Unconfigured Ad

Collapse

CC 120A Ice på trex 700e, dårlig?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Quadrocopter
    Moderator
    • Aug 2007
    • 6357

Å si at CC ESC'er var bra tidligere er vel å overdrive - det har i alle år vært en del "små" problemer med hele serien med Phoenix høy effekt ESC'er.

Ta f.eks Phoenix 180A, dette er en ESCn som var/er flittig brukt av F5B (hotliner) gjengen - det var ingen som tok sjansen på å fly med den uten at man hadde gjort et par modifikasjoner på elektronikken for å få den ble kaldere.....

Problemet er som regel at man spikker å sparer på komponent kvalitet / design for å få produktet noen titalls $ lavere i pris - dette vil som regel straffe seg når man jobber i ytterkant av hva elektro verdenen er designet for

Men den fikk utrolig bra "kritikker" på RCG - men det gjør det meste som er "Made in USA".....
    Last edited by Quadrocopter; 25-06-11, 22:25.

Comment

• OTA
      • Nov 2009
      • 759

Originally posted by Litespeed
      Har en ny ferdigmontertT-Rex 700 e F3C klar med denne potensille 120 hv ice regulatoren , den har også den nye casingen så regner med at det kanskje er en oppdatert versjon , har oppdatert den også med siste 3.40 software på nettet . Kommer til å kjøre kortest mulig kabler og ha den oppe bak på helien så den får god kjøling ,har også skikkelig hjemmesnekra seriekobling så får vi håpe at den holder.......kjipt og lese på diverse forumer om at man bør ta med brannslukkings apparat ut på feltet
      Vet ikke om det er noen god trøst akkurat, men jeg hadde også ny casing så tror ikke at det betyr at CC har gjort noe spennende med innmaten desverre. Min regulator hadde også glimrende kjøling og den var dønn kald alle flighter før brannen.
      Øystein T.

EF Extra 300 70"
      Speedfire F5B
      Baudis Fosa F3B
      Ascot F3B
      Lynx Carbon
      EF Extra 300, 58" Electric
      T-Rex 700N

www.artistic3d.net

Comment

• Litespeed
        • Jun 2005
        • 1064

Er ikke god trøst akkurat nei , men har korta ned kabla maximalt for å unngå "voltage ripple" også siste oppdatering ifra Castle så får vi se.... tar med slukkingsapparat og har fingern klar på trottlehold switchen hvis det sku gå til H....
        Øyvind

www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

Comment

• OTA
          • Nov 2009
          • 759

Lykke til, håper det går greit.
          Er det ikke slik at ICE serien logger ripple også, så du kan se om det skulle være noe ?
          Husker ikke om jeg sjekket det på min.

Uansett, skal jeg ha noe større i lufta på 10-12S så blir det nok med en Powerjive eller alternativt om jeg kunne få fatt i en av de gode gamle Powerjazz.

Er det andre top notch produkter der ute som noen kan anbefale og som har generelt godt rykte ?.

Tror jeg skal droppe å la meg friste av "billigproduktene" selv om det sikkert er mye som fungerer greit. Synes det gir lite logikk å spare noen kroner på viktige komponenter når man flyr fine og dyre saker.
          Øystein T.

EF Extra 300 70"
          Speedfire F5B
          Baudis Fosa F3B
          Ascot F3B
          Lynx Carbon
          T-Rex 700N

www.artistic3d.net

Comment

• Trulsen
            • Aug 2006
            • 3411

Originally posted by OTA
            Er det andre top notch produkter der ute som noen kan anbefale og som har generelt godt rykte ?.

Tror jeg skal droppe å la meg friste av "billigproduktene" selv om det sikkert er mye som fungerer greit.
            Hobbywing... ikke regnet som state of the Art, men det funker hvertfall i motsetning til CC....

Comment

• OTA
              • Nov 2009
              • 759

Takker Trulsen

Har vel aldri engang vurdert Hobbywing eller lignende. Har du eller andre god praktisk erfaring i bruk av disse kontrollerne for HV/høyeffekts oppsett ?
              Mulig jeg tar skammelig feil, men synes ofte at det er slik at de forskjellige "billigmerkene" florerer i mindre fly med lave til midlere oppsett, mens for større saker (høy effekt og/eller HV) så regjerer CC, Kontronik, Schulze og lignende.
              Øystein T.

