Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som vet hva som skjedde?? Se video!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by halsen89 View Post
    Rakk ikke å korrigere noe før det smalt....
    Sukk for en opplevelse!

    Med utgangspunkt i det du sier i sitatet og det faktum at du kjører 2G4 radio teknologi så må problemet ligge i helibabien.
    Gyro kan vi se bort da den har FlyBar.

    Jeg tittet på crash-sekvensen flere ganger.
    Litt collective up (fra deg håper jeg)... så gjør den en rask wobble forover før den brutal raskt hiver seg bakover og til siden.
    • Et av Swash linkene løsnet kunne gi denne oppførselen. Du sier ingenting om det, men antar du sjekket at alle Swash linkene satt på plass etter crashen?
    • En av servo kablene til motakeren kan ha løsnet eller du kan ha gjort noe feil under montering slik at en av Swash servoene mister elektrisk forbindelse. Da kan du få samme effekten som i punktet over. Har du super nøye sjekket det elektriske (skadd kabel, dårlig forbindelse etc etc). Når du tar av så øker strømtrekket i servoen betydlig og kan har framprovosert en dårlig elektrisk forbindelse!
    • Transient feil i motakeren er også en mulighet! Test den nøye før du tar av igjen ...
    • Antar radioen din er noe du har brukt på andre helis eller fly slik at den er friskmeldt
    • Storfosna er nære Ørland flystasjon; Hva med radarstøy fra flystasjonen? (Men, da ville du vel ha merket dette tidligere også tipper jeg)
    TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
    Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
    GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
    Realflight G45 simulator
    Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

    Comment


    • #17
      Originally posted by kesundt View Post
      [*]Storfosna er nære Ørland flystasjon; Hva med radarstøy fra flystasjonen? (Men, da ville du vel ha merket dette tidligere også tipper jeg)[/LIST]
      Jeg har flydd endel med 2.4gHz/Spektrum de siste årene og aldri opplevd noe som jeg ville relatert til forstyrrelser fra flystasjonen. Det er da på fastlands-Ørland og nærmere stasjonen. Men som du bemerker selv, han ville sikkert merket dette tidligere.
      Olav Moe

      -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

      Innholdet i min hangar, sånn ca

      Comment


      • #18
        kjører 2,4 ja, alle linker satt på etter krasjen og fungerer normalt.
        Alle kabler sitter i mottaker og alle servoer fungerer normalt, mottaker er helt ny, samt alle servoer.

        Radioen bruker jeg på alle fly / heli jeg har, så den fungerer. Har også flydd endel heli og fly på samme plass. Aldri merka noen støy eller noe..

        Jeg skal testkjøre heliet nå, så kan legge ut en film etterpå...

        Comment


        • #19

          Comment


          • #20
            Re: Noen som vet hva som skjedde?? Se video!

            Noen som kan se noe galt???

            Comment


            • #21
              Jeg har ikke peiling, men vil tipse deg om å sette ned utslagene. Kommer til å være nervøs som faen med de utslagene!

              Comment


              • #22
                Re: Noen som vet hva som skjedde?? Se video!

                Sette opp expo du tenker på ?

                Comment


                • #23
                  han tenker nok dual rates

                  Comment


                  • #24
                    Ikke for å være negativ men det der ser ut som en "accident waiting to happen".
                    Juster expo å snill pitch å la en erfaren ta den opp. Går det galt for han ville det gjort det med deg også.
                    Ryker noe i hodet eller understell løsner/brekker fra ramma mens den spinner en meter fra hodet ditt på bordet der kan du tenke deg resten.
                    Uansett, lykke til med feilsøking. Håper du finner feilen.
                    Last edited by Hansi79; 13-09-12, 22:41.
                    I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                    Comment


                    • #25
                      Re: Noen som vet hva som skjedde?? Se video!

                      Ja det er skumle saker, men ting bør nå ikke gå i stykker av at den står å spinner... Skal justere på litt dual rates før neste test, fant foresten ut at halerotor spinner feil vei så må snu reima. Kan det være årsaken?? jeg flyr mye med 450x, og det går helt bra, opp ned og tic tocs å sånt så er ikke redd for å fly raptoren, men det mekaniske må fungere først men spørs om det blir en trex 700 fbl snart nå ja istede, elektrisk )

                      Comment


                      • #26
                        pre flight, skal ta ting som feil gyro, hale, ror osv, ganske kritiske saker på stor maskin

                        Pleier også kjøre uten gummi på skids, da kan du gjør fleste moves på bakken og sjekke ting er riktig, ellers er parkett også fint, har ett litt stort rom som har blitt brukt mye til pre flights...

                        700 er gøy, er vel ingen som krangler på det...

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by halsen89 View Post
                          Noen som kan se noe galt???
                          For meg ser det ut som om hovedrotorbladene går motsatt vei i forhold til flybar.
                          Fred Larssen

                          Comment


                          • #28
                            Re: Noen som vet hva som skjedde?? Se video!

                            Nei de går samme vei ja

                            Comment


                            • #29
                              Sorry, Var litt upresis. Når flybaren tiltes over til en side skal vel bladholderne følge med, ikke gå over til motsatt side.

                              Edit: Du må altså snu bladholderne 180 grader slik at linken kommer bak rotorbladet og ikke forran.
                              Last edited by flarssen; 14-09-12, 08:06.
                              Fred Larssen

                              Comment


                              • #30
                                Det ser ut som halen din roterer feil vei. Greit nok, men dersom du ikke har gjort dette bevisst slik at ikke halebladene er snudd tilsvarende så har du et problem der. I såfall kan et haleblad ha stallet slik at det har truffet halemekanikken. Da får du jo en bråstopp i systemet som godt kan forklare den rare oppførselen på filmen.
                                arhennie

                                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                                http://hadelandmfk.no/
                                www.henniehobby.no/arne

                                Comment

                                Working...
                                X