Unconfigured Ad
Collapse
Esky Belt CP v2, noen som har prøvd?
Collapse
X
-
feilen lada ut batteriet for mykje det gjorde eg og med det første LiPo batteriet
eg var borti (Silverlit X-Twin).
For å få skikkeleg info om belt'n sjekk ut
Discussion The Official Belt CP Thread! - Post Questions! - Get Support! - Link to FAQ Page! Mini Helis
Det ser og ut som at ESC kan programmerast berre at det ikkje står noko om
det i bruksanvisninga. Trur den bør stå på Soft Start og No brake.
Odd H.Comment
-
Belt'n er solgt "jippi"!
motor og ESC i dag for å bruke disse i fly. ESC'n brant opp ... 25A ESC med
1,8A x 20C LIPO = 36A liten feil konstruksjon fra E-sky kanskje?!
Det burde minst vert en 40A ESC med 2,2Ax20C LiPo så bør en vel opp i 50A.
Grunnen til at jeg solgte Belt'n var at jeg ikke fant noen god og sikker plass å fly
den. Den var altfor stor og tung etter min smak og mekanikken på den unødvendig
komplisert og meg mange dårlig løsninger. Haleservo vanskelig å bytte uten å dele
ramma, gjennomgående bolt i rotoraksel ... you name it.
Så det er en grunn til at plastikk versjonen av E-sky Belt er på salg til 1500,- ...
den er ikke spesiellt bra. Kjøp heller den karbon og aluminium versjonen uten radio
og elektronikk dersom du absolutt vil ha den.
Jeg valgte Walkera 4G3 og 4#3b i stedet for Belt'n da disse kan flys inne
i teorien (svært små) og er betydelig bedre mekanisk (lite som går i stykker).
Walkera 4#3b'n er faktisk fantastisk mye bedre har knekt et rotorblad! Krasjet
mange ganger. Har også oppgradert 4G3 til alu rotorhode og det hjalp både
på flyegenskaper og på evne til å tåle en dårlig pilot
Odd H.Comment
-
ESC på 50A kontinuerlig på Belt CP?
På Trex 450 med 350W motor holder det med 35A ESC og mange kjører scorpion 8 på 475W på samme ESC med hell.
Til sammenligtning leveres også Blade 400 med 25A ESC som fungerer utmerket med unntak av Florida om sommeren.
Når det er sagt er ikke E-Sky 25A ESC et god stykke ingeniørkunst så bare det i seg selv kan jo være årsaken til at den brenner lett.Trex 450 blandingsrase 4S
Logo 500
Blade mCPXComment
-
Film med blandt annet 2 stk. E-sky King 2 v1
Jeg er enig i det som sies om at King 2, (og sikkert også Belt), er årsak til at mange nybegynnere får det for seg at helikopter er en umulig greie å mestre. Men jeg tror mye av årsaken er oppsett, og det krever selvfølgelig noe erfaring for å få bra til.
Fikk lyst til å legge ut en film som viser to ytterpunkter når det gjelder nettopp King 2...
Litt ut i filmen jeg har linket til er det broren min som har sin jomfrutur på en klink orginal King 2 v1. Den flys med orginal radio. Vi brukte en del tid på oppsett, og den er fullt flybar. På neste flytur kanskje han prøver trimmeknappene litt også...
På slutten av filmen er det også en King 2 v1. Denne er kraftig modifisert med hode, hale og motor fra T-rex 450. Gyroen er en GY401. E-sky servoer er av digital type, samt swash og halerotor kasse er E-sky alu upgrade. Resten er orginalt.
(Ble ikke plass til canopy pga. den store 450 motoren).
På slutten av filmen deler ramma seg. Belastningen fra 450 motoren ble til slutt for stor for plastramma.
Link til filmen:
arhennie
MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
http://hadelandmfk.no/
www.henniehobby.no/arneComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment