Hvor mye har vind å si for dette heliet? Var ute å fløy nå, og synest det kanskje var litt mer uforutsigbart enn i går. Blåste vel ikke akkurat, men det var en liten trekk hele tiden.
Unconfigured Ad
Collapse
Trex 450se v2 rett rundt hjørnet. Nybegynneroppsett?
Collapse
X
-
neh, den gjør mye mer nytte enn ugagn
Bruker det selv på trex450,600 og 500 samt roxxterene mine og etter jeg sprayet beltet på 500'n og 450'n så har jeg ikke hatt en eneste glitch, men jeg hadde det massevis på 450'n før...
Jeg hadde en kjempeglitch på 500 min også, men etter jeg sprayet med graphit33 så har jeg ikke hatt en eneste.Mvh
Bjørn Tore Espevik
Team Visa...Comment
-
Comment
-
neh, den gjør mye mer nytte enn ugagn
Bruker det selv på trex450,600 og 500 samt roxxterene mine og etter jeg sprayet beltet på 500'n og 450'n så har jeg ikke hatt en eneste glitch, men jeg hadde det massevis på 450'n før...
Jeg hadde en kjempeglitch på 500 min også, men etter jeg sprayet med graphit33 så har jeg ikke hatt en eneste.Comment
-
Kræsj koster jo ingenting...
Low setting finnes ikke på den nyeste esc'n fra Align, kun medium og high. Jeg bruker medium.
Ellers har jeg brukt omtrent følgende oppsett når jeg tok de første turene:
Masse dual rate og 30% expo på nick og roll.
Lineær pitch fra ca -2 til +9 grader.
Th normal: 0-40-75-85-100
Th stunt: 72-79-86-93-100
Paddlevektene helt ytterst
Gorillapadler med vekter
Dette gir et snilt helikopter, men det flyr heftig nok enn så lenge. Jeg vil ikke påstå at dette er noe ideellt oppsett, men det er ihvertfall hva jeg har brukt. Justert på feelingen, med øyne og ører
Min erfaring er at det ikke er bra å ha altfor snille verdier. Jeg har gått i bakken pga det par ganger. En trenger nok pitch og kraft til å komme raskt klar av bakken i et knipetak, og lite nok pitch til å komme ned fra lufta. I tillegg trengs nok nick og roll til å rette opp tilstrekkelig. Bruk mer expo og mindre dual rate.Comment
-
Jeg lærte å fly kun med basic set-up. Fungerte utmerket og man slipper overganger
Norm:
Th: 0-100 linær
Pitch 0-100 linær på alle
Th ST1: 100-90-80-90-100
Th ST2: 100 flat
Fungerer utmerket enda for meg, kanskje ikke det optimale, men får veldig bra headspeed og reaksjon på helietGo Lower! Lower.... To Low!Comment
-
Jeg har satt opp en flat throttle kurve på min, fra andre steget på stikka. Dette fører til, synes jeg, at man får et heli som er mye lettere å håndtere fordi når du beveger stikka, er det bare en parameter som forandrer seg, pitch. Jeg føler at når både pitch og throttle blir forandra med stikke bevegelse, er skjer forandringen så veldig fort, eller mye. Man får liksom så brå bevegelser (opp/ned). Har satt throttle på 75%, og pitch starter på ca -5 grader. Synes jeg kommer fort nok i massevis opp fra bakken, og siden det er kun pitch som blir påvirka så lenge jeg har kommet meg opp, blir den så myk og fin å sette ned på bakken, og ganske lett å justere høyde etter vinden. Mykt og fint for en nybegynner som megAtle Østereng
Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
Msn: a_ostereng@hotmail.com
T-rex 450 SE V2
Spektrum DX7
GY401 m/S9257
3 x HS-65MGComment
-
Hilsen Rune Marcussen
MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
JR DSX9
Fitjar Modellflyklubb
---------------------------------------------------------------------------
Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!Comment
-
Mulig den gjør det på din esc. Den slår ikke inn for tidlig på noen av mine.
Det er en litt skummel anbefaling å gi når du ikke oppgir en grunn. På de escene der den slår inn på rett verdi vil et slikt råd fort koste den som følger det mange hundrelapper om man flyr til lvc.
Husk at Align først det siste drøye året eller så, har hevet high protection over 3 volt. Escen på min 600 var den første for meg der high er 3.2 volt og den stemmer svært bra sammenlignet med alarmen min. Om man flyr med en par år gammel esc kan low være så lavt som 2.5 volt og da bør du helst fly med AirThunder/KongPower pakker om de skal overleve.
Men jeg er helt enig i at annen varsling er bedre. Man vil ikke ha beskjeden på den måten mens man øver blade scrape f.eks.
Men å gi et slikt råd uten å fortelle at det baserer seg på at akkurat din esc slår ut for tidlig er ikke akkurat et godt og gjennomtenkt råd. Særlig ikke til en nybegynner. At LVC slår inn for tidlig mens man lærer seg å hovre er ikke akkurat noen stor sak. At man kun får 10-20 turer per pakke før de er døde er nok langt mer alvorlig.
Sånn da var den gittComment
-
Mulig den gjør det på din esc. Den slår ikke inn for tidlig på noen av mine.
Det er en litt skummel anbefaling å gi når du ikke oppgir en grunn. På de escene der den slår inn på rett verdi vil et slikt råd fort koste den som følger det mange hundrelapper om man flyr til lvc.
Husk at Align først det siste drøye året eller så, har hevet high protection over 3 volt. Escen på min 600 var den første for meg der high er 3.2 volt og den stemmer svært bra sammenlignet med alarmen min. Om man flyr med en par år gammel esc kan low være så lavt som 2.5 volt og da bør du helst fly med AirThunder/KongPower pakker om de skal overleve.
Men jeg er helt enig i at annen varsling er bedre. Man vil ikke ha beskjeden på den måten mens man øver blade scrape f.eks.
Men å gi et slikt råd uten å fortelle at det baserer seg på at akkurat din esc slår ut for tidlig er ikke akkurat et godt og gjennomtenkt råd. Særlig ikke til en nybegynner. At LVC slår inn for tidlig mens man lærer seg å hovre er ikke akkurat noen stor sak. At man kun får 10-20 turer per pakke før de er døde er nok langt mer alvorlig.
Sånn da var den gitt
Men ok, det funker for meg, pass på spenningen uansett.Hilsen Rune Marcussen
MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
JR DSX9
Fitjar Modellflyklubb
---------------------------------------------------------------------------
Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!Comment
-
Har merket meg at et sted på stikke når jeg gir gass, så hopper turtallet ett hakk opp. Dette gir utslag på halen som ikke klarer å følge med, og beveger seg en smule. Det er det samme "trinnet" når jeg beveger stikka ned igjen. Dette gjør meg forsåvidt ikke noe, men om det kan gjøres noe med, så er det ikke meg imot.Trodde at gassen skulle være helt gjevn hele veien jeg. Har ikke merket noe andre steder enn akkurat dette punktet.
Comment
-
Prøv en flat throttlekurve, så regner jeg med problemet blir borteAtle Østereng
Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
Msn: a_ostereng@hotmail.com
T-rex 450 SE V2
Spektrum DX7
GY401 m/S9257
3 x HS-65MGComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment