Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hadde (har fortsatt, ennå ikke fått v-bar) 3gx
    Torgeir K. Haugstad

    Comment


    • ahhh ja.. kast 3gx, vbar er "litt" bedre.

      Comment


      • Kast 3gx til meg da
        OAF
        Caliber 30FT MiniTitan
        Div Fly
        Radio Hitec Aurora 9
        www.ringerikemfk.com
        http://modelsport.no/

        Comment


        • Hehe. Den blir nok solgt hvis v-bar fungerer som den skal.
          Torgeir K. Haugstad

          Comment


          • Originally posted by andersand View Post

            skal dere fly noe i påsken der nede? vurderer langtur en dag.
            To bilder fra vinterstripa til Bamble Modellflyklubb. E18 er veien som går i skogkanten på bildet, og tunnelen ut til breviksbrua går i fjellet rett under masta, mao lett tilgjengelig dersom man er i traktene. Stor plass, og her flys det både jet og store bensinmodeller. Sommer(/helårsstripa) ligger like tilgjengelig, bare noen hundre meter unna.

            Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1364425956.194896.jpg
Views:	1
Size:	66.4 KB
ID:	599246

            Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1364425969.762602.jpg
Views:	1
Size:	72.1 KB
ID:	599247
            * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *

            Comment


            • Ser fin ut Kjetil. Lyst til å ta en tur i fint vårvær. Kan du ikke sende meg en PM så vi kan avtale en helg?
              Regner med at det er lov med litt store helier der også?
              ------------------------------------------------------------------------------------------------
              Logo 800 Xxtreme, Goblin 770 x2, Goblin 700, Goblin 500, Trekker, 450
              300X, Cessna 182, Cessna Corvalis. DX18QQ, Jeti DC 16
              ------------------------------------------------------------------------------------------------

              Comment


              • Click image for larger version

Name:	2013-03-28 16.36.00.jpg
Views:	1
Size:	87.2 KB
ID:	599259


                Jeg tok en liten tur ut og tok maiden på T-Rex 500 Pro med Jeti Mezon ESC m/governor og Mini V-Bar. Det funket som bare det!

                Den virket mye kvikkere enn den gamle 500 ESP, uten at jeg kan forklare hvorfor. Det er jo samme motor og samme headspeed.
                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                Anything worth doing is worth overdoing!

                Comment


                • Jeg har alltid beklagd meg over at det ikke kommer røyk fra elektrohelikoptrene og hvor kult det er med røyken fra nitro-maskinene. Rolf hadde i dag løsningen klar i bilen og en rask modifisering ble gjort på TRex 500'en. Det som tok lengst tid var gjennomgang av regelverk, sikkerhetsanalyse og gjennomgang av worst-case scenario. Dette tok ca. 30 sekunder og ingen kunne se at dette kunne gå galt. Nå kan nitro-folkene ta seg et stev!



                  Spiff
                  TRex 250 | TRex 450 Pro V2 DFC Beast X |TRex 450L Dominator Beast X |TRex 500 DFC V-Bar | TRex 500 Beast X | TRex 550 ​V-Bar |Gaui X5 Beast X |TRex 600N Beast X |Synergy E5 Beast X |

                  Spektrum DX18

                  Youtube:
                  http://www.youtube.com/channel/UCB69FEKD5skQDfiNJehjNJA

                  Comment


                  • Har ikke mer morro enn man lager selv
                    Når skal du teste med ekte nitro-røyk da?
                    ---------------------------------------------
                    Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                    Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                    Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                    Mikado logo 600 3D Vbar
                    Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                    Comment


                    • Festlig Mye kulene røyk enn med nitro også!
                      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                      Anything worth doing is worth overdoing!

                      Comment


                      • Har ikke mer morro enn man lager selv
                        Når skal du teste med ekte nitro-røyk da?
                        Godt spørsmål! Raptoren er et langtidsprosjekt og med det fine været vi har nå så bruker jeg ikke tid på den. Regner med at jeg får mer enn nok tid å bygge når det først begynner å regne.

                        Spiff
                        TRex 250 | TRex 450 Pro V2 DFC Beast X |TRex 450L Dominator Beast X |TRex 500 DFC V-Bar | TRex 500 Beast X | TRex 550 ​V-Bar |Gaui X5 Beast X |TRex 600N Beast X |Synergy E5 Beast X |

                        Spektrum DX18

                        Youtube:
                        http://www.youtube.com/channel/UCB69FEKD5skQDfiNJehjNJA

                        Comment


                        • Bilde av rotorhead Blade 300x ? (hjelp rundt et lite havari).

                          Parkerte min 300X sikkelig med snuten ned så halve helikpoteret var godt under hardsnøen på jordet, men var flink og fikk aktivert "TH" i god tid før det gikk i bakken, børstet av snøen og rettet ut bladene og det hovret faktisk men litt vaklede.

                          Canopy ble knust og tok av det meste av kreftene, men da jeg kom hjem ser jeg at det muligens er flere små skader i hodet osv.
                          Spesielt merklig ser det ut som "bolten" mellom hovedaskel og rotorhode er borte eller knekt. Denne blir vel omtalt som jesus bolten (?), litt fiffi at denne skulle vise seg med sitt fravær akturatt i dag dagen før "langfredag" men slikt er på påsken.

                          Alle hører om han men ingen har sett han...

                          * Er det noen der ute som har noen bilder av "hode" på Blade 300X, samt gode råd hva man skal sjekke opp / vedlikholde etter en slikt "utelanding".
                          - Har CF blader på den og disse så helt fine ut da jeg plukket den ut av snøen, som var ganske hard skara...
                          Audun Johnsrud
                          Nittedal - HMFK

                          * Flyr divserse planker og noen visper.
                          En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                          Comment


                          • main/featheringshaft.
                            jesusbolt bare tar du noe som er riktig dim

                            Comment


                            • Originally posted by jotto View Post
                              Idag har jeg satt nye canopy-fester på den 500 Pro'en. Jeg har ikke engang fløyet den, men jeg har allerede begynt med upgrades...

                              [ATTACH=CONFIG]66181[/ATTACH]

                              Foran er det en snedig knappeløsning som bare hindrer canopyet i å skli. Bak er det samme type lås som bl.a. er på Compass 7HV.
                              Er dette slike som erstatter gummiringene? I såfall så er eg på jakt etter slike til 450en...
                              Kjell Ove
                              ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                              Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                              Comment


                              • Originally posted by kjellovel View Post
                                Er dette slike som erstatter gummiringene? I såfall så er eg på jakt etter slike til 450en...
                                Align 450 Series -  
                                Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                                Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                                HD 500 Cell : brain2

                                DX9

                                Comment

                                Working...
                                X