Unconfigured Ad

Collapse

Flair Legionare/Nieuport 17

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • farmann
    • Mar 2010
    • 918

    #16
    Click image for larger version

Name:	n17wip.jpg
Views:	1
Size:	54.4 KB
ID:	583587Click image for larger version

Name:	n17mmrev7.jpg
Views:	1
Size:	147.3 KB
ID:	583586Click image for larger version

Name:	0n17grd_800.jpg
Views:	1
Size:	78.4 KB
ID:	583580Click image for larger version

Name:	DSC_1128.jpg
Views:	1
Size:	89.2 KB
ID:	583581Click image for larger version

Name:	DSC_1132.jpg
Views:	1
Size:	105.6 KB
ID:	583582Click image for larger version

Name:	DSC_1133.jpg
Views:	1
Size:	96.1 KB
ID:	583583Click image for larger version

Name:	DSC_1134.jpg
Views:	1
Size:	91.7 KB
ID:	583584Click image for larger version

Name:	n17ghst1.jpg
Views:	1
Size:	99.3 KB
ID:	583585

    Fant noen flotte bilder på nett, bygger nå øvre venstre ving. Tegningen viser sammenføyning av høyreving så det burde bli bra, ribbene kuttes der ballanseroret skal være. Lurer på om jeg skal bruke en torquetube til disse som orginalen hadde??
    Last edited by farmann; 10-12-11, 16:09.

    Comment

    • Biplan
      • Apr 2008
      • 903

      #17
      Originally posted by farmann
      ribbene kuttes det ballanseroret skal være. Luter på om jeg skal bruke en torquetube til disse som orginalen hadde??
      Torque tube har fungert bra på pattern-modeller i 10-år, differensial utslag kan bygges inn i den hvis man ønsker.
      Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
      Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

      Comment

      • farmann
        • Mar 2010
        • 918

        #18
        Click image for larger version

Name:	lewis9.jpg
Views:	1
Size:	157.8 KB
ID:	583594Click image for larger version

Name:	N-17-aileron-horns.jpg
Views:	1
Size:	11.0 KB
ID:	583595

        Tror det blir stilig, Ser ballanserorshornene på hver side av maskingeværet.

        Comment

        • farmann
          • Mar 2010
          • 918

          #19
          Originally posted by Calmato
          Da det snakkes om lim her, jeg lurer på å bruke Titebond, tror det er et såkalt "hvitlim". Er det fordeler med det kontra bruke CA? CA tørker jo svært raskt..
          Jeg bruker mye CA men det hender det blir limt i feil posisjon , og avgassen er irriterende. Hvitlim kan være lurt å bruke da har du tid til justeringer, jeg prøver å bli flinkere til å bruke det mer det gir fine limfuger.
          Det er lett å bli "avhengig" av CA

          Comment

          • farmann
            • Mar 2010
            • 918

            #20
            Click image for larger version

Name:	DSC_1140.JPG
Views:	1
Size:	120.4 KB
ID:	583647

            Slik blir Torquetube`n til ballanseroret, Så kommer det en pushrods vertikalt opp fra skroget en på hver side av "vindshielden"
            (blir gøy!)

            Comment

            • farmann
              • Mar 2010
              • 918

              #21
              Click image for larger version

Name:	DSC_1143.JPG
Views:	1
Size:	125.0 KB
ID:	583765Click image for larger version

Name:	DSC_1144.JPG
Views:	1
Size:	129.0 KB
ID:	583766Click image for larger version

Name:	DSC_1145.JPG
Views:	1
Size:	103.2 KB
ID:	583767

              Var ikke fornøyd med første verson av ballanserors-overføringene. Lagde nye horn i 4mm messingrør med "3mm skrueclamp" til 5mm torquetube slik orginalen. Skjøting av vingen ble å følge tegningen, enkelt og greit. Skal nå planke midtseksjonen etter vingefestene er limt inn.

