Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Joda, se i radioforumet eller søk på tråder startet av Lorents så finner du 1. Er en til også mener jeg.
Spektrum er i prinsipp fri for radioforstyrrelser. Radioen velger en ledig kanal når du starter så det er ingen mulighet for at andre på samme kanal forstyrrer deg i og med at neste radio vil velge en annen enn din gjorde. Personlig liker jeg også små nette antenner da 1 meters antennetråd er noe k§dd i et heli. "Gamle" radioer sender stort sett på 35MHz, dvs en åpen frekvens der hvem som helst kan forstyrre deg om de sender på samme.
Jada, i motsetning til DX6 som kom først så er DX7 en fullrange sender. DX6 passet best til små helier og fly siden rekkevidden var begrenset. DX7 har vel samme rekkevidde som alle "gamle" radioer, dvs så langt det er praktisk mulig å fly en modell + litt til.
Forresten det med kalibrering, er det lurt å gjøre? Har ikke kalibrert dummy-radioen på G3.5 enda jeg. Blir det ikke slik at helikopteret går rett opp, slik at du ikke får noen trening?
Noen som vet når elefun tar inn AR6100?
Får jeg mindre gliching med DX7 enn fek.s JR 9x2?
Hvor stort modellminne (hvor mange modeller) er det plass til på DX7.
Kalibreringen gjør bare at pcen leser signalene fra radioen rett.
Om du ser på søylene som angir signal før kalibrering så kan de være ganske "skjeve" i forhold til stikker + at de noen ganger beveger seg uten at stikka gjør det, dette tolkes av pcen som stikkeinput dvs at det er helt feil trimmet + at du står og roter med stikka eller brytere konstant. Slik er det ikke i virkeligheten. I så fall må du bruke trim for å rette opp skjevheter + hele tiden justere med stikka for å kompensere. I virkeligheten setter du opp heliet slik at det på en vindstille dag henger nesten urørlig i hover uten stikkebruk, slik skal det selvsagt være på pcen også. Om du mener det rører seg for lite så legg på vind og vindkast men kalibrere likevel så pcen oppfatter jevne signaler fra radioen.
Mye av poenget med Spektrum teknologien er at den er mindre følsom for forstyrrelser = mindre glitching. De påstår den er glitchfri noe som vel er nesten rett. Når det skal sies så har jeg vel personlig kun hatt et par mulige glitcher på 9XIIn, så jeg kan ikke påstå det er noe problem for meg heller.
Så AR7000 passer inn i ramma på T-Rexen? Gjelder bare å lirke den inn? Kanskje den passer bedre inn i ramma på den nye V2-Rexen?
Men her står det at det følger med 1500mah senderbatteri: http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...kategoriID=199 Lenger ned står det at radioen leveres uten lader og mottakerbatteri, Hyperion JR ladekabel for computerlader anbefales å bruke.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment