Announcement

Collapse
No announcement yet.

Logo 600SE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Jeg vekker likegodt denne til live igjen!

    Er du fremdeles fornøyd med Logoen? Jeg finner ikke lengden på den - hvordan er størrelsen i forhold til en T-Rex 700?

    Kjører du forresten 690-blader?
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

    Comment


    • #62
      Originally posted by arhennie View Post
      Oppsett blir da som følger:
      Motor: Kontronik Pyro 700-45L
      ESC: Kontronik Jive 80 HV
      Cyclic servoer: Futaba BLS 451
      Haleservo: Futaba BLS 251
      Reg. til haleservo: Spektrum VR5203
      Mini V-bar "blue line" 5.0
      Edge 693mm blader
      Edge 105mm på halen
      Batteri: Turnigy nano-tech 6S 4000 25C x2
      Si i fra hvis det er noe mer du lurer på
      Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

      Comment


      • #63
        Originally posted by Brumm View Post
        Si i fra hvis det er noe mer du lurer på
        Han posta jo det i november, det kan jo hende at han har funnet på bedre løsninger siden da!
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

        Anything worth doing is worth overdoing!

        Comment


        • #64
          Originally posted by jotto View Post
          Han posta jo det i november, det kan jo hende at han har funnet på bedre løsninger siden da!
          Fins det bedre da?
          Nei, det er oppsettet mitt slik jeg listet den gang. Eneste er at jeg droppet denne spektrum regulatoren, og kjører BEC spenning rett i haleservoen. Kjører standard BEC spenning. Tror det 5,6V eller noe. (Står uansett i Jive manualen). Også har jeg et 4,8V NiMh backup batteri. Det tror jeg er avbildet i byggetråden. Veldig snedig ifm oppsett og justeringer på V-bar at jeg behøver ikke finne frem drivbatterier for å få strøm på. Trenger heller ikke være redd for uønsket spool up.

          Så jeg er knallfornøyd jeg. Den er nok litt mindre enn 700E. Tror det ligger bilde av den fra Blackbird treffet der den står ved siden av en Synergy N9. Synergyen er en del større. (og veldig mye tyngre). Du vet det er jo egentlig bare en 600 med lang hale og 690 blader. Jeg har aldri flydd større elektro enn 550 så jeg aner ikke åssen den er i forhold til andre elektro 700'er. Jeg vil vel tro at en 700E med tilsvarende eletronikk flyr like bra. Men Logo'en vil være mye lettere da. Det er vel ikke noe i samme størrelse som er like lett der ute tror jeg.

          Amerikanarane sier vel den ikke er noe smack maskin. Det vet ikke jeg noe om, men den flyr fantastisk til mitt bruk. Jeg har heller ikke sånn respekt for den som jeg har hatt for 90 nitro maskiner, men jeg har hørt andre si det samme etter å ha gått fra 700N til 700E, så bare det at det er elektro er nok mye av årsaken. Ellers liker jeg å fly litt stort. Og denne kan dra looper så store så den nermest bare blir en prikk der oppe. Men det kan sikkert alle med nok power.

          Jeg syntes den var litt tungvint å lade med batterier. For med måten det fremre batteriet ligger på må man liksom spjelke det hele opp på en måte. Jeg benyttet plexi plater over og under. Men i går kveld laget jeg meg noen svære 12S pakker ved hjelp av tape, litt plexiglass og gjennomsiktig krympeplast. Så nå går ladingen like kjapt som på noe annet der canopy må av. Jeg får vel ca 6 - 6,5 min på 1850 rpm og 12S, 4Ah pakker. (Brum målte meg på Blackbird treffet). Det er ikke så ille til elektro å være. Ellers har vel enkelte flydd nærmre halvtimen når de har eksprimentert med veldig lav headspeed. Tror Flypilot her på forumet har lekt litt med det der.
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment


          • #65
            Også mener jeg det var 1940 rpm i idle 2..
            Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

            Comment


            • #66
              Det stemmer vel ja, 1940 eller 1950. Men har ikke flydd et helt batteri på det ennå se vet ikke riktig hvor lenge det holder da.
              Kan vel fly lenger enn de 6-6,5 jeg nevnte. Husker ikke i farten. Mulig jeg la inn litt buffer til jeg slår over på idle 2.
              arhennie

              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
              http://hadelandmfk.no/
              www.henniehobby.no/arne

              Comment


              • #67
                Tenkte kanskje å legge ut noen nyere bilder enn de mørke triste fra maiden i februar.