              Comment

              • Bomberguy
                • Jun 2006
                • 746

                #22
                Flott arbeide farmann en fryd å følge med her

                Comment

                • Biplan
                  • Apr 2008
                  • 903

                  #23
                  Nydelig arbeide!
                  Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                  Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

                  Comment

                  • farmann
                    • Mar 2010
                    • 918

                    #24
                    Click image for larger version

Name:	DSC_1156.JPG
Views:	1
Size:	87.5 KB
ID:	584229Click image for larger version

Name:	DSC_1157.JPG
Views:	1
Size:	123.8 KB
ID:	584230Click image for larger version

Name:	DSC_1158.JPG
Views:	1
Size:	119.0 KB
ID:	584231Click image for larger version

Name:	DSC_1159.JPG
Views:	1
Size:	86.5 KB
ID:	584232Click image for larger version

Name:	DSC_1160.JPG
Views:	1
Size:	123.1 KB
ID:	584233
                    Har bygget ferdig vingene og pusset, det står igjen noen beslag til vingestag og ytre hengsler til ballanseror.
                    Høyderor og stab grovlimt, og pusset til riktig fasong. Har limt på horn for pull-pull mens hengsler mangler.
                    Starte nå på "fuselage", skal prøve å få med noen skaladetaljer utover det som er på tegningen til Flair.

                    Comment

                    • farmann
                      • Mar 2010
                      • 918

                      #25
                      Click image for larger version

Name:	DSC_1163.JPG
Views:	1
Size:	117.6 KB
ID:	584258Click image for larger version

Name:	DSC_1162.JPG
Views:	1
Size:	132.9 KB
ID:	584257Click image for larger version

Name:	DSC_1164.JPG
Views:	1
Size:	133.1 KB
ID:	584259Click image for larger version

Name:	DSC_1165.JPG
Views:	1
Size:	96.7 KB
ID:	584260Click image for larger version

Name:	DSC_1166.JPG
Views:	1
Size:	116.2 KB
ID:	584261
                      Det ble litt gjort i dag, ingen grunn til å være ute mer enn nødvendig for snømåking og andre trivialiteter.
                      Forandret litt på sideroret i forhold til tegningen og orginaldesign av sideroret på Nieuport 17. Det burde bli god plass til å lage en cockpit med noe "innhold"

                      Comment

                      • gnistjeger
                        • Sep 2009
                        • 1169

                        #26
                        Dette ser bra ut Niels ( som alltid! )
                        Hva blir størrelsen på denne, og hvilket oppsett skal brukes?

                        Rune



                        Sent from my iPhone using Tapatalk
                        Rune Haugen
                        // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                        // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                        // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                        // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                        " It's all 100% electric ! "


                        Comment

                        • Biplan
                          • Apr 2008
                          • 903

                          #27
                          Originally posted by gnistjeger
                          Hva blir størrelsen på denne, og hvilket oppsett skal brukes?
                          Google fant Legionaire
                          1320 mm vingepenn
                          Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                          Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

                          Comment

                          • farmann
                            • Mar 2010
                            • 918

                            #28
                            Helt rett "biplan", det er den. Som sagt skal jeg prøve å så den til å ligne mer på Niuport 17 som var forbilde til Legionaire.
                            Kommer snart med bilder av motoroppsett.
                            Last edited by farmann; 10-01-12, 11:41.

                            Comment

                            • farmann
                              • Mar 2010
                              • 918

                              #29
                              Click image for larger version

Name:	DSC_1176.JPG
Views:	1
Size:	114.2 KB
ID:	584364Click image for larger version

Name:	DSC_1177.JPG
Views:	1
Size:	110.3 KB
ID:	584365Click image for larger version

Name:	DSC_1178.JPG
Views:	1
Size:	119.8 KB
ID:	584366Click image for larger version

Name:	DSC_1181.JPG
Views:	1
Size:	112.4 KB
ID:	584367Click image for larger version

Name:	DSC_1182.JPG
Views:	1
Size:	96.9 KB
ID:	584368
                              Har tenkt å bruke en Turnigy EDF 30208 600kv 800W og ca 14" propeller for skalariktig utseende.Optimal prop må testes ut. Legger litt jobb med å få batteriet så langt fram som mulig, gjør plass til 4c 6000mA & putter inn en 60A reg.

                              Comment

                              • Sundtair
                                • Feb 2009
                                • 1280

                                #30
                                Jeg gleder meg til flere gode bilder. Fine nærbilder av roroverføringer og ideer.
                                Håper å starte med en 1/4 scala Balsausa Nieuport 17 om noen år med så riktige roroverføringer som mulig ,
                                før den blir borte i et støvlag. Kjeller er under opppussing så det ble litt stop igjen på det trege samlebåndet
                                Redd for lockout
                                Stå på Niels. Gleder meg til videre fremgang med elektro/LYD?
                                Last edited by Sundtair; 10-01-12, 17:00.
                                Mvh Andreas
                                Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                                PCM.at mye glede i litt carbon
                                Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                                Comment

                                Working...