Unconfigured Ad

Collapse

Nye Align Trex 450 (pro) har kommet

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pompen
    • Apr 2008
    • 46

Æ ska ha en alikevell. Å dessuten så kommer det vell mest på hvordan man behandler stikkene, driv man på hover stadiet så e jo en HK 450 bra nok
    TT e jo sikkert my ber enn belte på 450 å, for jeg merket stor forskjell på 500`n
    Virke som enkelte e mest opptatt av tall på hvordan ett heli flyr :S
    Last edited by pompen; 27-03-09, 19:10.

Comment

• perpyro
      • Aug 2008
      • 488

Originally posted by pompen @ 27.03.09 : 09:05
      Æ ska ha en alikevell. Å dessuten så kommer det vell mest på hvordan man behandler stikkene, driv man på hover stadiet så e jo en HK 450 bra nok
      TT e jo sikkert my ber enn belte på 450 å, for jeg merket stor forskjell på 500`n
      Virke som enkelte e mest opptatt av tall på hvordan ett heli flyr :S
      Klart følelsen av hvordan heliet flyr har mye å si men det er subjektive meninger basert på så mangt.
      Bare ta for deg Hifi gutta og alt det rare de greier å lire av seg når de vet hva som testes og opp mot hva og gjerne i favør av det med høyest prislapp, mens de ikke hører noe forskjell når de ikke vet hva som testes.
      Liker derfor den matematiske fremgangsmåten istedenfor, plain and kjedelig.

Pompen : du brant jo opp flere speedkontrollere grunnet statiske ladninger i halen så skjønner godt at du er fornøyd med aksling.

Sier ikke at det er hverken bedre eller dårligere men hvordan man opplever ting er også avhengig av hvilken forventninger man har til det man sammenligner med.
      En annen ting er jo at TT er vedlikeholdsfritt sammenlignet med belte som må etterstrammes og kontrolleres gjevnlig.

Jeg spør etter tallmateriale ettersom "belte er for duster" og ironi fungerer dårlig på nett.

For min del er krasj raten litt for høy enda så TT får vente.
      Dessuten skal baksmellen på skatten betales og et større heli investeres i så igjen TT får vente.
      Last edited by perpyro; 27-03-09, 19:31.
      Trex 450 blandingsrase 4S
      Logo 500
      Blade mCPX

Comment

• kjellkr
        • Apr 2007
        • 203

Fikk en overaskelse i posten i dag.

Den ble bygget på 4,5timer.
        Hode ble plukket ned og satt sammen med loctite, det manglet loctite på begge kulene på bladholderne.

Ramma var alt OK, det eneste som er litt klundrete er og få inn den bakre servoen, men det går uten og ta ut servo/lagerbukker. Måtte ta av gyro braketten.

I halen var gjengene i lagerholder som slider shaften går i borte. Der tok jeg en kule som er selvgjengende skrue fra t-rex 600. Dette med førte at jeg måtte bygge ned tail rotor control arm 2mm. Når dette var gjort ble det fint.

Eller var dette et fint og veldig greit bygg, her har dere noe og glede dere til.

Har fått testet det 3 turer. Et par klikk på trimmen og det sto som fjell. Piroen var noe sakte, så jeg satte opp endepunktene til 130, dette hjalp bra. Eller var det ikke noe vits og legge på noe expo synnes jeg. Ellers er det satt opp etter manualen med pitch og throttle curver.

Det er en stund siden jeg har hatt noe T-rex 450se V2 i lufta, men
        Halen er meget stabil og gir svar på tiltale med engang, satte opp 20% gain i HH.
        Rolig og fin i hover, men veldig livlig med bruk av stikka, har 8,5 grader cyclick.
        3,5min flytid ladet 1300mAh. Dette ved mill 3d.

For min del tror jeg dette blir en fin reise kompis, denne skal få sin faste plass i bilen.
        Attached Files
        MVH
        Kjell Kristian

Comment

• satyra
          • Jan 2008
          • 96

Hva er sannsynligheten for at Mikado kommer med deler for ombygging av hodet på nye 450en til flybarless? Det sammen med mini-vbar kunne jo vært et rimelig fett oppsett! Egentlig er det jo litt rart at ikke Align allerede er på den paddleløse bølgen og i alle fall at de ikke tilbyr egne hoder. Neste naturlige steg må jo nesten være det, er liksom ikke plass til så mange flere størrelser i sortimentet deres.

Eirik
          2 * T-rex 450
          1 * T-rex 500

Comment

• arhennie
            • Mar 2008
            • 4316

Norges første 450 pro testflight ?

Originally posted by kjellkr
            ...Har fått testet det 3 turer. Et par klikk på trimmen og det sto som fjell. Piroen var noe sakte, så jeg satte opp endepunktene til 130, dette hjalp bra. Eller var det ikke noe vits og legge på noe expo synnes jeg. Ellers er det satt opp etter manualen med pitch og throttle curver...

