Unconfigured Ad

Collapse

SAB kommer med heli: Goblin 700E

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hansi79
    • Feb 2007
    • 587

He looks a little green

(for engelsk nørder, hihi)
    I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

Comment

• Mathias
      • Feb 2007
      • 1122

Ser virkelig snasen ut denne, ja...

Vurderer den selv, men så er det valgets kval... Goblin 700? Eller kanskje MA Whiplash 90E, Synergy E7, Avant Aurora 90E eller Rave ENV 90E? Det skal ikke være lett...
      Mathias
      Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

Comment

• arhennie
        • Mar 2008
        • 4316

Originally posted by Mathias
        ...Eller kanskje MA Whiplash 90E, Synergy E7, Avant Aurora 90E eller Rave ENV 90E? Det skal ikke være lett...
        Livet skal ikke være like lett bestandig he-he.
        Jeg har og tittet på E7. Helt siden jeg kjøpte en brukt N9 var jeg svært interessert N5 når den begynte å ta form. Så stoppet liksom alt opp da han Kineseren døde, og før Matt Botos fikk det hele i gang igjen. Men ble litt skuffet når jeg så E6 og E7, for er ikke disse to samme maskin? E7 er bare en E6 med lang bom, sant? Som Logo 600 kontra 600se.

Edit:
        Jeg hadde kjørt Ballistic foran Rave ENV. De er i salg nå ser jeg.
        Last edited by arhennie; 03-03-12, 09:03.
        arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

Comment

• Hanzo
          • Nov 2005
          • 845

Noen som nærmer seg en? Har bestilt gjennom Rotordiscen.dk, men har ikke hørt noe derfra på en stund. De skulle vist bli sendt til dem 23 februar, men av det jeg kan se har de vist ikke motatt noe enda. Andre som har mer flaks?

Comment

• arhennie
            • Mar 2008
            • 4316

Både HeliDirect og Flying-Hobby la ut bilder på FB på onsdag som viser de første pallene av Goblinere på veg ut. Så da er de nok rett rundt hjørnet.
            arhennie

www.henniehobby.no/arne

Comment

• Mathias
              • Feb 2007
              • 1122

Originally posted by arhennie
              Livet skal ikke være like lett bestandig he-he.
              Jeg har og tittet på E7. Helt siden jeg kjøpte en brukt N9 var jeg svært interessert N5 når den begynte å ta form. Så stoppet liksom alt opp da han Kineseren døde, og før Matt Botos fikk det hele i gang igjen. Men ble litt skuffet når jeg så E6 og E7, for er ikke disse to samme maskin? E7 er bare en E6 med lang bom, sant? Som Logo 600 kontra 600se.

Edit:
              Jeg hadde kjørt Ballistic foran Rave ENV. De er i salg nå ser jeg.
              Oi, her er det mye man ikke får med seg når man er borte fra hobbyen i lang tid... Ballistic - den må sjekkes opp.

Deler ikke Goblin 700 samme ramme med 630 og 770 også? Så vidt jeg har fått med meg, er det kun noen deler i rotorhodet, halebom og selvfølgelig rotorblader som er forskjellen mellom modellene.

Hvordan vil du sammenligne N9'en og Whiplash'en, om du ser bort i fra motorkraft? Jeg synes Whiplash'en ser rå ut...

Mvh
              Mathias

Comment

• arhennie
                • Mar 2008
                • 4316

He-he det skjer jo litt. Holdt på å si både heødigvis og dessverre

Ballistic er vel nesten en Rave, bare bygget utelukkende som elektro maskin. Har ikke studert den noe videre selv. Bare konstantert at den har kommet. Og jeg tror det er kit på veg for å kunne bygge om Rave ENV til Ballistic.

Whiplash er knallfin synes jeg. Flyr veldig fint. Sammenlikning med N9 blir vanskelig da den er FB mens Whiplash'en min er FBL. Og selvsagt vanvittig mye mer power i Whiplash'en. Men i fysisk strl er de veldig like. N9'en står mest til pynt. Brukes veldig sjelden. Det er Whiplash og Logo det går mest i.

Ang Goblin. Tror ikke forskjellen er stort mer enn halebom og blader egentlig?
                arhennie

www.henniehobby.no/arne

Comment

• Mathias
                  • Feb 2007
                  • 1122

Hvordan tror du E7 er i forhold til Whiplash 90E designmessig? MA er i hvertfall kjent for god kvalitet.

Jepp, la merke til konverteringskittet for ENV til Ballistic.

Joda, det er større forskjell enn som så... Ta en titt her.

Mvh
                  Last edited by Mathias; 06-03-12, 20:29.
                  Mathias

Comment

• arhennie
                    • Mar 2008
                    • 4316

Hvordan tror du E7 er i forhold til Whiplash 90E designmessig? MA er i hvertfall kjent for god kvalitet.
                    Det er sikkert veldig bra design E7 også. Tviler ikke et sekund på det. Men når kit'ene er kalt E6/E7 så blir mitt inntrykk at E7 kun er en 600 maskin med lang hale. Altså fortsatt bare en 600. (Legg merke til at jeg tror, ikke vet )
                    Mens Whiplash er en moderne 90-size. Samme som TT G4, Rave/Ballistic, 7HV osv. Dette er alle store maskiner. Så det kommer veldig an på hva man er ute etter sånn sett.

