If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
Synes ikke prisforskjellen er stor nok til å gå for kopi'en. Er meget fornøyd med min mH-hale (ikke helt lik som den der), og Helidirect er en kjempebutikk å handle fra, god service og rask leveringstid. Frakten pleier å komme på rundt 10 dollar, men er bare å gå i kassa og få opp prisen det
*kremt, ikke moms under 30 dollar
edit: men er jo ikke sikkert du trenger helt ny hale da, hva er det som ikke går smooth?
jo, jeg var litt ford hard med locktite så akselen hakker når jeg øker/minker pitchen. Sannsynligvis fått noe sånn lim på akselen da. Pluss, at det er umulig å få av bladholderen uten å ødelegge noe.
Jeg er fremdeles en nybegynner så kanskje jeg bare går for et standard plastsett til jeg begynner å få dreisen.
Kjøp denne istedetfor: Siden finnes ikke
Da mangler du ingenting heller.
Men du trenger sikkert ikke nye tail-case, hvis bladeholderen er umulig å få av kan du bruke ett kutteverktøy på akslingen, så slipper du å kjøpe ny tailcase.
Har selv en 450XL CCPM. Har så langt kun byttet halerotorfestet og main bladholderne til blått. Leste senere at bladholderne burde ha vært plastikk...
Nå føler jeh behov for å oppgradere noe kraftig Hadde tenkt ny kropp (HS1107), og mye blått. Men det ser ut som at prisen på alle delene kommer nærme prisen på en ny SE... Er det like greit å bare kjøpte den, eller får jeg i lengden en bedre maskin ved å kjøpte f.eks mH parts og/eller kanskje en annen kropp?
Jeg skal til Houston den 23.8. og tenkte jeg kunne kjøpe alt der.
Hvilke kropper bruker dere? Jeg er ikke så veldig glad i XL CDE kroppen da den bruker "T" linker som gir ekstra slark. Det ser ut som at 1107 har direkte linker til swashplata.
Har kun flydd Trexen i en måned (første heli) og greier nå hovring nogenlunde brukbart - så lenge jeg holder meg unna trær!
Sikkert like greit å kjøpe en SE hvis du har planer om å oppgradere mye ja.
Tror heller ikke du vil få en spessielt bedre Trex med å bruke mH-deler, de holder omtrent samme kvaliten som Align. Heliup eller Duzi-deler derimot, da tror jeg du merker større forskjell, både på helikopter og lommebok
Jeg har litt problemer med støy (radio wirker bare 1-2 meter unna med antenne nede). Servokablene mine er veldig lange og jeg har en stor bunt med ledninger (både gyro og servoer) bundet sammen med tie-wrap rett ved siden av mottageren.
Lønner det seg å kappe servoledninger? Burde noen av ledningene separeres?
Har ikke gjort det og har ingen radiostøy. Gunstig er det sikkert ikke men det var for mye pirk når det ikke skaper problemer. Jeg forsøker å holde ledningen til escen unna de andre og har ferrit ring på denne.
Etter 25 turer med min SE røyk reima til halerotoren av under flight. Heldigvis stod jeg å hovret i ca2m høyde 6-7 meter foran meg. Begynte å lure når heli'et plutselig begynte å rotere med en voldsom fart. Da var det bare å sette den pent og rolig ned på bakken. Ingen skade skjedd bortsett fra halerotor reima. Verre hadde det hvert 30 sekunder tidligere hvor jeg fløy i 8 tall og stall turn (eller hva det heter med heli). Jeg er ganske fersk på heli og har som sagt bare 25 turer med T-Rex'n. Så her kommer noen spørsmål rundt dette:
- Er det andre som har opplevd dette eller har hørt om det?
- Hadde jeg for slakk eller stram reim kanskje?
- Hvor mye skal den egentlig strammes?
- bruker dere noe smøring på reima?
Ett lite søk på Rcgroups gir nok endel treff på det problemet ja. Har ikke opplevd det selv enda. Har alltid flydd med beltet mitt slakt (slik at man kan knipe det sammen ved tail pulley), og ikke hatt noen problemer med det. Har heller ikke brukt noe smøring på noen av beltene mine. Det jeg har nå har hatt 50 turer vil jeg tro, og er ikke noe synlig slitasje på det.
Bare slenge ut en liten tanke her, aluminiums-pulleys, spiser de mer på beltet enn plast-pulleys?
Ikke umulig men det var noen som sa at en av smøringene som noen brukte gjorde at beltet spiste alu-pulley'n. Husker ikke hvor jeg leste det. For å være ærlig tror jeg nesten mer på at det finnes et antall dårlige belter der ute. Min gamle X fra 2004 fly fortsatt med samme beltet har et 3 sifret antall turer.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment