Unconfigured Ad

Collapse

T-rex 450SE V2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mathias
    • Feb 2007
    • 1122

Er det ikke en test av DX7 inne her en plass da? Fant den ikke igjen.

Hva er så spesielt med spektrum-teknologi i forhold til JR, Futaba-teknologi osv egentlig?

Hvordan går det å bruke DX7 på et fuel-heli hvis jeg tenker litt framover?
    Mathias
    Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

Comment

• Tintin
      • Jan 2005
      • 4631

Joda, se i radioforumet eller søk på tråder startet av Lorents så finner du 1. Er en til også mener jeg.
      Spektrum er i prinsipp fri for radioforstyrrelser. Radioen velger en ledig kanal når du starter så det er ingen mulighet for at andre på samme kanal forstyrrer deg i og med at neste radio vil velge en annen enn din gjorde. Personlig liker jeg også små nette antenner da 1 meters antennetråd er noe k§dd i et heli. "Gamle" radioer sender stort sett på 35MHz, dvs en åpen frekvens der hvem som helst kan forstyrre deg om de sender på samme.

Jada, i motsetning til DX6 som kom først så er DX7 en fullrange sender. DX6 passet best til små helier og fly siden rekkevidden var begrenset. DX7 har vel samme rekkevidde som alle "gamle" radioer, dvs så langt det er praktisk mulig å fly en modell + litt til.

Comment

• Mathias
        • Feb 2007
        • 1122

Leveres DX7 med glatt throttle-stikke?
        Mathias

Comment

• Tintin
          • Jan 2005
          • 4631

Det er vel en heli og en fly variant og helivarianter er vanligvis uten

Comment

• Mathias
            • Feb 2007
            • 1122

Får kjøpe med en AR6000 hvis det blir DX7 da. Lurer på om jeg kan få en pakkepris hvis jeg bestiller full pakke samtidig?

Hvordan er brukervennligheten på DX7? Lett å programere?
            Mathias

Comment

• Tintin
              • Jan 2005
              • 4631

Veldig lik JR så neppe noe verre enn hvilken som helst annen

Comment

• Mathias
                • Feb 2007
                • 1122

Hvordan vet jeg hvilke ledninger som skal hvor når jeg skal plugge inn servoer, gyro osv inn i mottakeren?
                Mathias

Comment

• tyor
                  • Mar 2005
                  • 9757

Det står vel i manualen til senderen vil jeg tro.
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

Comment

• Mathias
                    • Feb 2007
                    • 1122

Fins det et eller annet interface jeg kan bruke på G3.5 simulatoren min til spektrum?
                    Mathias

Comment

• Mathias
                      • Feb 2007
                      • 1122

Omtrent hvor lang rekkevidde får jeg hvis jeg bruker AR6000 til DX7'en? Det blir jo ikke full range.
                      Mathias

Comment

• Lorents
                        • Mar 2006
                        • 348

Originally posted by Mathias
                        Fins det et eller annet interface jeg kan bruke på G3.5 simulatoren min til spektrum?
                        Det skal ikke være noe problem, den bruker samme trainer plugg som JR radioer (mini jack).

Rekkevidden med AR6000 er litt begrenset, men jeg har flydd min trex 450 så langt jeg klarer å se uten problemer.

Det har også kommet en ny mottaker til DX7 som heter AR6100. Den er litt mindre og raskere sammen med DX7. Rekkevidden er vel den samme som på AR6000.
                        Hvor er lipoen din a?

www.airheads.no
                        www.bmk-rc.com/

Comment

• Mathias
                          • Feb 2007
                          • 1122

Forresten det med kalibrering, er det lurt å gjøre? Har ikke kalibrert dummy-radioen på G3.5 enda jeg. Blir det ikke slik at helikopteret går rett opp, slik at du ikke får noen trening?

Noen som vet når elefun tar inn AR6100?

Får jeg mindre gliching med DX7 enn fek.s JR 9x2?

Hvor stort modellminne (hvor mange modeller) er det plass til på DX7.
                          Last edited by Mathias; 06-03-07, 06:19.
                          Mathias

Comment

• Tintin
                            • Jan 2005
                            • 4631

Kalibreringen gjør bare at pcen leser signalene fra radioen rett.
                            Om du ser på søylene som angir signal før kalibrering så kan de være ganske "skjeve" i forhold til stikker + at de noen ganger beveger seg uten at stikka gjør det, dette tolkes av pcen som stikkeinput dvs at det er helt feil trimmet + at du står og roter med stikka eller brytere konstant. Slik er det ikke i virkeligheten. I så fall må du bruke trim for å rette opp skjevheter + hele tiden justere med stikka for å kompensere. I virkeligheten setter du opp heliet slik at det på en vindstille dag henger nesten urørlig i hover uten stikkebruk, slik skal det selvsagt være på pcen også. Om du mener det rører seg for lite så legg på vind og vindkast men kalibrere likevel så pcen oppfatter jevne signaler fra radioen.

Mye av poenget med Spektrum teknologien er at den er mindre følsom for forstyrrelser = mindre glitching. De påstår den er glitchfri noe som vel er nesten rett. Når det skal sies så har jeg vel personlig kun hatt et par mulige glitcher på 9XIIn, så jeg kan ikke påstå det er noe problem for meg heller.

Comment

• Mathias
                              • Feb 2007
                              • 1122

Så det er plass til en AR7000 hvis jeg har forstått riktig? I så fall tror jeg dere har overbevist meg DX7!
                              Mathias

Comment

• Mathias
                                • Feb 2007
                                • 1122

Så AR7000 passer inn i ramma på T-Rexen? Gjelder bare å lirke den inn? Kanskje den passer bedre inn i ramma på den nye V2-Rexen?

Men her står det at det følger med 1500mah senderbatteri: http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...kategoriID=199 Lenger ned står det at radioen leveres uten lader og mottakerbatteri, Hyperion JR ladekabel for computerlader anbefales å bruke.

Følger det med batteri eller ikke?

Kunne denne ladekablen vært ok?: http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...kategoriID=206

Kan jeg bruke denne laderen?: http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...kategoriID=235
                                Last edited by Mathias; 06-03-07, 13:54.
                                Mathias

Comment

Working...