Den flyr bra! Det er nok krefter i massevis og jeg flyr 15-20 minutter. I dag har jeg opplevd hvor vanskelig det er å fly i vind. Har ikke flydd så mye ute før og det kom som en overraskelse at helikopteret reagerte som det gjorde. Jeg fløy frem og tilbake utenfor hangaren vår da det kom noen vindkast. Helikopteret begynte umiddelbart å stige VELDIG kraftig. Jeg reduserte throttle for å komme ned igjen, men det var som om den hang i noe annet enn rotoren. Har aldri flydd med så lavt turtall før.
Den ville ikke ned igjen.
Det skumle med lavt turtall er at man mister all styringsrespons. Jeg får vel lage et CCPM-rotorsystem snart. Fikk faktisk en CCPM mikser i posten i dag som jeg bestilte fra en fyr i USA. Artig sak!
I dag lagde jeg nye deler til halemotoren. Festerøret er laget av 8x6mm karbonfiberrør som desverre ikke har sentrert hull (har noen opplevd karbonrør med sentrerte hull?). Akslingen er 3mm karbon som jeg har påført rød Zap og pusset for at det skal passe perfekt i lagerene. Jeg stanset ut hullene i motorhuset på jobben og pusset det litt. Det ble ganske bra. Jeg tror den veier ca. 10g.
Jeg viklet den med 24 runder 0,3mm tråd i stjernekoling. Håper det ikke er for mange viklinger.

I dag lagde jeg nye deler til halemotoren. Festerøret er laget av 8x6mm karbonfiberrør som desverre ikke har sentrert hull (har noen opplevd karbonrør med sentrerte hull?). Akslingen er 3mm karbon som jeg har påført rød Zap og pusset for at det skal passe perfekt i lagerene. Jeg stanset ut hullene i motorhuset på jobben og pusset det litt. Det ble ganske bra. Jeg tror den veier ca. 10g.

Comment