Unconfigured Ad

Collapse

Børsteløs motor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ponus
    • Apr 2007
    • 104

Vi bør vel snart innrømme det...............vi har kjøpt katta i sekken.

En kjent nettlevarendør kjøpte jeg HB av, samt børsteløs motor. Jeg kjenner symtomene igjen slik du beskriver Jon V.

Jeg tok kontakt med min leverandør som straks tok kontakt med sin svenske (tror jeg ) importør. De hadde selvfølgelig aldri hørt om problemet før og ny motor kom ikke på tale.

Nei....tror jeg får holde meg til mitt sjøfly en stund til .....tror forresten ikke det blir lenge til før 5000,- blir lagt på bordet og kjøp av noe bedre heli..........klarer ikke helt å godta at jeg ikke fikk det til
    "KOSEKROK"
    T-Rex 450se v2 hs-65mg gy401 m/9650
    Cessna 177 Cardinal on float
    Honey Bee King 2 Belt,- til skrekk og avdvarsel for alle nybegynnere.

Comment

• roadrune
      • Jul 2007
      • 2292

Originally posted by Ponus
      Vi bør vel snart innrømme det...............vi har kjøpt katta i sekken.

En kjent nettlevarendør kjøpte jeg HB av, samt børsteløs motor. Jeg kjenner symtomene igjen slik du beskriver Jon V.

Jeg tok kontakt med min leverandør som straks tok kontakt med sin svenske (tror jeg ) importør. De hadde selvfølgelig aldri hørt om problemet før og ny motor kom ikke på tale.

Nei....tror jeg får holde meg til mitt sjøfly en stund til .....tror forresten ikke det blir lenge til før 5000,- blir lagt på bordet og kjøp av noe bedre heli..........klarer ikke helt å godta at jeg ikke fikk det til
      Det er nok desverre mange med deg her...en seriøs selger kan aldri dekke opp for ett dårlig produkt, og når i tillegg importør/distribitør ikke er villig til å ordne opp (tipper det bunner i tidligere problemer med reklamasjoner mot fabrikk), så er det rett og slett å innse at man har gjort en feil, og prøve å glemme det.

Hvis du velger å legge litt riksdaler på bordet for en bedre maskin (t-rex/raptor osv.) og klamrer deg fast i hobbyen, så tror jeg du vil bli positivt overrasket over hvor gøy det egentlig er når heliet er stabilt, og det eneste som trenger ettersyn er lading av batterier.
      Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
      JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
      ---------------------------------------------------------------------------
      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• perpyro
        • Aug 2008
        • 488

Som nybegynner av sesongen med CopterX så kjenner jeg meg i hvertfall ikke igjen i historien til JonV.
        Den har jeg kun måtte mekke på etter krasj, ellers har den fungert feilfritt.
        Men så har jeg i utgangspunktet brukt 8000 NOK for utstyr + deler etter krasj, og alt kjøpt i norge.
        Trex 450 blandingsrase 4S
        Logo 500
        Blade mCPX

Comment

• orjanp
          • Nov 2007
          • 726

Originally posted by roadrune
          Det er nok desverre mange med deg her...en seriøs selger kan aldri dekke opp for ett dårlig produkt, og når i tillegg importør/distribitør ikke er villig til å ordne opp (tipper det bunner i tidligere problemer med reklamasjoner mot fabrikk), så er det rett og slett å innse at man har gjort en feil, og prøve å glemme det.

Hvis du velger å legge litt riksdaler på bordet for en bedre maskin (t-rex/raptor osv.) og klamrer deg fast i hobbyen, så tror jeg du vil bli positivt overrasket over hvor gøy det egentlig er når heliet er stabilt, og det eneste som trenger ettersyn er lading av batterier.
          Det er uinteresant hva importør måtte mene. Dersom dette er feil som var med produktet under kjøp, så er det dekket av reklamasjonsretten. Og butikken må ta den kostnaden selv dersom de ikke får noe gehør hos importør. Det er unasett ikke noe kjøper trenger å bry seg med. Så får heller butikken slutte å selge produktene dersom kvaliteten er så dårlig.
          Ørjan Pettersen
          Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

Comment

• Ponus
            • Apr 2007
            • 104

Jeg får ta en telefon og godsnakke med dem..........

Er imidlertid lysten på et Copter XSE2R som jeg har forstått er delekompatibelt med Trex 450 SEV2 som er det dyreste Trex450, har jeg forstått.

Får kuffert med komplett utstyr for 5000,-

Om jeg er på jordet nå, ber jeg om tilbakemelding. Perpyro har gode erfaringer har jeg forstått. Er klar over at eletronikken som følger med er avgjørende. Her er jeg imidlertid blank og må stole på det som blir meg levert.
            "KOSEKROK"

Comment

• perpyro
              • Aug 2008
              • 488

Hva den 5000 kroners kofferten inneholder er jeg litt usikker på ettersom jeg kun kjøpte byggesett og specket heliet selv.
              Men såvidt jeg har forstått er radioen programerbar via USB dings fra PCen.
              Motoren og ESC som følger med var den jeg startet med men motorakslingen bøydes i første krasjen.
              ESC er meget billig og den jeg fikk skulle være programerbar men pipelydene den gav fra seg stemte ikke med manualen så det blei med å fly med den fabrikkinstilt med blant annet brems.
              Motoren skal tilsvare en 430L 4050KV og fungerer greit til nybegynnerflyging men jeg merket stor forskjell til 430XL 3700KV.
              Selv flyr jeg med DX6i, GY401->S9254, Pentium 40A ESC og Align 430XL motor på min.
              Delekompatibiliteten er meget bra og med unntak av at seesaw flybar cage og hodeblokk swahoutblokk må byttes samtidig så er resten helt kompatibelt med align deler, og jeg har byttet ut mye etter harde møter med moder jord.