                Her er fra første dag det var åpent på den lokale stripa i år:
                Click image for larger version

Name:	IMG_5143.JPG
Views:	2
Size:	197.7 KB
ID:	578660 Click image for larger version

Name:	IMG_5144.JPG
Views:	2
Size:	155.0 KB
ID:	578658

                Click image for larger version

Name:	IMG_5145.JPG
Views:	2
Size:	277.1 KB
ID:	578659

                Her er et bilde fra påsketreffet hos Blackbird. Den gjemmer seg bak en Synergy N9 så ser man størrelsen.
                Click image for larger version

Name:	P4254148.jpg
Views:	2
Size:	168.3 KB
ID:	578657

                Også et par bilde fra siste helga i april da jeg hadde maiden på en 550E.
                Click image for larger version

Name:	IMG_5206.JPG
Views:	2
Size:	200.2 KB
ID:	578656 Click image for larger version

Name:	Hobby_20110430_085.JPG
Views:	1
Size:	187.2 KB
ID:	578661
                arhennie

                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                http://hadelandmfk.no/
                www.henniehobby.no/arne

                Comment


                • #68
                  Det er vel lov å blinge litt...
                  Attached Files
                  arhennie

                  MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                  http://hadelandmfk.no/
                  www.henniehobby.no/arne

                  Comment


                  • #69
                    Stilig! Hva for en flytid får du på den?
                    Honeybee CP 2

                    Comment


                    • #70
                      Like lang som med orginal canopyen
                      He-he, nei jeg tror det er ca 6 min jeg flyr på 1850 rpm og 4000 12S batterier. (Edge 693 blader).
                      Har lagt inn ca 1950 i idle 2 men har ikke sjekket ennå hvor mye som går med på en hel flight på idle 2. Bør vel ned på 5 - 5,5 min. da vel.

                      EDIT:
                      1850 høres lite ut, men den er veldig lett så det skjer litt og ved 1850.
                      Last edited by arhennie; 26-05-11, 11:22.
                      arhennie

                      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                      http://hadelandmfk.no/
                      www.henniehobby.no/arne

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by arhennie View Post
                        Det er vel lov å blinge litt...
                        Faen, den var najs, Arne!! Grattis med ny canopy!
                        Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                        T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                        T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                        Comment


                        • #72
                          Takk .
                          arhennie

                          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                          http://hadelandmfk.no/
                          www.henniehobby.no/arne

                          Comment


                          • #73
                            Nå har jeg flydd denne Logo'en en del i løpet av sommeren. Den flyr veldig fint, men til 3D begynner jeg etter hvert å føle at den blir litt for lett. Særlig på pitchen er den veldig følsom. Selv med relativt lav headspeed. Før måtte jeg være forsiktig med stikkene for ikke å bogge nitro maskinene. Nå må jeg være forsiktig for at det ikke skal skje for mye. Det kan jo ha å gjøre med at jeg og flyr mye T-rex 550 som blir tyngre, relativt sett. Men jeg ser jeg ikke er alene om å føle at denne blir veldig lett.

                            Jeg har etterhvert fått en 90E maskin til i stallen i form av en TDR. Også har jeg en tredje på vei, en MA Whiplash. Derfor tenkte jeg å prøve Logo'en som 600 maskin. Dette er jo i utgangspunktet en 600 maskin som Mikado har satt på en lengre halebom for å gjøre plass til 690 blader. Så jeg kjøpte et sett EDGE 623 FBL blader og skrudde opp headspeed til en plass mellom 2000 og 2100. (Husker ikke hva det ble til). Jeg har beholdt den lange halen. Og til 3D flyging liker jeg denne modellen enda bedre nå med de mindre bladene.

                            Var en tur på stripa i dag, men der var det så surt og kaldt at jeg ikke orket ta heli ut av bilen en gang
                            Så da får jeg heller trøste meg med noen bilder sommeren som ble veldig våt, men slett ikke kald...

                            Click image for larger version

Name:	Hobby_20110806_002.JPG
Views:	2
Size:	234.9 KB
ID:	582716 Click image for larger version

Name:	Hobby_20110806_004.JPG
Views:	2
Size:	182.8 KB
ID:	582717
                            Click image for larger version

Name:	Hobby_20110806_005.jpg
Views:	1
Size:	216.8 KB
ID:	582718 Click image for larger version

Name:	Hobby_20110806_006.JPG
Views:	1
Size:	292.4 KB
ID:	582719
                            Click image for larger version

Name:	Hobby_20110924_088.jpg
Views:	2
Size:	72.2 KB
ID:	582720
                            Click image for larger version

Name:	Hobby_20110924_095.jpg
Views:	2
Size:	27.4 KB
ID:	582721 Click image for larger version

Name:	Hobby_20110924_096.jpg
Views:	2
Size:	20.9 KB
ID:	582715
                            arhennie

                            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                            http://hadelandmfk.no/
                            www.henniehobby.no/arne

                            Comment


                            • #74
                              Lenge siden siste post her! Forhåndsbestilt Logo 600 SX nå da Hennie? Jeg vurderer det faktisk.........

                              Comment


                              • #75
                                om du køper den så er veldigt bra valg
                                om eg skulle selger min 6HV så hade eg køpt den SX , ( ahh Truls nu setter du meg på idea ) , man mår har en 600 size heli
                                Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                                Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                                HD 500 Cell : brain2

                                DX9

                                Comment

                                Working...
                                X