Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Legger du et bilde jotto?
    Vbar Control - Tarot 450 - Goblin 500 - Trex 600N DFC - Goblin 700C - Trex 700N - Logo Xxtreme

    Comment


    • Her


      Attached Files
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

      Anything worth doing is worth overdoing!

      Comment


      • Vårslepp 2015!

        Endelig klar for vårslepp denne sesongen, med alle maskinene dønn strøkne! Får se hvor lenge det varer
        Alt er gått over, lager og linker skiftet. Rewiret alt, i en ikke abstrakt form. Fy søder, nå er det vår og sesongen er igang!
        Nytt av året er ei nitrokjerre, for å trene litt frekke autos Samt ny 14sg med div. telemetri...
        Snakkes på stripa!
        Synergy E7SE
        T-Rex 700E Dominator Top
        T-Rex 700N DFC

        Tjohei
        Attached Files
        Last edited by Nathan; 12-04-15, 13:28.

        Comment


        • Synergy såg nice ut , fler bilder
          Goblin 700 : vbar 5,3 pro
          Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

          HD 500 Cell : brain2

          DX9

          Comment


          • testa vortex vx1e på HD500
            Attached Files
            Goblin 700 : vbar 5,3 pro
            Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

            HD 500 Cell : brain2

            DX9

            Comment


            • Originally posted by Nathan View Post
              Endelig klar for vårslepp denne sesongen, med alle maskinene dønn strøkne! Får se hvor lenge det varer
              Alt er gått over, lager og linker skiftet. Rewiret alt, i en ikke abstrakt form. Fy søder, nå er det vår og sesongen er igang!
              Nytt av året er ei nitrokjerre, for å trene litt frekke autos Samt ny 14sg med div. telemetri...
              Snakkes på stripa!
              Synergy E7SE
              T-Rex 700E Dominator Top
              T-Rex 700N DFC
              Heftig heli-flåte!

              Tror ikke jeg har sett Synergy i real life enda.
              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

              Anything worth doing is worth overdoing!

              Comment


              • Har sjøl lurt på å kjøpe en E7, men du som har både trex og E7. Hva foretrekker du og hvorfor?
                Synergy E5 med kontronik - scorpion - futaba
                Resten er for salg:
                Trex 700 og 450 - MCPX - Blade 450

                Comment


                • Takker Jotto Bare å vente på godværet nå

                  Krilen:
                  Vanskelig å sette de opp mot hverandre egentlig. E7 var min første 700-maskin. Jeg kjøpte den fordi ingen hadde den, samt at den hadde et par snedige løsninger og ser bra ut Her i oljebyen vasses det i Goblins og Aligns, så jeg forsøkte å bryte det mønsteret Ellers så kjenner jeg ikke noe særlig forskjell på flyegenskapene, annet enn at den er sprek som hønn pga. oppsettet.
                  Jeg er av den oppfatning at alle maskiner i samme størrelse (effekt, blader og vekt) flyr likt om fbl-enheten er satt likt. Vet noen er uenig med meg der, og de pleier som regel å være fanatikere av et spesielt merke også er ikke jeg så kresen når det gjelder fbl-oppsett. I Synergy står det Vbar og trex har GPro, og jeg kjenner ikke særlig forskjell...

                  (Skal sies at jeg fløy NM i F3N og F3C uten høyre rudder man får fly slik driten flyr..... )

                  Synergy E7SE:
                  Pluss:
                  + Spesiell: Nesten ingen har giddet å kjøpe den
                  + Solid: Rods, ballinks, drev (generelt drivverk), og selve sammensetningen av rammen gjør at den er veldig solid. Gleder meg nesten litt til å gå i torva, bare for å se hvor mye den egentlig tåler.
                  + Lett å overhale: Det er lett å komme til det meste uten å skru maskinen for mye fra hverandre.
                  + Kosmik 200 går rett inn i ramma uten mod. Litt overkill, men er klar for 800 når maskinen skrotes.

                  Minus:
                  - Ikke kombo: noe som gjør modellen relativt dyr komplett vs Align
                  - Spesiell: Deletilgang (ikke å få tak i her på berget)
                  - Egne verktøy: For å skru sammen modellen må du ha litt "Matt Botos" verktøy som ikke (enda) passer til andre modeller. Botosizer og Boto link verktøy. Sikkert tidenes businessplan fra Matt der.