Anbefaler å kjøpe SE og ikke AE versjonen ettersom den er for myk i ramma.
              Logo 500
              Blade mCPX

Comment

• Ponus
                • Apr 2007
                • 104

Denne linken beskriver hva som følger med .

"KOSEKROK"

Comment

• perpyro
                  • Aug 2008
                  • 488

Det var der jeg kjøpte mitt fra også.
                  Det dreier seg jo om en RTF koffert men elektronikken er nok ikke fra øverste hylle.
                  Mekansk er heliet på høyde med align med unntak av svakere lager så forbered deg på å bytte dette etterhvert som man krasjer.
                  Logo 500
                  Blade mCPX

Comment

• roadrune
                    • Jul 2007
                    • 2292

Jeg tror nok jeg ville lagt litt mer på bordet for å få bedre elektronikk, eller iallefall en bedre radio, så slipper du å kjøpe ting to ganger, det blir det bare dyrere av.

Jeg vil også anbefale å kjøpe byggesett, du lærer mye av å bygge som du får glede av senere.

For 6675,- hos samme forhandler, får du CopterX SE V2 http://www.helihobby.no/product_info...84&osCsid=b094, Futaba 401 gyro med bra haleservo http://www.helihobby.no/product_info...33&osCsid=b094, og en Spektrum DX7 med mottaker og tre gode servoer http://www.helihobby.no/product_info...39&osCsid=b094, da mangler vel bare kofferten kontra det andre settet, og du får en MYE bedre pakke.

Selve heliet tror jeg er bra.
                    Last edited by roadrune; 11-09-08, 22:06.
                    Hilsen Rune Marcussen

JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb

Comment

• perpyro
                      • Aug 2008
                      • 488

Så må du legge til motor og ESC.
                      Du kan da gå for billigversjonen med CopterX motor og ESC til 520.- http://www.helihobby.no/product_info...roducts_id=198
                      Selv er jeg meget fornøyd med HobbyWing Pentium 40A ESC til 440.- http://www.helihobby.no/product_info...roducts_id=213
                      Ønsker du i tillegg guvernør mode så må du desværre velge en annen.
                      Og en brukbar motor til 440.- http://www.helihobby.no/product_info...roducts_id=197
                      Logo 500
                      Blade mCPX

Comment

• roadrune
                        • Jul 2007
                        • 2292

Originally posted by perpyro
                        Så må du legge til motor og ESC.
                        Du kan da gå for billigversjonen med CopterX motor og ESC til 520.- http://www.helihobby.no/product_info...roducts_id=198
                        Selv er jeg meget fornøyd med HobbyWing Pentium 40A ESC til 440.- http://www.helihobby.no/product_info...roducts_id=213
                        Ønsker du i tillegg guvernør mode så må du desværre velge en annen.
                        Og en brukbar motor til 440.- http://www.helihobby.no/product_info...roducts_id=197
                        Ja, beklager, jeg tok det for gitt at motor og esc var med i heli-kitet.
                        Hilsen Rune Marcussen

JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb

Comment

• perpyro
                          • Aug 2008
                          • 488

Kittet er helt nakent og bart, der ligger en montert ramme, et montert rotorhode, en montert hale boks og resten av delene.
                          Det følger ikke med manual eller annet man trenger av verktøy, grease eller jengelås.
                          Men manual ligger på Trex 450 delen av forumet på helifreak og det er så likt med Trex 450 SE V2 at det er ingen problemer å bygge den etter den manualen, ellers så ligger manualen til CopterX på www.ehirobo.com under nedflastingsdelen.
                          Logo 500
                          Blade mCPX

Comment

• JonV
                            • Apr 2005
                            • 232

Da fikk jeg beskjed fra rc711 at om jeg returnerte motor og esc ville jeg få tilsendt ny pakke
                            Jon T Vatn
                            http://www.fg-racing.net
                            Norway Oslo Romsås.

Comment

• Ponus
                              • Apr 2007
                              • 104

Det som var enkelt med pakken var at alt er ferdig (husk at jeg er nybegynner ) Jeg er klar over at eletronikken ikke er den aller beste, men forstår at selve helikopteret er bra og kan bytte eletronikk etter hvert? Regner derimot at dette er stabilt og mulig å fly.

Videre har jeg radio til mit sjøfly. Valgte en litt utvidet modell som skulle kunne brukes til Heli. Det er en Hitec optic 6.......kanskje den kan brukes til den ferdige pakken ....eller til pakken "roadrune" anbefaler?
                              "KOSEKROK"

Comment

• perpyro
                                • Aug 2008
                                • 488

Når du nå får den nye motoren sjekk lengden på skruene.
                                Har lest at det er lett å skru skruene inn i viklingene på motoren om de er for lange.
                                Da få men vistnok magisk røyk fra både motor og ESC.
                                Logo 500
                                Blade mCPX

Comment

Working...