Unconfigured Ad

Collapse

Heli for nybegynner

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mademan
    • Apr 2007
    • 1086

    #61
    Nei, da må du ha en lader med flere banan-plugg og balancer utganger.


    Den lader 2 batterier samtidig
    Go Lower! Lower.... To Low!

    Comment

    • svar
      • Feb 2008
      • 39

      #62
      Forstår.
      Men det finnes vell Ni-CD batterier man kan bruke til motager, slik at jeg slipper unna med 1 balanserer?

      Comment

      • KTL!
        • Sep 2003
        • 295

        #63
        Originally posted by svar
        Ok da har jeg fått litt mere peil på ting her, takket være dere på dette forumet

        Det blir til at jeg går for en Raptor 30 v2 ferdigbygget med motor.

        Men man trennger jo mere stuff også, her er handlelisten så langt:

        Lader: http://www.helidirect.com/product_in...oducts_id=3030

        Balanserer til dx7 batteriet: (trenger forslag vist dette trengs)

        Mottager batteri: (trenger forslag)

        Mottager batteri balanserer (trenger forslag vist dette trengs i tilegg)

        Gyro: http://www.helidirect.com/product_in...oducts_id=2252

        startere og slikt (trenger tips)

        Du trenger ikke balanserer til DX7 senderen den bruker ett NiMh batteri på 1500mah

        Og jeg ville heller vurdert en Raptor50 i stedet for en 30
        30 blir ganske tamt når du begynner med mer enn hovring

        til mottakerbatteri ville jeg brukt ett nicd 4.8v batteri på 1500mah+
        eller så kan du bruke 2s lipo batteri sammen med en regulator

        Comment

        • svar
          • Feb 2008
          • 39

          #64
          eks dette batteriet?

          Comment

          • KTL!
            • Sep 2003
            • 295

            #65
            Ja det passer sikkert bra

            Comment

            • Zakkosekk
              • Mar 2008
              • 4

              #66
              Originally posted by KTL!
              Og jeg ville heller vurdert en Raptor50 i stedet for en 30
              30 blir ganske tamt når du begynner med mer enn hovring
              Er også en nybegynner i dette gamet.
              Har sett på et T-Rex 450SE V2 som vel er i størrelse med Raptor 30, antar jeg.
              Er hakket større enn det jeg har i dag men mener du det blir for tamt?
              Bør man hoppe rett på et enda større heli?
              Er jo sikkert fett med en T-Rex 500/600 men det gjør sikkert mer vondt når det går i bakken.
              Og er dette noe for en nybegynner? Synes jo ikke 450en er såååå stor da men er litt redd for å kjøpe for stort. Kr 6000 gikk opp og 3000 kom ned

              En annen ting. Bør man gå for nitro eller elektro?
              Har en Savage bil (nitro) i dag og kan ikke akkurat si at motoren alltid er like lett å starte.
              Er kanskje mer interessert i elektrisk (mindre bråk og griseri) men tar gjerne imot meninger.
              tnx

              Comment

              • Mademan
                • Apr 2007
                • 1086

                #67
                Jeg flyr selv 500 CF'en og må si den flyr heftig! Så en i ekeberghallen som fløy den rått. Den duger nok bra til å lære seg på ja..Synte svertfall jeg. Fikk til mye mere når jeg gikk fra 450 til 500. STOR forskjell, kan nesten ikke sammenlignes. lettere å se, mye mere stabilt...Og mere respons på stikkene. (kan vere bedre set-up det da men).


                forje (første) syrt kostet 150 USD (inkl. upgrades) så det er ikke ALTFOR ille.

                Kan trygt anbefale 500 CF.
                En annen ting. Bør man gå for nitro eller elektro?
                Hører det er litt kliss med Nitro. Men det kommer ann på om du inivtserer i bra motor. YS & OS (X) motorene ar bra rykte..starter lett og lite søl. Har selv dette og 0 søl (nå er det ikke helt ferdig enda men ). Deilig med el og..bare plugge i og fly!
                Last edited by Mademan; 10-03-08, 16:31.
                Go Lower! Lower.... To Low!

                Comment

                • Tintin
                  • Jan 2005
                  • 4631

                  #68
                  Originally posted by Zakkosekk
                  ....
                  Har sett på et T-Rex 450SE V2 som vel er i størrelse med Raptor 30, antar jeg.
                  En TRex 450 er en mygg i forhold til en Raptor 30
                  TRexen har 700mm rotordiameter, er 66 cm lang, 23 cm høy og 700 gram flyklar.
                  R30 har 1245 mm rotordiameter, er 115 cm lang, 40 cm høy og ca 3 kg flyklar.

                  Dog er en del av 450ene godt motorisert i forhold til størrelsen.

                  R30/R50/Trex 600 er i en helt annen liga enn helier av TRex 450 størrelse.

                  Stort sett: Stort = stabilt = lettere å lære på (lettere å se), lite = ustabilt = vanskeligere å lære på, men stort sett billigere å kræsje per gang. Dog gjør prisen på kræsj og vanskelighetsgraden at man tar flere sjanser og dermed kræsjer oftere så regn ikke med at kostnad over året er nevneverdig mindre med en 450.

                  Comment

                  • Roy Olav
                    • Mar 2008
                    • 1

                    #69
                    Hva er det ultimate ferskis-helikopteret+

                    Dersom penger spiller mindre rolle (når man har spart lenge nok...) - er det da slik at et stort heli er lettere å fly enn et lite? Slik at det er lettere å gå fra et knøtters Bell 47 kontraroterende til et "ute-heli" med en stor maskin?

                    I så fall, hva er forskjellen for en ferskis på Walkera, Trex, Mikado Logo osv. Har lest litt om Logo 16-20 og får litt lyst på dette, men så leste jeg en plass i dette forum at Small Size har et RTF til 4000 kr og DX6i

                    Hva er stødig nok til å lære seg flyvningens kunst med? Jeg er nok en svært forsiktig flyver, vandret lenge rundt på stuegulvet før jeg tok Bell'n opp i lufta. Er det håp om å unngå major krasjer ved å være lugn, eller er det så vrient å fly skikkelig at kræsj er en naturlov de 100 første flygninger??

                    Comment

                    • Mademan
                      • Apr 2007
                      • 1086

                      #70
                      Er du forsiktig så kan nok en 450SE V2 vere noe for deg, Men hvis du vil ha noe du kan lære deg 3D på så hadde jeg gått for 500/600 eller lignende. De er helt andre helier og fly. Mere stabile, mere sprett og lettere å se.

                      Et større heli er lettere (500 er lettere en Belt cp & 450SE), untatt CX4, lama osv, men da må man tørre å ta av, ellers merker man neppe noe forskjell
                      Go Lower! Lower.... To Low!

                      Comment

                      • svar
                        • Feb 2008
                        • 39

                        #71
                        Når dere sier 500/600 er det da t-rex dere snakker om?

                        Har dere noen linker til disse til norske butikker?

                        Comment

                        • Mademan
                          • Apr 2007
                          • 1086

                          #72
                          T-rex 500 og t-rex 600 jepps


                          500 CF:


                          600E:


                          600N Pro:


                          600N Sport/standard:


                          Der
                          Go Lower! Lower.... To Low!

                          Comment

                          Working...