juni på Mære (Innherred)
Har du en motor du kan stole på så blir flightene mange og livet blir så uproblematisk, hvorvitt et modellflygerliv er uproblematisk............
Vet av flere som "prøver" å bruke Moki, men enden på visa blir til at de skifter motor til slutt. Vil nødig si noe vondt om Moki, men slik er det bare....
Jeg har ikke så mye og lang erfaring med bensinmotorer, men noe snapper man opp etter hvert. Dette kan oppfattes svært subjektivt, men av bensinmotorer sverger jeg til Zenoha og DA. Selv har jeg begge motorene i fly, -helt problemfritt. Flere som flyr med zenoha, sier disse må være noe av det mest driftsikre som finnes, særlig de med magnettenning.
Jeg ville vurdert en DA 50 eller en zenoha 38 i Mustangen..
For å si noe om kreftene til Zenoha 38, så anbefaler Yellow Aircraft denne i 1/5 skala Spitfiren! Ellers så er DA 50 et sikkerstikk...
Bilder; motorinstallasjon og igår 21 juni på Mære (Innherred)
Comment