Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Må ikke men enklere å fly på lang avstand. Liker selv 550/600 og 700/800. Stor fordel med rundt 550 er ett batteri så dobbelt så mange turer. Og veldig fint å dele batteri pakker mellom store og medium.

    Ulempen med store er at ett krasj koster det samme som ett komplett 450 heli. Men en krasjer mindre dei store. Så er ikke helt rett fram regnestykke.

    Men håpe på opphold nå så en kan fly litt i morra. Kjedelig med bare sidlengs regn.
    Rasmus Fauske
    TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
    http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

    Comment


    • Ja forbaska med været. Mye vær her i sør,og sterke vindkast i dag også, så derfor har jeg mange micros. Men det er uteflygerne mine som nylig har fått meg til å fly bedre. Det er begrenset hva man kan lære selv i et stort rom.
      mSR, mSRX, Mini CP, mCPXv2, V120D02S, T-Rex250DFC/iKon, Forza450EX/iKon

      Comment


      • Originally posted by bjornal View Post
        250'er flyr best i fiskesnøre hengt opp i taket egentlig. Fikk etter masse styr Gaui 200'en min til å fly sånn noenlunde, men den var aldri helt bra. Minste jeg flyr nå er 500 size, alt annet blir for knotete - Og så skal en være så ærlig å innrømme at en faen ikke ser skjiten en gang når det er mindre 500...
        Minner meg om en Airfix 1:24 Stuka jeg hadde hengende i nettopp fiskesnøre. Jeg har forøvrig holdt på med 250'en i tre måneder nå, lest en million tips, bygd om, etc. Lærerikt, men jeg vil jo helst ha den i lufta. I god form flyr den helt topp, men jeg ønsker meg bort fra hangaroppholdene. Det blir litt knotete også ja, fra den sizen og ned.
        mSR, mSRX, Mini CP, mCPXv2, V120D02S, T-Rex250DFC/iKon, Forza450EX/iKon

        Comment


        • Originally posted by Loke View Post
          Minner meg om en Airfix 1:24 Stuka jeg hadde hengende i nettopp fiskesnøre. Jeg har forøvrig holdt på med 250'en i tre måneder nå, lest en million tips, bygd om, etc. Lærerikt, men jeg vil jo helst ha den i lufta. I god form flyr den helt topp, men jeg ønsker meg bort fra hangaroppholdene. Det blir litt knotete også ja, fra den sizen og ned.
          Går ut fra at du har prøvd å jorde mellom motorfeste og bom? De fleste heli med beltedrift har problemer med statisk elektrisitet, og på en 250 kan det føkke så mye med elektronikken at det går ut over ting som f.eks. hale...
          Propellen skal være på toppen!
          Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

          Comment


          • Testet to helikoptre i dag so far, siden det er nesten vindstille. T-Rexen fløy meget bra, og veldig stille, siden jeg har bygd om til beltedrift. Halen er ennå skummel. Kan ikke gi brå gass, for da blir det en ufrivillig piruett eller to. Regner med det blir bedre med MKS DS95i servoen. Men tre batterier med fin skalaflyvning er ikke å forakte uansett.

            Fløy også Forzaen et par batterier. Oppdaget så at beltet var meget slakt, så da fikk den flyforbud. Regner med beltet ble slakkere pga jeg jo sendte den nose-down ned i noen trær for en stund siden. Så nå står den på kjøkkenbenken, klar for service. Må bytte halebladene også, da de har hatt for mange møter med grusveien. På tide å snekre seg en Helipad!

            PS: Har ikke testet jording ennå. Vil teste ny servo først.
            mSR, mSRX, Mini CP, mCPXv2, V120D02S, T-Rex250DFC/iKon, Forza450EX/iKon

            Comment


            • høres ut som manglende haleautoritet/girings feil, ikke bare servofeil. Kan hjelpe med nye blader

              mitt tips skrot hele greia, kjøp 450/500 eller.. 700 sleng ikon på den

              Comment


              • Ja ny servo, og andre haleblader blir mine siste forsøk. Synd om det ikke blir bra da, for det er veldig moro å fly denne sizen når man passer på å ikke slippe den for langt avgårde. Det ryktes forøvrig at Lynx kommer med noe a la 250 size. Det syns jeg er meget interessant. Men du skal ikke se bort fra jeg ender opp med flere 450 size og opp helikoptre.

