Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggetråd: Mikado Logo 500 3D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    9451 servoene har fungert fint for meg. Ingen slark så langt (ca. 60 turer).

    Jeg ville gått for en gyro jeg VET fungerer og som er enkel å benytte. Selv liker jeg 601/611. Mye av det kommer av at andre jeg flyr med foretrekker den gyroen og at jeg dermed kan få hjelp hvis jeg trenger det. Kjøp derfor noe mange har kompetanse på, det er mitt råd i hvert fall. Du skal fly, ikke knote med utsyr som ikke fungerer.

    Ei 5000mah 25C pakke vil belastes med mindre "C" enn ei 3700mah pakke dersom strømtrekket er det samme. Det vil føre til mindre belastning på batteriene = lengre levetid + at den antagelig klarer å holde spenninga enda litt bedre. Den økte vekta kan en selvsagt tenke litt på før en trykker på kjøp knappen men logoen er veldig lett i utganspunktet. Men jeg har jo ca. 60 turer på de pakkene mine og det fungerer fint det, om en trives med 4-4.5 min med flytid (2600-2900mah avhengig av flystil). Det er med MS 550 blader og 2200rpm satt i regulatoren. Jeg kunne nok fått et minutt eller to til dersom jeg hadde begrenset turtallet litt mer og ikke brukt så store stikkebevegelser.

    EVO 30 batteriene er vel ment å være hakket "vassere" enn evo 25. Hovedsaklig går det nok på at de er bedre til å holde spenninga under belastning. Jørgen har kanskje mer info om de nye batteriene..?

    Er på utkikk etter gode haleblader selv...

    Det er ikke med blader nei.
    Husk også å kjøpe med bladholder (slik til å sette oppå halebommen med bladene igjennom).
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

    Comment


    • #77
      Hvordan vet jeg at det er den "rebrandede" Z-motoren? Kjennetegn?

      Inneholder dette kitet den "rebrandede" Z-motoren?

      Hvor kan jeg få kjøpt Logo 5003D i USA? Ikke det at jeg ikke vil handle på Technoflight, for all del, svært god service, men kan jo spare litt cash hvis jeg bestiller fra USA...
      Mathias
      Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

      Comment


      • #78
        Technoflight har den nevnte motoren.
        Z-power har jo z50 serien sin men tidligere var det 800kv som var maks så vidt jeg vet. Med kv1150 ble den anvendelig for 6s oppsett.

        Jeg handlet den første logoen (som dukket opp sist) hos espritmodels.
        Espen Melby

        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

        Comment


        • #79
          Originally posted by esmel View Post
          Technoflight har den nevnte motoren.
          Z-power har jo z50 serien sin men tidligere var det 800kv som var maks så vidt jeg vet. Med kv1150 ble den anvendelig for 6s oppsett.
          Det er helt korrekt. Motoren er utviklet spesielt for Logo 500 med 6S oppsett i et samarbeid mellom Mikado og Z-Power produsenten.

          Er det ønske om å regne litt på rotor-speed så har vi lagt ut en liten "kalkis" her....

          mvh
          Jørgen Dahl
          TechnoFlight
          Jørgen Dahl
          Innehaver av www.technoflight.no
          fra 2006 til 2008...

          Comment


          • #80
            Den motoren funker som bare det den...
            Jeg kjøpte en av Jørgen som jeg satte i trex 600'n min, og selv om jeg tror at trex 600 veier litt mer enn logo500 så er jeg kjempefornøyd. Den har masser av moment og er ganske mye bedre enn align sin 600 motor....
            Det krevde forresten ørlite kirurgi med dremelen på ramma for å få den inni, men jeg anbefaler den gjerne til andre med trex600.
            Mvh
            Bjørn Tore Espevik

            Team Visa...

            Comment


            • #81
              Er det disse demperne som er harde og egner seg godt til 3D-flyging?

              http://www.technoflight.no/shop/prod...oducts_id=1140
              Mathias
              Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

              Comment


              • #82
                Det går så det griner med de demperene som følger med også, men det er vel enkelte uttaskjærs som mener den har godt av de demperene sammen med 550 blader. Jeg har et sett med de demperene liggende. Kommer til å montere de nå som jeg uansett må pelle alt fra hverandre.
                Espen Melby

                :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                Comment


                • #83
                  Noen som har handlet fra www.amainhobbies.com?

                  Her er lista mi så langt:

                  EVO50006S1P brick: RC-Hover. $298,95.

                  JR G7703D / S8900G Gyro / Servo Combo Pack: Readyheli. $259,95.

                  Hyperion EOS 1210i 12S 30N CHARGER: Helidirect. $159,99.

                  G-Force DX7/9303 Neck Strap Balancer: Readyheli. $15,95.

                  K10333A 5.1V Align Step-Down Voltage Regulator: Readyheli. $3,95.

                  SPMAR6200 Spektrum AR6200 DSM2 Microlite 6Channel Rx, Ultralite Spectrum: Readyheli. $79,95.

                  Hyperion LBA10 2S-6S Adapter TP/FP: Elefun. Kr 89

                  HYPERION EOS LBA10 NET BALANCER, 6S 10A: Helidirect. $42.

                  DS8717 Ultra Speed Cyclic Servox3: Readyheli. $329,85.

                  LOGO 500 3D heli-kit, med Z-Power motor: Technoflight. Kr 4875.

                  Kontronik Jazz 80-6-18 ESC - New Low Price! Readyheli: $224.

                  Western Robotics Hercules 5amp 5 AMP Battery Eliminator Circuit HC: Readyheli. $39,95.

