Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align Trex 450X

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Moro å høre, sitter selv og venter på en 9x.....
    Fant du ferdige isoporkuler noe sted eller "smidde" du selv?

    Comment


    • #17
      Kjøpte på lokal hobby (les tekstil etc) sjappe. De triller ikke rundt, men fungerer brillefint. 9x er en god radio. Blir bare mer og mer fornøyd!
      Torgeir K. Haugstad

      Comment


      • #18
        Hvor store benytter du, kunne man brukt innebandyballer eller blir det for voldsomt?

        Comment


        • #19
          De er en del mindre enn innebandyballer, men ser ingen grunn til at innebandyballer er for store. Eneste er vekta da. Heliet er fint og stabilt i hover selvom jeg har brukt veldig lange karbonstenger som treningsunderstell. Har ikke fått prøvd det ute ennå. Gleder meg til å ha litt mer spillerom enn det stua mi tilbyr!
          Torgeir K. Haugstad

          Comment


          • #20
            Ok,kjøpte noen pingpong baller i går da de er mye lettere enn innebandyballer som nok pasder best på store fuelhelier så får vi se om de tåler dette med en karbonstang gjennom seg...

            Comment


            • #21
              Skulle tro de tåler det. Hvor lange karbonstenger bruker du? Jeg har på følelsen at mine er litt lange.
              Torgeir K. Haugstad

              Comment


              • #22
                Har laget til med samme lengde som rotor, følte det kunne passe...

                Comment


                • #23
                  Her er t-rex i fin og stabil hover i hagen. Jeg klarer nå å få helikopteret dit jeg vil i den høyden jeg vil forutsatt at jeg hele tiden flyr tail inn.... så det blir en del vandring rundt heliet. Det ble en del lettere å kontrollere i rolig hover (kun det jeg flyr på dette stadiet) da jeg sluttet med expo og satte opp dualrate på 50% på cyclic. Mottakeren er litt overkill - JR R-900S, men GWS mottakeren som fulgte med var så glitchete. Motoren startet og stoppet av seg selv.

                  Helikopter er helt rått.
                  Attached Files
                  Torgeir K. Haugstad

                  Comment


                  • #24
                    Supert, sitter og misunner deg mens jeg venter på de gode batteriene...
                    Antar du har en 9X med tanke på hvilken mottager du nevner, kanskje til og med en 9X ver II?
                    Du skulle ikke ville fortelle meg i detalj hvilket oppsett du bruker?
                    Pitch/Throttle kurver evt andre innstillinger som avviker fra standarden?
                    (Er en aning grønn på denne typen radioer enda.... )

                    Comment


                    • #25
                      Har den opprinnelige 9x

                      Throttle og pitche kurve vil jo komme an på batterier, giring og motor.

                      Mitt oppsett er:
                      1x BBP 2000mah lipo fra Smallsize
                      1x Apogee 1660mah fra mosshobby - venter på TP 2100 derifra.
                      Jeg bruker 13t tannhjulet på motoren.
                      Pitche kurven min er:
                      40
                      60
                      66
                      70
                      74
                      78
                      83

                      har skrudd på expo

                      throttle kurven:
                      0
                      78
                      82
                      85
                      88
                      91
                      100

                      Dette er kun for normal mode og for rolig og stabil hovring. Kan tenke meg at det blir justeringer på dette når jeg får av treningsunderstellet.

                      Telebee gyroen er veldig ømfintelig for tempratur og fuktighet, så det er viktig at den får stå på i noen minutter, skrues av og så på igjen for å fly.

                      Gode batterier er alfa og omega. Li-ion batteriene kutta ut etter 5 sekunder i hover.

                      Kom gjerne med inspill til bedre setup om noen har peiling. Jeg er også helt grønn
                      Torgeir K. Haugstad

                      Comment


                      • #26
                        Supert takker.

                        Hvor mye expo bruker du?

                        Fikk et Li-Po og et Li-Ion med heliet, Li-Ion holder ikke til å få den av bakken så langt. Li-Po batteriet bgynte å koke etter noen minutters hovring.

                        Du har jammen en brå start på throttlekurven på den annen side så er det jo ikke mye vits å ha mye stikke med lavt turtall.
                        Har satt opp ihht TRextunig siden.
                        50 63 73 83 90 95 100 for pitch og
                        0 20 41 65 80 90 10 for throttle noe som også stemmer med hva som sto om ESC'en mener jeg.

                        Har ikke hatt expo eller dual så den har vært en aning følsom på stikka...

                        Når det gjelder linkene så hadde jeg litt problemer med å få de øverste korte nok, særlig uten å skru stangen inn i øyet, om du skjønner.
                        Passet lengden ihht manualen slik at du fikk rett pitch, jeg klarte ikke få mer enn ca 7 grader med maks pitch med lengder ihht manualen.

                        Comment


                        • #27
                          Har brå start på throttle kurven for å få høyt nok og stabilt turtall på rotoren. Har målt turtallet og det holder seg ganske stabilt rundt 1900-2000 rpm. Pitch og throttle kurven er ikke fin-tunet. Har aldri gitt full pitch. Holder meg rundt midten til 3/4 på stikka. Turtallet øker litt over dette, så jeg må nok jevne ut kurven litt. Expo på throttle og pitch kan ikke angis i prosent, men er der bare for å jevne ut kurven. Jeg har nok positiv pitch å gå på. 0 grader ligger på 40% på radioen. Har ikke fullt så mye å gå på når det gjelder negativ pitch. Men dette har jeg heller ikke behov for ennå. Når den tid kommer får jeg heller sette meg ned å justere litt. De linkene ble justert inn og ut for å få justert trackingen. Aner ikke hvordan lengden er i forhold til manualen. Har forresten lyst på ball link servo connection upgrade, men helizone er utsolgt og vet ikke når de får den inn på lager.
                          Torgeir K. Haugstad

                          Comment


                          • #28
                            Ok, tittet på denne linken, de angitt i %-er
                            http://www.raptortechnique.com/radiosetup.htm#expo

                            Antar mitt problem var at jeg rett og slett ikke fikk nok turtall med de batteriene som fulgte med. Må sjekke pitchen igjen også for jeg tror ikke den var dønn lik på begge blader. Og tracking.

                            Har selv bestilt det ball-link settet + en masse annet snacks på ebay.
                            Bla denne

                            Comment


                            • #29
                              ai ai ai for en kul koffert! hvor har du kjøpt den? Jeg har ikke T-Rex enda, men når jeg så den kofferten din så er det neste så jeg må løpe å kjøpe en T-Rex med en gang, og tilhørende koffert!
                              Bjørnar, Trondheim
                              bkhans-1@broadpark.no
                              Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
                              Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM

                              Comment


                              • #30
                                Må sjekke ut ebay altså!!

                                Må bare vente på lønna og studielånet først
                                Torgeir K. Haugstad

                                Comment

                                Working...
                                X