Når jeg kjøper nye heli leser jeg mye om det er kjente problemer eller svakheter. Whiplash og E7 har jeg aldri hørt om noen spesielle svakheter.

Utseende er viktig for meg. Både Whippy og E7 er fine heli, men jeg liker Whiplash'en hakket bedre, (ser bort fra eventuell forskjell i strl da). Men det er mye fine heli der ute, og her er vi alle forskjellige

Ellers tenker jeg stadig mer på batteribytte. Her er Whiplash egentlig helt ok. Jeg bytter fint batteri uten å ta av canopy. Det er et pluss. Men det er greit å sitte ved et bord når jeg bytter de. Ellers er den sær på batterivalg pga smal ramme + mulig CG problem. (Sjekk dette nøye før du handler batteri til en sånn). På E7 vet jeg ikke. Har ikke studert den. Ellers er det vel ikke noe som slår Raptor E720 på batteribytte.

Joda, det er større forskjell enn som så... Ta en titt her
                    Ser ut som kroppen er den samme da, også diverse forskjeller i hode og hale som du sier. Kan tyde på at de utseende messig vil være relativt like. Ellers kan se ut som de ikke får til denne "DFC" varianten på 770 hodet siden den får et annet linkesystem...
                    arhennie

www.henniehobby.no/arne

Comment

• ragge1
                      • Sep 2009
                      • 1598

green goblin från spiderman
                      Attached Files
                      Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                      Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

HD 500 Cell : brain2

DX9

Comment

• Mathias
                        • Feb 2007
                        • 1122

Originally posted by arhennie
                        Det er sikkert veldig bra design E7 også. Tviler ikke et sekund på det. Men når kit'ene er kalt E6/E7 så blir mitt inntrykk at E7 kun er en 600 maskin med lang hale. Altså fortsatt bare en 600. (Legg merke til at jeg tror, ikke vet )
                        Mens Whiplash er en moderne 90-size. Samme som TT G4, Rave/Ballistic, 7HV osv. Dette er alle store maskiner. Så det kommer veldig an på hva man er ute etter sånn sett.

Når jeg kjøper nye heli leser jeg mye om det er kjente problemer eller svakheter. Whiplash og E7 har jeg aldri hørt om noen spesielle svakheter.

Utseende er viktig for meg. Både Whippy og E7 er fine heli, men jeg liker Whiplash'en hakket bedre, (ser bort fra eventuell forskjell i strl da). Men det er mye fine heli der ute, og her er vi alle forskjellige

Ellers tenker jeg stadig mer på batteribytte. Her er Whiplash egentlig helt ok. Jeg bytter fint batteri uten å ta av canopy. Det er et pluss. Men det er greit å sitte ved et bord når jeg bytter de. Ellers er den sær på batterivalg pga smal ramme + mulig CG problem. (Sjekk dette nøye før du handler batteri til en sånn). På E7 vet jeg ikke. Har ikke studert den. Ellers er det vel ikke noe som slår Raptor E720 på batteribytte.

Ser ut som kroppen er den samme da, også diverse forskjeller i hode og hale som du sier. Kan tyde på at de utseende messig vil være relativt like. Ellers kan se ut som de ikke får til denne "DFC" varianten på 770 hodet siden den får et annet linkesystem...
                        Skal lese litt om E6 og E7, så får vi se...

Litt skuffende at Goblin også i grunn er en 600. Spørsmålet er om den er "mer 700 enn 600".
                        Mathias

Comment

• ragge1
                          • Sep 2009
                          • 1598

Litt skuffende at Goblin også i grunn er en 600. Spørsmålet er om den er "mer 700 enn 600".
                          ok nu henger ikke med, varfør er den en 600 i grund , den er bara lite lavare , skall man går før højde då er en 6HV en 500 heli i grund , her er noe bilder med andra 700 maskin
                          1 : goblin med TDR
                          2 : goblin , diabolo og TDR
                          Attached Files
                          Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                          Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

HD 500 Cell : brain2

DX9

Comment

• Mathias
                            • Feb 2007
                            • 1122

...Derfor.

I likhet med eventuelt E6 og E7, samt Logo 600 og Logo 600 SE.
                            Mathias

Comment

• arhennie
                              • Mar 2008
                              • 4316

Enig, ut fra de bildene ser den liten ut. TDR er ingen spesielt stor 700. Men den har lang kropp. Hadde trodd Goblin skulle være minst like stor som en TDR ja. Blir en puslete 770 dersom kroppen er lik.

Ang 6HV så ja. Den er liten. Samme med Odin. Jeg har aldri likt de modellene. Og av en eller annen grunn fulgte Align etter med den nye 600'en. Og det er lite å se til den rundt om, til Align å være, så ser ut som fler enn meg misliker den. Men med 7HV har i allefall Compass snudd den merkelige trenden
                              arhennie

www.henniehobby.no/arne

Comment

• arhennie
                                • Mar 2008
                                • 4316

Skal lese litt om E6 og E7, så får vi se...
                                Post gjerne hva du finner ut. Men er E6 og E7 600-maskiner så ville jeg flydd den som 600 tror jeg. Min Logo 600se går som 600 nå. Jeg har bare beholdt den lange halen.

Men jeg vil tro en E7 tåler langt høyere headspeed enn en 600se, så kanhende den blir et råskinn på 690 blader...
                                arhennie

www.henniehobby.no/arne

Comment

Working...