                  K&B Dream Designs 30/50 HP Neon Tail Blades - Neon Orange: Readyheli. $7,95.

                  Dumper rubber set extra hard: Technoflight. Kr 31.

                  Bladholder, Heli: Technoflight. Kr 49,00

                  SAB 550mm GM30 Carbon Reinforced 3-D Main Rotor Blades: Amainhobbies. $59,99.
                  Mathias
                  Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                  Comment


                  • #84
                    Espen, er dette det FP 5000 Brick du mener? Står litt uklart formulert om det er EVO20 4900 (som bildet viser), EVO25 4900, eller EVO25 5000mAh.

                    http://www.rchover.com/inc/sdetail/75523
                    Mathias
                    Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                    Comment


                    • #85
                      Det er en av de pakkene som tar oppi pinjongen. Mener å huske at det er "brick" utgaven (er det 4900mah mon tro...) som får plass. Jeg tar kvelden nå men sjekk på helifreak eller runryder. Det har vært oppe til diskusjon noen ganger, men jeg ble brått litt usikker. Hvis du ikke har funnet det ut selv skal jeg se etter ila. morgendagen. Jeg kan evt. ta noen mål av "batterihula" så har du noe å forholde deg til om du vil se på alternative løsninger.
                      Espen Melby

                      :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                      Comment


                      • #86
                        Originally posted by esmel View Post
                        Det er en av de pakkene som tar oppi pinjongen. Mener å huske at det er "brick" utgaven (er det 4900mah mon tro...) som får plass.
                        EVO25 4900 6S Brick er for høy (66mm) for å få plass innunder pinjongen. 5000 Brick pakka går derimot utmerket ettersom den er lavere (og lengre). Vanvittig bra kombinasjon av ytelse og kapasitet. Men hvis det er rå kraft som teller så er EVO30 4500 6S FlightPowers erklærte "killer" for Logo 500...

                        Jørgen
                        TechnoFlight
                        Jørgen Dahl
                        Innehaver av www.technoflight.no
                        fra 2006 til 2008...

                        Comment


                        • #87
                          OK, takker begge to.

                          Hvordan kobler man BEC'en? Batteri -> ESC -> BEC -> Mottaker? Synes det er forvirrende med separat BEC osv, er ikke vant med det når jeg bare har fløyet en liten T-Rex vettu.

                          En Logo 5003D på EVO30 6S vil være råere enn en T-Rex 600/Logo 6003D på samme batteri? Vil den ikke? Den er jo lettere enn T600 og L600...

                          Edit: OT, men, men. Det har kommet ut en ny versjon av RealFight G3.5. G4!
                          Last edited by Mathias; 04-11-07, 13:15.
                          Mathias
                          Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                          Comment


                          • #88
                            En Logo 600 på 10s veier noe mindre enn en Trex 600 med 6s, noe som jo gir et imponerende effekt til vekt forhold i seg selv.

                            En Logo 600 på 6s veier nok ikke mange grammene mer enn en L500 på 6s siden det stort sett bare er halen og litt på rotorhodet som er forskjellig. En L600 vil nok fly ganske likt en L500 på 6s. Om en går ut i fra at det benyttes 550 og 600mm blader vil en vel sikkert merke litt forskjell i oppførselen. Ut over det tror jeg ytelsene blir ganske like, om en ser bort i fra at en kan jazze opp turtallet litt mer på 550 blader uten at en nødvendigvis trekker noe mer strøm enn med 600 blader og litt lavere turtall. Tror i grunn det blir litt smak og behag. Tror nok de fleste som kjøper L600 kommer til å fly de på 10s og da får du et ganske rått helikopter.... Men det syntes jeg L500 er på 6s også...

                            Når du putter samme batteri inn i et helikopter som veier mye og et som veier lite, med samme rotordiameter, motor og oppsett forøvrig, så sier det seg vel selv hva som drar i veien raskest Glem ikke at det kommer inn ting som pitch-range etc. Trexen kan en vel bikke opp i mot 14 grader, husker ikke helt hvor mye som var maks på Logoen, tror det er noe opp i mot det på den også om en setter den opp med helt maks pitch.

                            Du trenger kun en bec. Du kobler den mellom hovedbatteriet og mottakeren. Den regulerer spenningen ned fra f.eks 25V til 5V. Det er litt forskjell på hvor mye spenning de tåler inn og hvor mye de leverer ut til mottakeren.
                            Espen Melby

                            :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                            Comment


                            • #89
                              Originally posted by esmel View Post
                              Du trenger kun en bec. Du kobler den mellom hovedbatteriet og mottakeren. Den regulerer spenningen ned fra f.eks 25V til 5V. Det er litt forskjell på hvor mye spenning de tåler inn og hvor mye de leverer ut til mottakeren.
                              Men hva med ESC da, den skal jo også være koblet opp mot motor, hvor går den?

                              Regnet på pris i dag. Oi sann, dette komme rtil å svi... Tenker det blir en 500. Litt mer power da...
                              Mathias
                              Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                              Comment


                              • #90
                                ESC'en kobles som vanlig til throttle-kanalen. Har denne innebygd BEC kobler du ut +-ledningen fra ledningen, slik at du sitter igjen med signal og jord.

                                Den ekstrene BEC'en kobler du til en ledig kanal på mottakeren. Har du ikke en ledig kanal kan du bytte ut den røde ledningen fra ESC med den fra BEC'en, sålenge de får strøm fra samme batteri.
                                Morten Smøraas

                                Comment

                                Working...
                                X