Jeg regner med at jeg får 450se v2'n min i dag eller i morgen. Er nybegynner innen helikopter (flyr simulator) og lurte på om det er noe jeg bør tenke på når jeg skal sette opp/bygge denne? Skal jeg følge bruksanvisningen til punkt å prikke, eller er det enkelte ting som burde forandres for å få et "snillere" helikopter?
Unconfigured Ad
Collapse
Trex 450se v2 rett rundt hjørnet. Nybegynneroppsett?
Collapse
X
-
Bruk vektene på flybaren og evt litt dual rates eller expo avhengig av hva du er vant med å bruke, om du er vant. Du trenger ikke fulle utslag på noe i starten så litt dual rates gjør den litt tammere. Dette kan du så fase ut etterhvert som du blir mer vant.
Det er ikke noe som mekanisk gjør den roligere annet enn vektene. Man kan selvsagt bruke kortere servoarmer, men det er meningsløst siden man oppnår det samme ved å programmere dual rates -
Enig med TinTin.
Last ned videoene til Finless hos helifreak.com (http://www.helifreak.com/showthread.php?t=11373)
Vær nøye med at du setter helikopteret riktig opp mekanisk. Bruk den tiden det tar for å få dette til.
Få noen til å sjekke helikopteret ditt før første flytur - kanskje til og med at noen andre flyr det for deg første turen.
Lykke til.- Erik -
------------------------------------------
Logo 600SX + 6003D
Logo 400SE
Futaba 18MZComment
-
Synes også du skulle få noen til å sette opp throttle og pitch kurvene for deg. Jeg fulgte de rådene til Finless, men synes den ble veldig nervøs og ustabil da. Fikk noen i klubben min til å hjelpe meg med det, og det var et helt annet heli å fly etterpå.Atle Østereng
Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
Msn: a_ostereng@hotmail.com
T-rex 450 SE V2
Spektrum DX7
GY401 m/S9257
3 x HS-65MGComment
-
Hva er forresten forskjellen på expo og dual rates?Comment
-
Expo gir en progresiv kurve, d.v.s. at du får små utslag i begynnelsen, og store på slutten, dual rate flytter endepunktene på servoene ned, slik at du får mindre utslag hele veien.
Expo vil altså gi fulle utslag med full stikke, mens dual rate vil begrense max utslag.Hilsen Rune Marcussen
MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
JR DSX9
Fitjar Modellflyklubb
---------------------------------------------------------------------------
Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!Comment
-
Hvis du går inn her og leser noen innlegg opp fra bunn, finner du et svar jeg skrev til en annen på mine kurver. Men du er nødt til å ha mindre enn 0 grader pitch på laveste stikke for å få den ned i eventuell vind. Har jeg hørt... Altså, laveste prosent på kurven må være under 50%.
http://www.modellflynytt.no/showthre...360#post176360Atle Østereng
T-rex 450 SE V2
Spektrum DX7
GY401 m/S9257
3 x HS-65MGComment
-
litt off topic, men begynte på bygginga i dag. Også var det noe som ikke stemte med main drevet og mainshaft. Jeg får ikke full kontakt med drevet 'fra' beltet, og det det skal gå inn på. Pluss at jeg mangler litt for å få i låsinga til main drevet. Ser ut som forskyvelsen er lik. Virker som om de store drevene må lenger opp. Men den ligger ann mot lageret . Noen som har vært borti dette? Kan legge til bilde seint i kveld.Comment
-
-
Mine drev står heller ikke rett mot hverandre, ca 1 mm off. Men så lite tror jeg ikke spiller noen rolle. Men får å få bolten gjennom akslingen, er det bare å løsne den stopperen som hindrer den i å gå lenger ned, sette i bolten, og så dra det opp igjen slik at du ikke har noe dødgang.Atle Østereng
T-rex 450 SE V2
Spektrum DX7
GY401 m/S9257
3 x HS-65MGComment
-
Comment
-
Sånn er min også, virker fint den.Hilsen Rune Marcussen
MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar