Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nu er i gång med å oppdatera mina batterier , igår så kom nya Gens ace 6s 3300 35 c og idag kom noe brukt GP 5100 6s 65c , de er nano-tech accer , spent på hur bra disse er , noen som har testa de , nano-tech (turnigy) från Hobbyking køper eg adrig mer , så vid nesta lønning så skall eg køper Gens ace 5000mAh 22.2V 60C 6S1P
    Attached Files
    Goblin 700 : vbar 5,3 pro
    Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

    HD 500 Cell : brain2

    DX9

    Comment


    • Originally posted by ragge1 View Post
      nu er i gång med å oppdatera mina batterier , igår så kom nya Gens ace 6s 3300 35 c og idag kom noe brukt GP 5100 6s 65c , de er nano-tech accer , spent på hur bra disse er , noen som har testa de , nano-tech (turnigy) från Hobbyking køper eg adrig mer , så vid nesta lønning så skall eg køper Gens ace 5000mAh 22.2V 60C 6S1P
      Jeg har et par GP5100 65C som jeg bruker på Logo'en, og de funker bra de..
      Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

      Comment




      • Ble visst for mye for Goblinen i dag, utrolig nok landet den for egen motor etterpå

        Comment


        • alu eller stål pinion?

          Comment


          • Originally posted by andersand View Post
            alu eller stål pinion?
            Stock alu, god og varm når jeg landa

            Comment


            • jeg har også strippet med alu, men ikke med den nye i stål, godeste tom erik brukte 2:45 ca på å strippe med alu...

              det som er dritt er at med stål pinion må du ha nytt enveislager, og pulley for halen av nye typen

              Comment


              • altsååååååååååååå tja,

                min quick-uk clutch, på helt ny align clutchbell/liner, er mer LSD(limited slip), enn clutch, du må virkelig holde igjen hodet og fyre med mye turtall, så "kaste" deg til siden

                balllinken på blade grippen løsna 2 ganger under flight, begge skruene som holder skids forran, de som holder horizontal stab, og fester av link stab inn mot heli... var kun siste turen i dag ingenting løsna midflight men artig med nitro! men ekke helt vibrasjonsfritt, bli noen nye haleblader og, plastikk kbdd rister litt

                Comment


                • til redline 100 gutta, har dere montert skive på shaft, under akselen og hele assembly for vifte/clutch? dvs den som følger med redline 100 motoren?

                  Comment


                  • Originally posted by andersand View Post
                    til redline 100 gutta, har dere montert skive på shaft, under akselen og hele assembly for vifte/clutch? dvs den som følger med redline 100 motoren?
                    Ja, skiva under clutchbraketten må på plass..
                    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                    Comment


                    • Har hatt ettersyn etter ei litt ufin landing tidligere i sommer. Hadde en glitch på 35mhz utstyret i trex 450'en. Fått høre siden at det er static utladning som gjør det. Viste seg at 3 av 4 servoer var u/s. Så jeg skiftet like godt alle og bygde om til 2,4 ghz. Testflight hjemme på plenen i dag gikk som smurt. Må på stripa snart og fly den ordentlig.

                      Comment


                      • Føler jeg har dremlet halve kvelden... men må ta enda mer i morgen, sheeeeeeesh alu er så kipt matriale også, hadde det bare vært stål.

                        (motorfester for redline i trex)

                        Comment


                        • Originally posted by andersand View Post
                          Føler jeg har dremlet halve kvelden... men må ta enda mer i morgen, sheeeeeeesh alu er så kipt matriale også, hadde det bare vært stål.

                          (motorfester for redline i trex)

                          Hadde du bare hatt skikkelig verktøy!!! :P

                          Comment


                          • Originally posted by andersand View Post
                            Føler jeg har dremlet halve kvelden... men må ta enda mer i morgen, sheeeeeeesh alu er så kipt matriale også, hadde det bare vært stål.

                            (motorfester for redline i trex)
                            Eh, hvorfor dremler du? Er ikke dette bare plug'n'play?
                            Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                            T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                            T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                            Comment


                            • Ikke helt, må ta av ca. en mm. på innsiden av hvert motorfeste. Redlinen er litt bredere i kassen.

                              Comment


                              • Originally posted by Lars Odland View Post
                                Ikke helt, må ta av ca. en mm. på innsiden av hvert motorfeste. Redlinen er litt bredere i kassen.
                                Hm.. Snodig.. Jeg monterte denne motoren i min gamle 700N LE, og den smatt rett inn..
                                Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                                T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                                T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                                Comment

                                Working...
                                X