Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Bergersen View Post
    Flydd 4 batterier på min T-rex 250 DFC og sitter og venter på at det skal bli fredag. For da skal jeg oppgradere til en T-rex 500 DFC PRO
    Yay!!

    500 er superstabil sammenlignet med 250
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

    Comment


    • Dagens prosjekt her er å montere ny test versjon av halegiret på MD7, får litt slike test deler fra MD med ordrene for å prøve nye deler som enda ikke er i vanlig produksjon

      I dag brukes en karbon plate for å avstive det mot main gearet mens nye varianten så inneholder giret en alu plate som stiver det av separat fra main gear. Ingen av delene er en nødvendig oppgradering før en kjører hardt i 800 versjon men kjekt å ha

      Ellers blir det å bygge opp en klone av 550 med ny elektronikk, en som hadde kjøpt uvitende brukt. Men blir nå i hvertfall fint heli med ny Xnova 4025 motor og Hobbywing esc mot den gamle Align 600M + 75A Align esc som stod på den før (og om det ramler fra kvarandre så har en alltids all elektronikk til ett skikkelig heli)
      Last edited by rfauske; 16-04-15, 18:38.
      Rasmus Fauske
      TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
      http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

      Comment


      • Har akkurat kjørt Trex 250n i bakken i idle up Sånn går det når man flipper for nære bakken, men tåler heldigvis juling denne lille rakkeren så er ikke store skadene
        Align T-Rex 500 DFC PRO w/Microbeast
        SAB Goblin 500 w/Brain/Scorpion/SK/HW

        Comment




        • Det var duket for ei knallhelg!

          Lite visste jeg at det hersens nitropakket skulle drive spik...

          Det startet med at starteren sveiv feil vei.

          Ok, grei sak å lodde tenkte undertegnede.. Fikk lånt en 30w møkkabolt. Etter 30 minutter knot, x-antall svidde fingre, og loddetinn på jakka (blir hull av sånt ja...) var jeg klar igjen.
          Neida, da er jo motoren på starteren "reversert", noe som igjen bidrar til at koppen skrur seg ut når jeg setter i gang starteren. Fakkh! Da var det inn i brakka igjen, gønne på med loctite og vente.... Så var vi klar igjen.
          Trykker på pushglo og setter igang starteren... Den sviver og sviver, null tenning.

          "Gløder den da?" tenkte undertegnede... Skrur ut plugg, legger den inntil kjøleribba, tester pushglo. Ja, den gløder.

          "Får den fuel da?" tenkte undertegnede... Sjekker alle fuelslanger og ser at fuel går inn i forgasser. Jeg er nå iiiskald på de svidde loddefingra mine. Nitro blir kaldt når det i tillegg blåser i kjent Stavangerstil på stripa.

          "Kommer fuel inn til stempel?" tenker undertegnede.
          Korttenkt som jeg var kikker jeg rett inn i sylindertoppen som for øyeblikket ikke har plugg samtidig som jeg sviver starteren... Det resulterer selvfølgelig i at jeg får ansikt og øyer dynket med fuel... Nå var det f%&#n meg nok... Pælma deretter nitroshiiten tilbake i bilen og fløy elektro resten av helgen.
          Og jeg som gleda meg til nitro-nostalgi igjen...

          Etter et par bjørnunger på lørdagskvelden fikk jeg motet over meg igjen, og begynte å feilsøke. Det viser seg at pushglo ikke gir ut nok spenning (direkte tilkoblet 2s lipo, 3,5 V ut?). Pluggen (ny) gløder kun halve tråden langt inni der.. Switchglo Pro er bestilt.

          Flott hobby a gitt!
          Attached Files

          Comment


          • Maiden på Logo 800 i dag. Scorpion 4540, 14s 5000, 1900hs. Sinnssyk maskin! Vet ikke om jeg trenger 700 lenger ☺
            Vbar Control - Tarot 450 - Goblin 500 - Trex 600N DFC - Goblin 700C - Trex 700N - Logo Xxtreme

            Comment


            • Glemte bilde!

              Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1430662036572.jpg
Views:	1
Size:	316.1 KB
ID:	611853
              Vbar Control - Tarot 450 - Goblin 500 - Trex 600N DFC - Goblin 700C - Trex 700N - Logo Xxtreme

              Comment


              • Originally posted by RunarSL View Post
                Maiden på Logo 800 i dag. Scorpion 4540, 14s 5000, 1900hs. Sinnssyk maskin! Vet ikke om jeg trenger 700 lenger ☺
                Fet maskin!! Kjøpte du ny eller brukt?

                Det er ikke ofte man ser sånne.
                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                Anything worth doing is worth overdoing!

                Comment


                • Er vel mest pga dele prisene. Det er i hvertfall det som har stoppet meg fra noe slikt.
                  Rasmus Fauske
                  TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                  http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                  Comment


                  • Sloss litt med Raptor 50, mysa litt etter Chase 360 (hvorfor kjøper jeg alltid små heli når jeg veit at jeg sliter med å se dem...). Bort å sloss litt mer med Raptor nå, er glad i å leke overivrig valp med halen...
                    Propellen skal være på toppen!
                    Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                    Comment


                    • Den var ny, men jeg tok litt verditap på den først få se video da mann!

                      Comment


                      • Originally posted by jotto View Post
                        Fet maskin!! Kjøpte du ny eller brukt?

                        Det er ikke ofte man ser sånne.
                        Den har ligget ubygd hos en kar en stund. Han hadde også bestilt custom 4540 til den så det bladefarter godt!

                        Har blitt mer og mer fornøyd med goblin 700 etter hvert men denne satt som et skudd
                        Vbar Control - Tarot 450 - Goblin 500 - Trex 600N DFC - Goblin 700C - Trex 700N - Logo Xxtreme

                        Comment


                        • MD7'en min ble 7.5 i dag etter "uhell" jeg hadde i veikanten i går når jeg prøvde meg på kanteslått ...

                          Så den fikk nye blader, boom, supports, servoarmer og noen lager
                          Rasmus Fauske
                          TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                          http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                          Comment


                          • Fløy i går HobbyKing HK450 første turen i år. Hadde gain på 45, men det var tydeligvis blitt for mye i løpet av vinteren, måtte ned på 38 for å få bort logringa i halen.
                            Bfight 210
                            De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                            De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                            Phoenix RC Club

                            Comment


                            • Originally posted by RunarSL View Post
                              Maiden på Logo 800 i dag. Scorpion 4540, 14s 5000, 1900hs. Sinnssyk maskin! Vet ikke om jeg trenger 700 lenger ☺
                              Her kommer videon av maiden.
                              Hansi

                              Comment


                              • Dere ser logringa med halen? Fikk den ikke bort så etter 3. turen sendte jeg en mail til BK servos. Ble raskt bekreftet at servoen hadde veldig mye dødgang i drivverket og ny servo er allerede på vei med DHL ☺
                                Vbar Control - Tarot 450 - Goblin 500 - Trex 600N DFC - Goblin 700C - Trex 700N - Logo Xxtreme

                                Comment

                                Working...
                                X