                  Kommer ikke på så mye mer. Flott modell, absolutt. Men når det kommer til stykket så flyr jeg sikkert trex like herlig, om ikke "bedre" og mer, fordi man tør å trøkke til litt ekstra med noe som er billigere, samt at man får deler dagen etter.

                  Align 700L Top:
                  + Bra kombo ut av esken for rundt 10-12 løk
                  + Deletilgang
                  Last edited by Nathan; 13-04-15, 22:53.

                  Comment


                  • Originally posted by Nathan View Post
                    Jeg er av den oppfatning at alle maskiner i samme størrelse (effekt, blader og vekt) flyr likt om fbl-enheten er satt likt.
                    Der er jeg veldig enig, spesielt nå som man ikke har flybar med all mekanikken rundt det.

                    Det er utrolig mye hype rundt hvilke maskiner som flyr best, er mest "locked in", blah blah blah. Keiserens nye klær, spør du meg. Min filosofi er at man bør kjøpe den maskinen man selv synes er kulest. Man får den til å fly som alt annet, sålenge man har sprek nok motor.

                    Jeg elsker den tøffe og svindyre Logoen min, men... det er fordi den ser tøff ut. Den flyr ikke noe bedre enn T-Rex
                    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                    Anything worth doing is worth overdoing!

                    Comment


                    • t-rex 600 min flyr som en utedo og g500 flyr helt konge. samme merke/type flybarless enhet. Noe forskjell er det.
                      Helikopter:
                      T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
                      Radio
                      Spektrum dx 18

                      Comment


                      • Takker for langt svar! Har en Synergy E5 og en trex 700. Eg er rett og slett ikkje flink nok med PID til å kunne få mine helis til å fly som eg vil. Uansett så liker eg E5, den er bygd som en gammel enkel traktor og er lett å skru på. Sliter med halen på den, det er noken litt for sterke vibrasjoner, fast-lad mangler deler og derfor står det bare på vent.. Godt eg har en F450 og nytt FPV utstyr i mellomtiden.
                        Synergy E5 med kontronik - scorpion - futaba
                        Resten er for salg:
                        Trex 700 og 450 - MCPX - Blade 450

                        Comment


                        • Originally posted by palsor View Post
                          t-rex 600 min flyr som en utedo og g500 flyr helt konge. samme merke/type flybarless enhet. Noe forskjell er det.
                          Det er ikke du som sitter på utedoen og flyr da?
                          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                          Anything worth doing is worth overdoing!

                          Comment


                          • Originally posted by palsor View Post
                            t-rex 600 min flyr som en utedo og g500 flyr helt konge. samme merke/type flybarless enhet. Noe forskjell er det.
                            Har du lignende blader på dei ? Samt samme turtall og like kraftig motor.

                            Ulike blader har mye å si om noen har vekten langt ute og andre langt inne, og ikke minst motorkraft selvsagt. Men om du vil får du nok begge til å fly relativt likt...
                            Rasmus Fauske
                            TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                            http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                            Comment


                            • Fikk aldri min G500 til å fly helt konge begynner å lure hva jeg egentlig gjør feil i denne hobbyen?
                              Synergy E5 med kontronik - scorpion - futaba
                              Resten er for salg:
                              Trex 700 og 450 - MCPX - Blade 450

                              Comment


                              • Originally posted by Krilen View Post
                                Fikk aldri min G500 til å fly helt konge begynner å lure hva jeg egentlig gjør feil i denne hobbyen?
                                Det jeg har funnet ut er at ting er enklere om en bruker få typer FBL kontrollere slik at en har mulighet til å lære seg dei skikkelig. Så lenge du ikke har mekaniske problem eller for lite kraft så er det jo stort sett bare tuning igjen.

                                Ang G500 så har jeg ikke flydd det selv, men det du fort kommer bort i på dei er at dei krever turtall for å fly skikkelig siden dei er noe tunge.
                                Rasmus Fauske
                                TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                                http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                                Comment

                                Working...
                                X