Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Home page har Secraft fuelpumper. De funker VELDIG bra. (i alle fall på bensin)
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • Fikk testa nye lineren i dag. Clutchen tar merkbart mye tidligere samtidig som det virka som jeg kunne spoole raskere opp.

      Fikk forøvrig mange tilbakemeldinger i dag som "wow - motoren din bogger jo ikke" så regner med du blir happy med din motor Brumm!

      Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1375652945548.jpg
Views:	1
Size:	64.4 KB
ID:	602630

      Hadde en liten lokal heli-smack i dag

      Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1375652983565.jpg
Views:	1
Size:	143.9 KB
ID:	602631

      Comment


      • Originally posted by Trulsen View Post
        Fikk forøvrig mange tilbakemeldinger i dag som "wow - motoren din bogger jo ikke" så regner med du blir happy med din motor Brumm!
        Ser ut som den kommer i morgen.. Gleder meg til å få testet den

        Originally posted by Trulsen View Post

        [ATTACH]70646[/ATTACH]
        Kult bilde!
        Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

        Comment


        • Håper ting virker som det skal da Jeg er iallefall superhappy! Skal du fly den på 30%?

          Jeg shimma den med det som står på originalt, + ett av de tykkeste som følger med. 0.3mm eller noe sånt mener jeg det var det som jeg hadde på!

          Comment


          • Originally posted by Trulsen View Post
            Håper ting virker som det skal da Jeg er iallefall superhappy! Skal du fly den på 30%?

            Jeg shimma den med det som står på originalt, + ett av de tykkeste som følger med. 0.3mm eller noe sånt mener jeg det var det som jeg hadde på!
            Ja, jeg har en haug med 30% Rapicon som jeg har tenkt å bruke.. Står det hvilken shim man skal bruke til hvilken nitro prosent i manualen?
            Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

            Comment


            • jeg sjekka med 5 andre brum som har denne motoren, alle sier det samme på rapicon 30%, dvs som trulsen sa , basis shim + 0.3

              Comment


              • Fått din rc brum?

                min er her, synd jeg har ventet 2mnd på selve kittet den skal stå i bare..

                Click image for larger version

Name:	686766.jpg
Views:	1
Size:	84.8 KB
ID:	602650

                Comment


                • Hadde egentlig regna med å få den i dag, men den har ikke dukka opp så da kommer den nok i morgen

                  Følger alt med for montering? Er det ok manual?
                  Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                  T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                  T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                  Comment


                  • I dag har jeg gitt Raven en omgang med skrutrekkeren.

                    Ny startershaft, ny starterhex og ny vifte. Hexen gikk åt skogen før ferien, og shaften gikk åt skogen da jeg prøvde å dremle ut nye firkantspor. Ergo har jeg bare startet den nye RL100-motoren et par ganger. Gleder meg til å få denne i lufta igjen!

                    Prøvde for øvrig å selge den, men ingen vil betale mer enn knapper og glansbilder så da krasjer jeg den heller selv

                    RL100-motoren er forresten veldig god syns jeg. Det eneste jeg hater med denne motoren er hvordan potta er festa. Det må kunne kalles omstendelig. Men motoren er god!

                    Jeg flyr for øvrig på 30% Rapicon med original shim + 0.3. Det står ingen ting i manualen om hvordan motoren skal shimses, men jeg antar det er fordi det er stor forskjell på om man fly i Norge på 1000 meters høyde eller på Filipinene null meter over havet?
                    Kristian Westgård
                    Nittedal

                    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                    — Neil Armstrong

                    Comment


                    • Originally posted by Brumm View Post
                      Hadde egentlig regna med å få den i dag, men den har ikke dukka opp så da kommer den nok i morgen

                      Følger alt med for montering? Er det ok manual?

                      usikker på hva alt er, følger med alt du trenger for å få montert potta + glowplug + shims + manual på motor og potte, vet ikke hva man skal forvente skal følge med? dette er min første nye nitro, på .. ehh 10+ år

                      skrudde på potte og alt på ca 10? min nå, var litt knot endel av skruene, ser endel hadde nylock så de var greie, men de som går inn i motoren, loctiten blir jo løst av varme, hva gjør man da?

                      Forgassern er litt morsom, den skrur seg inn/ut som en skrue, når det throttles, så man får en større og mer høyoppløselig kurve med liten throttle åpning til stor

                      Comment


                      • skrudde av topp og kasta i shim, målte den ene til 0.22 og andre til 0.32... så er de det? eller må jeg få justert skyvelæret mitt? skal jo være 0.3


                        sykt små saker, forrige motoren jeg skrudde opp var big block chevy

                        ref innkjøring nevner de i manual lavere nitro innhold? er det vits? eller erre bare å snurre på med 30%?

                        Her er toppen, ved maskineringskanten mellom maskinering/gjenger i kjøleblokk/toppen er det ikke tatt gradene ordentlig, ikke noen kriiiise dog, honingen ser fin ut

                        Click image for larger version

Name:	914003.jpg
Views:	1
Size:	45.8 KB
ID:	602658


                        Mangler bare... ehh heli?

                        Click image for larger version

Name:	709350.jpg
Views:	1
Size:	43.9 KB
ID:	602659

                        Comment


                        • Eh, Anders.. Jeg tror forgasseren står feil vei.. Skal ikke servohornet stå opp på samme side som potta?
                          Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                          T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                          T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                          Comment


                          • Originally posted by Brumm View Post
                            Eh, Anders.. Jeg tror forgasseren står feil vei.. Skal ikke servohornet stå opp på samme side som potta?
                            helt riktig håpa ingen oppdaga det på bildene

                            Comment


                            • Hvem her var det som hadde tråd med "night heli" full av lys? er jo viking smack snart, og jeg har en trex 500 som kan få litt fancy nye lys

                              prøvde google, søkefunksjon osv men finner ikke tråden

                              Comment


                              • Jeg lagde iallefall 1 : (MFN) ModellflyNytt.no
                                Nattflyging er tøft det
                                Men det er utrolig hvor mye ett godt lys-layout gjør for orienteringen sin del, i forhold til ett dårlig.
                                Og mengden lys er ikke det som avgjør om det er lett å se orientering.
                                Det som fungerte for meg var å få fram profilen av canopy, halebom/finne, og "vindu" på canopy. He.lst med forskjellige farger.
                                Det er også viktig å ha nattblad med gode lys, og mulighet til å justere lys på heli via en børstet farstkontroller anbefales.
                                ---------------------------------------------
                                Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                                Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                                Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                                Mikado logo 600 3D Vbar
                                Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                                Comment

                                Working...
                                X