Unconfigured Ad

Collapse

Trex 450se v2 rett rundt hjørnet. Nybegynneroppsett?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Talker
    • Oct 2004
    • 174

Trex 450se v2 rett rundt hjørnet. Nybegynneroppsett?

Jeg regner med at jeg får 450se v2'n min i dag eller i morgen. Er nybegynner innen helikopter (flyr simulator) og lurte på om det er noe jeg bør tenke på når jeg skal sette opp/bygge denne? Skal jeg følge bruksanvisningen til punkt å prikke, eller er det enkelte ting som burde forandres for å få et "snillere" helikopter?
    varta
  • Tintin
    • Jan 2005
    • 4631

Bruk vektene på flybaren og evt litt dual rates eller expo avhengig av hva du er vant med å bruke, om du er vant. Du trenger ikke fulle utslag på noe i starten så litt dual rates gjør den litt tammere. Dette kan du så fase ut etterhvert som du blir mer vant.

Det er ikke noe som mekanisk gjør den roligere annet enn vektene. Man kan selvsagt bruke kortere servoarmer, men det er meningsløst siden man oppnår det samme ved å programmere dual rates

Comment

• ehaga
      • Feb 2005
      • 1173

Enig med TinTin.

Last ned videoene til Finless hos helifreak.com (http://www.helifreak.com/showthread.php?t=11373)

Vær nøye med at du setter helikopteret riktig opp mekanisk. Bruk den tiden det tar for å få dette til.

Få noen til å sjekke helikopteret ditt før første flytur - kanskje til og med at noen andre flyr det for deg første turen.

Lykke til.
      - Erik -

------------------------------------------
      Logo 600SX + 6003D
      Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• Atle
        • Jul 2007
        • 285

Synes også du skulle få noen til å sette opp throttle og pitch kurvene for deg. Jeg fulgte de rådene til Finless, men synes den ble veldig nervøs og ustabil da. Fikk noen i klubben min til å hjelpe meg med det, og det var et helt annet heli å fly etterpå.
        Atle Østereng
        Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
        Msn: a_ostereng@hotmail.com

T-rex 450 SE V2
        Spektrum DX7
        GY401 m/S9257
        3 x HS-65MG

Comment

• Talker
          • Oct 2004
          • 174

Originally posted by Atle
          Synes også du skulle få noen til å sette opp throttle og pitch kurvene for deg. Jeg fulgte de rådene til Finless, men synes den ble veldig nervøs og ustabil da. Fikk noen i klubben min til å hjelpe meg med det, og det var et helt annet heli å fly etterpå.
          Kan jeg ikke bare bruke akkurat det samme som noen andre da? F.eks det du hadde?

Hva er forresten forskjellen på expo og dual rates?
          varta

Comment

• Mademan
            • Apr 2007
            • 1086

Det beste i starten er vel å sette 50-100 pitch kurven[linær]. og vanlig 0-100 linær throtell kurve. Funket ypperlig her. Slapp jeg å "kjøre" heliet i bakken ved hare landinger.
            Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

• roadrune
              • Jul 2007
              • 2292

Expo gir en progresiv kurve, d.v.s. at du får små utslag i begynnelsen, og store på slutten, dual rate flytter endepunktene på servoene ned, slik at du får mindre utslag hele veien.

Expo vil altså gi fulle utslag med full stikke, mens dual rate vil begrense max utslag.
              Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
              T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
              JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
              ---------------------------------------------------------------------------
              Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• Atle
                • Jul 2007
                • 285

Originally posted by Talker
                Kan jeg ikke bare bruke akkurat det samme som noen andre da? F.eks det du hadde?

Hva er forresten forskjellen på expo og dual rates?

Hvis du går inn her og leser noen innlegg opp fra bunn, finner du et svar jeg skrev til en annen på mine kurver. Men du er nødt til å ha mindre enn 0 grader pitch på laveste stikke for å få den ned i eventuell vind. Har jeg hørt... Altså, laveste prosent på kurven må være under 50%.

http://www.modellflynytt.no/showthre...360#post176360
                Atle Østereng

T-rex 450 SE V2
                Spektrum DX7
                GY401 m/S9257
                3 x HS-65MG

Comment

• Talker
                  • Oct 2004
                  • 174

litt off topic, men begynte på bygginga i dag. Også var det noe som ikke stemte med main drevet og mainshaft. Jeg får ikke full kontakt med drevet 'fra' beltet, og det det skal gå inn på. Pluss at jeg mangler litt for å få i låsinga til main drevet. Ser ut som forskyvelsen er lik. Virker som om de store drevene må lenger opp. Men den ligger ann mot lageret . Noen som har vært borti dette? Kan legge til bilde seint i kveld.
                  varta

Comment

• Tintin
                    • Jan 2005
                    • 4631

Sitter enveislageret for høyt kanskje? Eller har du bare ikke dratt opp masta og låst den med låseringen?

Comment

• Talker
                      • Oct 2004
                      • 174

Akslingen må i så fall nedover. Da får jeg i låsinga. Men det løser ikke problemet med drevene, så jeg trur det kan være enveislageret. Litt rart, siden dette er satt sammen fra fabrikk. Men hva gjør jeg for å rette på dette da? Lageret sitter vel godt.
                      varta

Comment

• Atle
                        • Jul 2007
                        • 285

Mine drev står heller ikke rett mot hverandre, ca 1 mm off. Men så lite tror jeg ikke spiller noen rolle. Men får å få bolten gjennom akslingen, er det bare å løsne den stopperen som hindrer den i å gå lenger ned, sette i bolten, og så dra det opp igjen slik at du ikke har noe dødgang.
                        Atle Østereng

T-rex 450 SE V2
                        Spektrum DX7
                        GY401 m/S9257
                        3 x HS-65MG

Comment

• Talker
                          • Oct 2004
                          • 174

jo. Kan jo det. Men liker det ikke. Synest det er for mye. Skal legge inn bilde når jeg kommer hjem, i halv 12 tiden. Så om noen gidder å vente med å legge seg hadde det vært fint
                          varta

Comment

• Talker
                            • Oct 2004
                            • 174

jo. Kan jo det. Men liker det ikke. Synest det er for mye. Skal legge inn bilde når jeg kommer hjem, i halv 12 tiden. Så om noen gidder å vente med å legge seg hadde det vært fint

Edit: La ved et par bilder. Så kan dere se selv.
                            Attached Files
                            Last edited by Talker; 16-04-08, 23:25.
                            varta

Comment

• roadrune
                              • Jul 2007
                              • 2292

Sånn er min også, virker fint den.
                              Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                              T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                              JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
                              ---------------------------------------------------------------------------
                              Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

Working...