EF Extra 300 70"
              Speedfire F5B
              Baudis Fosa F3B
              Ascot F3B
              Lynx Carbon
              T-Rex 700N

www.artistic3d.net

Comment

• Trulsen
                • Aug 2006
                • 3411

CC regjerer nok i antall salg. Men i kvalitet regjerer de ikke litt en gang ville ikke hatt en CC kontroller på et depronfly engang.... Kontronik er nok fortsatt bra, men Hobbywing er knallgode de også. Compass bruker disse på alle sine heli og det fungerer smertefritt. Vet om noen som gar gått fra CC til HW og er mer fornøyde. Dyrt er ikke alltid bra!

Comment

• alflovvold
                  • Sep 2009
                  • 5527

Ikke CC kontroller i et depronfly engang? Er vel å overdrive en liiiiten smule..

Den nye CC'en min i EF70" funket nå i alle fall helt fint på to små prøveturer nå i helgen. Målte ca.37 grader etter litt mild 3D flyvning 'a 3min. Men den rare bankelyden kommer fortsatt fra motor, prøvde å justere timing uten nevneverdig hell. Ser jammen meg ut til at motor må byttes.. Doh! :/
                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

Comment

• ragge1
                    • Sep 2009
                    • 1598

har du råd så köper du Kontronik de besta som finns men koster der etter, eller som truls sager Hobbywing
                    Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                    Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

HD 500 Cell : brain2

DX9

Comment

• OTA
                      • Nov 2009
                      • 759

Interessant at Hobbywing får god kritikk, er et alternativ da med andre ord. Hvor pleier dere å handle disse sakene ?
                      Jeg har vel egentlig også regnet CC som relativt "billig" på regulatorsiden, ihvertfall sammenlignet med de Tyske (Kontronik, Schulze).

Nå får jeg som sagt se hvordan Kontronik Koby 90LV gjør seg i min EF58". Den skal kobles opp mot en Scorpion S-4020-14 samt 6S TP 4400 65C/130C pakke og 16 x 8 evnt 15 x 8 Xoar. (må se effekten an)
                      Øystein T.

EF Extra 300 70"
                      Speedfire F5B
                      Baudis Fosa F3B
                      Ascot F3B
                      Lynx Carbon
                      T-Rex 700N

www.artistic3d.net

Comment

• Trulsen
                        • Aug 2006
                        • 3411

I norge er det bare Mikronor som selger så vidt jeg vet. Personlig har jeg ikke lest noe særlig negativt om hobbywing. Enkle å programmere og billige i innkjøp. I tillegg virker de bra. Jeg er ikke i tvil om hva jeg kommer til å bruke på mine heli/fly fremover

Comment

• aston
                          • Jul 2011
                          • 1

Litespeed hva er sitrep etter du har prøvd den CC 120HV på den 700?

Har akkurat ferdig byggd et 700 F3C med CC 120HV og jeg har blitt litt engstelig etter alt jeg har lest runt....

Comment

• OTA
                            • Nov 2009
                            • 759

Så, har noen av dere fått testflydd med ICE 120HV ? Interessant å vite. Jeg har fått ny fra CC, men den ligger svært godt på vent inntil videre......
                            Øystein T.

EF Extra 300 70"
                            Speedfire F5B
                            Baudis Fosa F3B
                            Ascot F3B
                            Lynx Carbon
                            T-Rex 700N

www.artistic3d.net

Comment

• arhennie
                              • Mar 2008
                              • 4316

Se mmc205 sitt innlegg i denne Runryder tråden. Han brant nettopp en HobbyWing 120 HV.
                              Kan se ut som timing blir stadig viktigere når oppsettene blir større.
                              Hobbywing 120HV on a Logo 600 - Page 1 - RunRyder RC Helicopter
                              arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                              http://hadelandmfk.no/
                              www.henniehobby.no/arne

Comment

• OTA
                                • Nov 2009
                                • 759

Å huttetu. Blir helt nytteløst når man skal tippe seg frem til passende oppsett, ellers så blir man straffet med FLAMMER.
                                Kontronik gjør ihvertfall slike ting automatisk. Jakter på en Jive 80+LV evnt en 100+LV til min EF 58" mens Koby`en skal til Tyskland, og for alt over 6S tror jeg valget må falle på Power Jive.

Elektro i snuten er jo gøy, men temmelig frustrerende at det skal være rene lotteriet med regulatorene.
                                Øystein T.

EF Extra 300 70"
                                Speedfire F5B
                                Baudis Fosa F3B
                                Ascot F3B
                                Lynx Carbon
                                T-Rex 700N

www.artistic3d.net

Comment

Working...