Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Brumm View Post
    700N LE
    Samme maskinen jeg har. Husker jeg syns det var litt lite maskinert på motoren, men valgte å slipe av motorbukkene i stede for å gyve løs på motoren. Mulig de har tatt litt mer av nå i senere tid?

    Comment


    • litt over 2MM som må av på motorfestene, på selve motoren sliper jeg ikke noe.

      Comment


      • fy faen da så mye dremling, stakkars bunnplata har fått kjørt seg i dag! trodde alt var ok, så oppdager jeg at jeg bare har kuttet ut hull til bunnkasse og kjølefinner, ikke eksosport.. sheeeeesh! neste gang jeg bygger dette blir det tur på verkstedet med grovmaskineri!

        denne tar meg ca 10 ganger så lang tid som en goblin

        Comment


        • Jepp. Den modifiseringen der suger. Jeg brukte også fil og dremel. Det gode er att når du har modifisert bunnplata og motorfestene ( og blitt kvitt lysten til å kaldkvele idioten som designet plasseringen av boltene til eksospotta), så er resten smooth sailing. Med unntak av dfc linkene som kan være litt korte på gjengene.
          ---------------------------------------------
          Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
          Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
          Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
          Mikado logo 600 3D Vbar
          Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

          Comment


          • metallbiten, av DFC hodegjengene, skal vel skrus helt inn ja? kontra goblin hodet med links gjenger som sørger for perfekt tracking, er dette ganske stusselig konstruksjon

            og ja.. eksosporten oppdaget jeg når alt var skrudd på, potte skulle på...

            Comment


            • Syns pottedesignet er helt OK jeg. Tar jo på potta før man setter i motoren. Forøvrig er jeg litt enig. men at det er SÅ mye dremling syns jeg ikke. Tok maks 15min å modde motorfestene og dremle utav bunnplata bør ikke ta lang tid det heller :P Jeg la den i fresen og fresa ut større plass.

              Comment


              • Noen som hadde giddi og posta et bilde av hva som må dremles bort? Gjelder dette kun den nye 700N? Grunnen til at jeg spør er at motoren smatt rett inn i den gamle 700'en min uten at den buttet noe sted.. Clutch'en linet fint opp mot klokka også
                Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                Comment


                • Er du sikker på at du har skrudd motoren inn skikkelig, Brumm? Henger ikke bare og dingler i festet?
                  Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                  Anything worth doing is worth overdoing!

                  Comment


                  • Originally posted by jotto View Post
                    Er du sikker på at du har skrudd motoren inn skikkelig, Brumm?
                    Ja, jeg brukte gaffatape og syltestrikker som vanlig..
                    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                    Comment


                    • motoren tar borti på motorfester, beggge må dremles, på bunn/cfplata må du dremle ut utsnitt til kassebunn, og kjølefinner, samt eksosport

                      Comment


                      • kopplar e-fuel for spektrum telemetry

                        (MFN) ModellflyNytt.no
                        Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                        Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                        HD 500 Cell : brain2

                        DX9

                        Comment


                        • haleservoen på gamle 700n daua, skal sies at de andre servoene der er flere år, bare haleservoen som er ny, den har knapt gått 2 kanner fuel.

                          symptom er at den i visse posisjoner, plutselig låser seg, så kan du røre stikka og heli osv, skjer 0
                          dytter dusåvidt på servohornet våkner den til liv, lukter dau? sensor/pot eller lignende.

                          hadde 1 flytur der den var dodgy, heldigvis vibrer nitro så mye at den funka mesteparten av tia

                          Comment


                          • testa sensor idag
                            oppdatering : (MFN) ModellflyNytt.no
                            Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                            Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                            HD 500 Cell : brain2

                            DX9

                            Comment


                            • I dag har goblin 500en min fått servoking pakke i posten fra rc-batteri.no

                              Comment


                              • Skal du ha inn nye servoking i G500'en? Både cyclic & hale?
                                Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                                T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                                T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                                Comment

                                Working...
                                X