Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Brumm View Post
    På thrust bearings bruker man f.eks dette fettet: TowerHobbies.com | Thunder Tiger Thrust Bearing Grease R30/R50/X50/R90

    På swash, mainshaft og tailshaft bruker man f.eks denne oljen: Tri-Flow Superior Lubricant Gears/Bearings 6oz - elefun.no - Radiostyrt hobby

    Det er litt delte meninger om man skal bruke olje, da noen mener det tiltrekker seg støv.. Jeg foretrekker å bruke det

    Samme som jeg bruker både på thrustelager og hovedaksling, hale etc. Jeg bruker i tillegg vannbasert silikon på halereim og torque tube drev. På nitro bruker jeg ingenting. Det er ganske selvsmørende Fløy mye i Bergen når jeg startet men der var det bare grus å lande på. Da er olje fyfy etter min mening. Flyr man på gress eller asfalt duger olje bra

    Comment


    • Originally posted by Trulsen View Post
      Samme som jeg bruker både på thrustelager og hovedaksling, hale etc. Jeg bruker i tillegg vannbasert silikon på halereim og torque tube drev. På nitro bruker jeg ingenting. Det er ganske selvsmørende Fløy mye i Bergen når jeg startet men der var det bare grus å lande på. Da er olje fyfy etter min mening. Flyr man på gress eller asfalt duger olje bra
      Går det an å bruke noe av det bilgutta bruker? Litt raskere å få tilgang på
      "Tamiya VG Thrust Bearing Grease"


      Jeg er såpass ny på heli at jeg aldrig har etterfylt Grease

      Comment


      • Har testet trex 600 på 2500/2600 headspeed idag. Skal si det ble lengre hengetid på det.
        Grease: går sannsyneligvis fint sålenge det er tynt. Men sånt grease er normalt blankt, og med sort blir det sikkert mye griseri når det blir slengt ut under drift.
        ---------------------------------------------
        Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
        Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
        Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
        Mikado logo 600 3D Vbar
        Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

        Comment


        • fløg igår 6HV på rund 2000hs med Gens Ace 3300 flytid rund 9min med ena battery 16% igen og 20% på den andra bara håper ikke har ødlagt den ena batteriet
          Goblin 700 : vbar 5,3 pro
          Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

          HD 500 Cell : brain2

          DX9

          Comment


          • Originally posted by ragge1 View Post
            fløg igår 6HV på rund 2000hs med Gens Ace 3300 flytid rund 9min med ena battery 16% igen og 20% på den andra bara håper ikke har ødlagt den ena batteriet
            om du flyr hardt og tømmer batteriet er det skadelig. Man kan fint tømme et batteri mer enn man bør dersom ikke strømtrekken har vært for høy og det ikke blir liggendes for lenge

            Comment


            • Det er bare å kaste de Ragge1, ta de med så skal jeg sørge for at de destrueres på en ordentlig måte

              Spiff
              TRex 250 | TRex 450 Pro V2 DFC Beast X |TRex 450L Dominator Beast X |TRex 500 DFC V-Bar | TRex 500 Beast X | TRex 550 ​V-Bar |Gaui X5 Beast X |TRex 600N Beast X |Synergy E5 Beast X |

              Spektrum DX18

              Youtube:
              http://www.youtube.com/channel/UCB69FEKD5skQDfiNJehjNJA

              Comment


              • Originally posted by Spiff View Post
                Det er bare å kaste de Ragge1, ta de med så skal jeg sørge for at de destrueres på en ordentlig måte

                Spiff
                hehe ja det gjør du sikert
                lada den ena på 1C , 72min tog det og 2864 mah in og 11ohm , detta skall går bra , får lander med timer 6 min nesta gång
                Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                HD 500 Cell : brain2

                DX9

                Comment


                • I dag har eg bytte front torque gear og satt på annet understell på min Trex 450. Har satt på nye blader. Takk til ragge1 og Spiff for lån av deler i påsken
                  Kjell Ove
                  ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                  Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                  Comment


                  • Takk for forklaringen alle sammen ser de har noe Smørings grease på smallsize.no ( TeamLosi )
                    Small Size Hobbyland AS

                    -----------------------------------------------------------------------------
                    Bestillt
                    2 x 6s 3000mAh B-Grade til Trex 500 ( noen må jo prøve )
                    Last edited by Pistepirkko; 01-04-13, 21:02.

                    Comment


                    • Jeg installerte en Align 800MX motor i Compass 7HV for litt siden, og resultatet var litt skuffende. Den klarte ikke å holde headspeed under belastning.

                      Idag testfløy jeg med ny 14T pinion og eksperimenterte med motorinnstillinger. Det utgjorde STOR forskjell! Når jeg gikk fra 5° til 15° timing, økte ytelsen betraktelig. Temperaturen og strømforbruket økte naturligvis også. Jeg endte med å ha den på "auto", noe som skal justere timingen dynamisk etter behov.

                      Jeg så da også at temperaturen var lavere enn med fast 15° ved rolig flyging, og den hadde like mye power under belastning som med 15°. Jeg klarte iallefall ikke å bogge dyret.
                      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                      Anything worth doing is worth overdoing!

                      Comment


                      • Bra feedback jotto.

                        kosmik, har også lignende auto timeing, fungerer utmerket der også. Tror ikke noen andre ESC har dette desverre?

                        Comment


                        • CC har vel noe som heter Outrunner mode. Er ikke det noe av det samme?

                          Edit: outrunner mode er pwm-settingen, ikke timing
                          Last edited by jotto; 01-04-13, 20:49.
                          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                          Anything worth doing is worth overdoing!

                          Comment


                          • Click image for larger version

Name:	IMAG0561.jpg
Views:	1
Size:	66.6 KB
ID:	599495

                            Bilde av hobbyrommet vet ikke om det blir den faste plassen men men...

                            I dag har eg prøvd å bytte deler, men lager er og defekt.... Det er en vanskelig jungel å finne frem i lager til Trex450....

                            Jo har og fått lov av fruen å bestille en DX8 Julaften
                            Last edited by kjellovel; 01-04-13, 22:07.
                            Kjell Ove
                            ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                            Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                            Comment


                            • Originally posted by kjellovel View Post
                              [ATTACH=CONFIG]66744[/ATTACH]

                              Bilde av hobbyrommet vet ikke om det blir den faste plassen men men...

                              I dag har eg prøvd å bytte deler, men lager er og defekt.... Det er en vanskelig jungel å finne frem i lager til Trex450....

                              Jo har og fått lov av fruen å bestille en DX8 Julaften
                              Www. Elefun.no -> helikopter -> reservedeler -> velg Heli modell på partfinder meny.
                              ---------------------------------------------
                              Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                              Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                              Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                              Mikado logo 600 3D Vbar
                              Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                              Comment


                              • Originally posted by jonny View Post
                                Www. Elefun.no -> helikopter -> reservedeler -> velg Heli modell på partfinder meny.
                                Jo men når du trykker på et lager så får du gjerne 3 valg...
                                Kjell Ove
                                ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                                Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                                Comment

                                Working...
                                X