Unconfigured Ad

Collapse

Esky Belt CP v2, noen som har prøvd?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ponus
    • Apr 2007
    • 104

    #31
    Originally posted by nettulven
    Jeg er kjempefornøyd.. Den er mye betre enn den tidligere modellen. Den var virkelig "rett ut av eska". Styringa er også veldig forbedret. Jeg hadde planer om å bytte den etter jeg hadde hatt test-rundene, men det er ikke nødvendig. Ikke enda iallefall. Det virker som om det er lagt inn litt expo, da den var mye "snillere" enn den forrige modellen.
    Denne er absolutt å anbefale, og den er en billig og god

    Det var bra! Viktig at slike ting kommer frem etter masiv negativ omtale......du får kose deg på helidekket og håpe den ikke blåser på havet

    Andre vinder der jeg flyr.......har nordsjøen rett utenfor stuedøra,- så innendørshall hadde vært en fordel
    "KOSEKROK"
    T-Rex 450se v2 hs-65mg gy401 m/9650
    Cessna 177 Cardinal on float
    Honey Bee King 2 Belt,- til skrekk og avdvarsel for alle nybegynnere.

    Comment

    • Ofly61
      • Apr 2008
      • 785

      #32
      Originally posted by Ponus
      Det var bra! Viktig at slike ting kommer frem etter masiv negativ omtale......du får kose deg på helidekket og håpe den ikke blåser på havet

      Andre vinder der jeg flyr.......har nordsjøen rett utenfor stuedøra,- så innendørshall hadde vært en fordel
      Sorry dersom eg har svart malt ... LiPo problema til kompisen min var den vanlege
      feilen lada ut batteriet for mykje det gjorde eg og med det første LiPo batteriet
      eg var borti (Silverlit X-Twin).

      For å få skikkeleg info om belt'n sjekk ut
      Discussion The Official Belt CP Thread! - Post Questions! - Get Support! - Link to FAQ Page! Mini Helis


      Det ser og ut som at ESC kan programmerast berre at det ikkje står noko om
      det i bruksanvisninga. Trur den bør stå på Soft Start og No brake.

      Odd H.

      Comment

      • nettulven
        • Feb 2007
        • 495

        #33
        Er ikke både Belt CP2 og King 3 allerede ferdig med Soft Start? Det er iallefall min King 3
        Thomas Molnes
        Ålesund og Omegn Modellflyklubb

        Comment

        • Ofly61
          • Apr 2008
          • 785

          #34
          Belt'n er solgt "jippi"!

          Originally posted by nettulven
          Er ikke både Belt CP2 og King 3 allerede ferdig med Soft Start? Det er iallefall min King 3
          Belt v1 har ikke soft start. Fikk solgt den i deler uten elektronikk. Testet
          motor og ESC i dag for å bruke disse i fly. ESC'n brant opp ... 25A ESC med
          1,8A x 20C LIPO = 36A liten feil konstruksjon fra E-sky kanskje?!
          Det burde minst vert en 40A ESC med 2,2Ax20C LiPo så bør en vel opp i 50A.

          Grunnen til at jeg solgte Belt'n var at jeg ikke fant noen god og sikker plass å fly
          den. Den var altfor stor og tung etter min smak og mekanikken på den unødvendig
          komplisert og meg mange dårlig løsninger. Haleservo vanskelig å bytte uten å dele
          ramma, gjennomgående bolt i rotoraksel ... you name it.

          Så det er en grunn til at plastikk versjonen av E-sky Belt er på salg til 1500,- ...
          den er ikke spesiellt bra. Kjøp heller den karbon og aluminium versjonen uten radio
          og elektronikk dersom du absolutt vil ha den.

          Jeg valgte Walkera 4G3 og 4#3b i stedet for Belt'n da disse kan flys inne
          i teorien (svært små) og er betydelig bedre mekanisk (lite som går i stykker).
          Walkera 4#3b'n er faktisk fantastisk mye bedre har knekt et rotorblad! Krasjet
          mange ganger. Har også oppgradert 4G3 til alu rotorhode og det hjalp både
          på flyegenskaper og på evne til å tåle en dårlig pilot

          Odd H.

          Comment

          • perpyro
            • Aug 2008
            • 488

            #35
            ESC på 50A kontinuerlig på Belt CP?
            På Trex 450 med 350W motor holder det med 35A ESC og mange kjører scorpion 8 på 475W på samme ESC med hell.

            Til sammenligtning leveres også Blade 400 med 25A ESC som fungerer utmerket med unntak av Florida om sommeren.

            Når det er sagt er ikke E-Sky 25A ESC et god stykke ingeniørkunst så bare det i seg selv kan jo være årsaken til at den brenner lett.
            Trex 450 blandingsrase 4S
            Logo 500
            Blade mCPX

            Comment

            • arhennie
              • Mar 2008
              • 4316

              #36
              Film med blandt annet 2 stk. E-sky King 2 v1

              Jeg er enig i det som sies om at King 2, (og sikkert også Belt), er årsak til at mange nybegynnere får det for seg at helikopter er en umulig greie å mestre. Men jeg tror mye av årsaken er oppsett, og det krever selvfølgelig noe erfaring for å få bra til.

              Fikk lyst til å legge ut en film som viser to ytterpunkter når det gjelder nettopp King 2...

              Litt ut i filmen jeg har linket til er det broren min som har sin jomfrutur på en klink orginal King 2 v1. Den flys med orginal radio. Vi brukte en del tid på oppsett, og den er fullt flybar. På neste flytur kanskje han prøver trimmeknappene litt også...

              På slutten av filmen er det også en King 2 v1. Denne er kraftig modifisert med hode, hale og motor fra T-rex 450. Gyroen er en GY401. E-sky servoer er av digital type, samt swash og halerotor kasse er E-sky alu upgrade. Resten er orginalt.
              (Ble ikke plass til canopy pga. den store 450 motoren).
              På slutten av filmen deler ramma seg. Belastningen fra 450 motoren ble til slutt for stor for plastramma.

              Link til filmen:
              arhennie

              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
              http://hadelandmfk.no/
              www.henniehobby.no/arne

              Comment

              Working...