Her er film av en av de første turene.

Beklager stadig dårlig kameraføring, men jeg så knapt noenting i kamera i det skarpe sollyset.
            Hadde vært lettere kjellkr om du kunne holde den j**** fugger'n i ro

arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
            http://hadelandmfk.no/
            www.henniehobby.no/arne

Comment

• perpyro
              • Aug 2008
              • 488

Originally posted by satyra
              Hva er sannsynligheten for at Mikado kommer med deler for ombygging av hodet på nye 450en til flybarless? Det sammen med mini-vbar kunne jo vært et rimelig fett oppsett! Egentlig er det jo litt rart at ikke Align allerede er på den paddleløse bølgen og i alle fall at de ikke tilbyr egne hoder. Neste naturlige steg må jo nesten være det, er liksom ikke plass til så mange flere størrelser i sortimentet deres.

Eirik
              Du får tak i flybarless hode til 450en din herfra om du vil teste ut flybarless. http://www.helihobby.no/product_info...roducts_id=293
              Logo 500
              Blade mCPX

Comment

• perpyro
                • Aug 2008
                • 488

Ser ikke ut som TT er helt uproblematisk på den nye Pro versjonen.
                finally got a maiden flight on my 450 Pro today. the things flies great and even has ample power on used 25 outrage packs. landing on the first run i

Det kan se ut som drevene tåler det men at den enten er laget en svekking i selve akslingen som knekker om halen kommer borti noe eller at det rett og slett er en svakhet i akslingen på et spesifikt sted for det ser ut som de knekker som fystikker på samme stedet.

Logo 500
                Blade mCPX

Comment

• TRAVEn
                  • May 2007
                  • 115

Hart vært borte fra 450 SE V2'n min i ett år nå og ser jo nå at V3 har kommet.. Er det bare å handle inn V3 deler etter hvert som ting blir ødelagt ?? Passer de overens ?? Passer den nye swashplata på min V2 ??
                  - T-rex 450SE V2
                  Futaba 7c fasst - Futaba 401 gyro - 3x HS-65MG - Futaba 9257.
                  - Twister Medevac
                  - Big Lama

Comment

• roadrune
                    • Jul 2007
                    • 2292

Originally posted by TRAVEn
                    Hart vært borte fra 450 SE V2'n min i ett år nå og ser jo nå at V3 har kommet.. Er det bare å handle inn V3 deler etter hvert som ting blir ødelagt ?? Passer de overens ?? Passer den nye swashplata på min V2 ??
                    De fleste delene vil ikke passe ifølge Align.
                    Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                    JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
                    ---------------------------------------------------------------------------
                    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• perpyro
                      • Aug 2008
                      • 488

I følge poster jeg har lest på helifreak så passer swashen og de nedre mixer armene uten modifikasjoner.
                      Når man da i tillegg får tak i V3 hodeblokk og spindel som passer V2 så er man rimelig nært.
                      Skulle ikke forundre om resten av hodet også skulle passe rett inn.
                      Logo 500
                      Blade mCPX

Comment

• arhennie
                        • Mar 2008
                        • 4316

I følge Finless Bob byggevideo er hoveddrev likt som på V2. Men utover det er dette et helt nytt helikopter. Det er klart man får hode til passe, med mer eller mindre modifikasjoner. Men man har ingen V3 av den grunn.

Jeg bestilte forresten et i går, og er spent på hvordan den vil føles.
                        Kompisen min som flyr i videoen lenge bak i denne tråden skryter uhemmet av det.
                        arhennie

www.henniehobby.no/arne

Comment

• perpyro
                          • Aug 2008
                          • 488

Du er klar over at det finnes V3 oppgraderinger til V2 versjonen som eksisterer i dag.
                          TT oppradering og nydesignet hodeblokk.
                          Hodeblokka er allerede inne hos elefun.
                          Og for ordens skyld så er V3 oppgraderinger for V2 mens Pro er et annet heli.

Logo 500
                          Blade mCPX

Comment

• arhennie
                            • Mar 2008
                            • 4316

Det er mulig det er noe der jeg har misforstått ja. Jeg snakket altså om PRO versjonen.
                            Jeg trodde V3 var en annen benevnelse på 450 pro. Men mulig V3 bare er en oppgradering av 450 V2.
                            Men i såfall finnes ikke V3 som kit. Bare enkelte oppraderinger til S, SEV2 og XL og hva de nå heter alle sammen.

Elefun har forresten også TT ser jeg...
                            http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...1&prod=HS1298T 450V3 Torque Tube Drive Assembly&kategoriID=10000
                            arhennie

www.henniehobby.no/arne

Comment

Working...