                Her er info om Lynx saken: A new contender! - HeliFreak

                Siden jeg klarer å holde mine to 200-250 size i nærheten, bestilte jeg og en ny Walkera V120D02S.
                Last edited by Loke; 29-09-14, 12:03.
                mSR, mSRX, Mini CP, mCPXv2, V120D02S, T-Rex250DFC/iKon, Forza450EX/iKon

                Comment


                • Greit å ikke ha for mange av en Size om en senere uansett får seg noe større.
                  Rasmus Fauske
                  TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                  http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                  Comment


                  • Jeg velger i alle fall V120D02S, som et litt større og tyngre heli enn mCPX. Den nye versjonen er seig, og de er meget stabile. Bestilte og HobbyWing ESC til Forzaen, så jeg kan bli kvitt disse brutale oppstartene. Blir også spennende å se hva DS95i servoen gjør for T-Rexen.
                    mSR, mSRX, Mini CP, mCPXv2, V120D02S, T-Rex250DFC/iKon, Forza450EX/iKon

                    Comment


                    • Originally posted by Loke View Post
                      Testet to helikoptre i dag so far, siden det er nesten vindstille. T-Rexen fløy meget bra, og veldig stille, siden jeg har bygd om til beltedrift. Halen er ennå skummel. Kan ikke gi brå gass, for da blir det en ufrivillig piruett eller to. Regner med det blir bedre med MKS DS95i servoen. Men tre batterier med fin skalaflyvning er ikke å forakte uansett.
                      Ut fra hvordan du sier at den oppfører seg så vil jeg nok tro at ny servo kun hjelper til en viss grad. Har du prøvd å dra opp tail precomp i iKon'en en del? Siden du sier det skjer ved store pitch/gassendringer, så vil jeg tro at en høyere precomp-verdi vil løse veldig mye av problemet du opplever. Flyr du med governor og flat throttle-kurve?
                      Propellen skal være på toppen!
                      Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                      Comment


                      • Godt du minner meg på det, hadde tenkt å se på pitch precomp. Jeg må og sjekke mer mens jeg flyr, for jeg har glemt å sette flate throttlekurver etter en ny TX kalibrering, så normal mode med variabel rpm har kanskje spilt en rolle her? Flyr ikke med governor. Se forresten Elefun har KBDD tail bladene, de skal jeg og teste.
                        Last edited by Loke; 29-09-14, 20:47.
                        mSR, mSRX, Mini CP, mCPXv2, V120D02S, T-Rex250DFC/iKon, Forza450EX/iKon

                        Comment


                        • Har du 0-100 kurve funker ting heller dårlig.
                          Rasmus Fauske
                          TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                          http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                          Comment


                          • Ja, og det slår vel ekstra godt ut på en 250 som er kjent for en noe vanskelig hale. Så da blir det å starte med TX'en, så ser jeg litt på precomp.

                            PS: Fant meg en grei side for å forstå dette: http://www.rcrotorz.com.au/showthrea...lectric-Heli-s

                            Så da velger jeg fremdeles en lineær kurve for Normal (hovering og slikt). Stunt1 og Stunt2 er noe jeg ikke bruker i det hele tatt som de normalt pleier å sette det opp i manualen. Så la oss kalle det Idle Up 1 og 2. For IU1 har jeg valgt 0-75-75-75-75. Fikk da litt tail wag og måtte dra gyro ned fra 57 (som gir anbefalt startverdi 45 i iKon) til 48. Ser nå ut som den tåler "brågassing", men må teste mer i bakgården. UI2 kommer til å få samme verdier som IU1, for der har jeg enablet Self Leveling.

                            Skulle jeg senere trenge mer "brutale" verdier, så stiller jeg det bare opp i TX on-site.
                            Last edited by Loke; 30-09-14, 10:11.
                            mSR, mSRX, Mini CP, mCPXv2, V120D02S, T-Rex250DFC/iKon, Forza450EX/iKon

                            Comment


                            • fyfan var kalt det var idag spesiellt ner solen forsvant back skogen , var testa lite mer på spartan vx1e , nu har bytt alla flight mode til BertK flight style og senkte tail gain frå defaul 30 til 25 , nu hål hale bra
                              tog 3 flght i de 3 olika flight mode før å testa HobbyWing gov store
                              N : 55% trottle -- @ HS 2300
                              st1: 60% -- @ HS 2500
                              st2: 65% -- @ HS 2700

                              Click image for larger version

Name:	20141007_173443.jpg
Views:	1
Size:	326.4 KB
ID:	609365

                              kalt dag



                              Click image for larger version

Name:	20141007_205756.jpg
Views:	1
Size:	268.8 KB
ID:	609362

                              N mode på @ 2300 håll bra

                              Click image for larger version

Name:	20141007_190924.jpg
Views:	1
Size:	295.7 KB
ID:	609364

                              st1 @ 2500 , den hålt bra


                              Click image for larger version

Name:	20141007_190336.jpg
Views:	1
Size:	247.0 KB
ID:	609363

                              st2 @ 2700 HS men her så håll ikke turler helt , hade 28 % igen på battery
                              Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                              Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                              HD 500 Cell : brain2

                              DX9

                              Comment


                              • Satt opp 600'en til nattflyving i dag, synes det ble ganske bra. Har ikke kjøpt blader enda, noen som har noe å anbefale? Stikkord rimelig men bra...
                                Click image for larger version

Name:	nf_1.jpg
Views:	1
Size:	265.3 KB
ID:	609380
                                Propellen skal være på toppen!
                                Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                                Comment

                                Working...
                                X