Unconfigured Ad

Collapse

Nybegynner i Bergen vurderer T-rex 500 og lurer på hvor han skal fly det?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bergen80
    • Jan 2013
    • 498

Originally posted by jotto
    Man får alltids spenninga opp igjen selv om man har ramla ned godt under 3V, men kapasiteten på batteriet blir som regel dårligere etter det.
    Hvordan får man spenningen under 3V når LVC skjer ved 3,5V?
    T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

Comment

• jotto
      • Jul 2007
      • 3060

Originally posted by Bergen80
      Hvordan får man spenningen under 3V når LVC skjer ved 3,5V?
      Jeg snakket på generell basis, men siden du spør: de fleste regulatorer reduserer throttle når man kommer under LVC-grensa. Man kan med andre ord fortsette å fly og tømme batteriet helt, men man merker at turtallet går ned.

LVC på 3.5V er uansett veldig høyt. Man kommer ganske kjapt under 3.5V under belastning selv om man har masse batterikapasitet igjen.
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• Spiff
        • May 2011
        • 145

Kan jeg putte de i laderen på storage mode da og så ordner den utladningen? Eller må de lades ut på discharge mode? Jeg kan jo prøve å fly de tomme men uten understell kan det bli morsomt var utsolgt for landingsunderstell til nano både på elefun og smallsize.

Har forresten et slikt brett med plass til 6 stk batterier også. Kan jeg lade ut flere batterier samtidig. Kan jo selvsagt lade samtidig så går vel bra motsatt også. Sålenge batteriene har noenlunde samme spenning antar jeg.
        Ja storage mode lader også ut. Vertfall gjør mine ladere det så jeg vil tro din også gjør det. Du kan som regel velge hvor mange volt den skal stoppe på og vil tro at "default" er 3,8V. Brettet med plass til 6 stk. batterier kjenner jeg ikke til men vil tro at det også går bra. Noen andre som kjenner til dette?

Spiff
        TRex 250 | TRex 450 Pro V2 DFC Beast X |TRex 450L Dominator Beast X |TRex 500 DFC V-Bar | TRex 500 Beast X | TRex 550 ​V-Bar |Gaui X5 Beast X |TRex 600N Beast X |Synergy E5 Beast X |

Spektrum DX18

Youtube:
        http://www.youtube.com/channel/UCB69FEKD5skQDfiNJehjNJA

Comment

• Bergen80
          • Jan 2013
          • 498

Originally posted by Spiff
          Ja storage mode lader også ut. Vertfall gjør mine ladere det så jeg vil tro din også gjør det. Du kan som regel velge hvor mange volt den skal stoppe på og vil tro at "default" er 3,8V. Brettet med plass til 6 stk. batterier kjenner jeg ikke til men vil tro at det også går bra. Noen andre som kjenner til dette?

Spiff
          ProgressiveRC - Safe Parallel Charge Board for mCP X & Pico Dette er brettet, og ja det gikk utmerket å lade ut batteriene på storage mode. Så alt er vel
          T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

Comment

• ragge1
            • Sep 2009
            • 1598

ProgressiveRC - Safe Parallel Charge Board for mCP X & Pico Dette er brettet, og ja det gikk utmerket å lade ut batteriene på storage mode. Så alt er vel
            skall du ikke fly i helgen , fint vær og sikert många på Stend
            Goblin 700 : vbar 5,3 pro
            Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

HD 500 Cell : brain2

DX9

Comment

• Bergen80
              • Jan 2013
              • 498

Originally posted by ragge1
              skall du ikke fly i helgen , fint vær og sikert många på Stend
              Jo jeg kommer en tur på lørdag formiddag. Men har ikke fått trex 500 enda så det blir bare med 130x. Regner med å få se og lære en del likevel

Comment

• ragge1
                • Sep 2009
                • 1598

skall til byen på føremiddag , men skall prøve å vare der på etter middag og sikert på søndag

DX9

Comment

• Bergen80
                  • Jan 2013
                  • 498

skall til byen på føremiddag , men skall prøve å vare der på etter middag og sikert på søndag
                  Ok når begynner ettermiddagen ?

Comment

• ragge1
                    • Sep 2009
                    • 1598

hehe , etter kl:1300 , Spiff er ofta tidligt og eg tror det er bra med paller så vi håller os varmt

DX9

Comment

• Bergen80
                      • Jan 2013
                      • 498

hehe , etter kl:1300 , Spiff er ofta tidligt og eg tror det er bra med paller så vi håller os varmt
                      Kan jeg ta med en gutt på 3 1/2 år? Eller er det litt skummelt? Spørs hvor lenge jeg blir der

Comment

• ragge1
                        • Sep 2009
                        • 1598

det går bra , kan ikke se noe problem med det , många barnevakt

DX9

Comment

• Bergen80
                          • Jan 2013
                          • 498

det går bra , kan ikke se noe problem med det , många barnevakt
                          Ja eneste jeg er skeptisk til er hvor snart han begynner å kjede seg. Kan ta med storesøster, hun er flink å passe på
                          Han har lyst å fly selv, men får bare lov på simulator, pluss den ene gangen han fikk prøve et lite kontraroterende på smallsize, det flydde han rundt i halvt minutt før han greide å ødelegge det. Var ekspeditøren sin idè så han sa ikke noe på det, han var bare imponert over den lille som greide holde helikopteret i lufta såpass lenge

Comment

• Bergen80
                            • Jan 2013
                            • 498

Må bare si at det var veldig moro og komme å se på dere fly, og fly litt selv selvsagt. Greide visst å ta knekken på pinion (drev/tannhjul på motor?) når jeg glemte TH på den ene krasjen. Og den delen er ikke den letteste å få tak i. Men jeg får prøve å bestille fra ebay e.l. Så er det bare å vente. Neste helg blir det testing av t-rex 500 Og tror barna får bli hjemme

Comment

• ragge1
                              • Sep 2009
                              • 1598

du kommer å like 500 , du såg hur fint min og Lasse's fløg og lett å se

DX9

Comment

• Spiff
                                • May 2011
                                • 145

Synd med pinion'en. Kan ikke se at smallsize har de (ut fra nettsiden) men det skader ikke å ta en telefon og høre. Ellers selges de her:

og her:

10T M0.4 1.5mm shaft pinion gear for Eflite blade 130X helicopte [P018] - $1.99 : OVERSKY!, Micro Brushless Outrunner Motor Expert In China

Var ellers imponert over flygingen din. Riktignok var det en kræsj men jeg forventet ikke å se looper og inverted flyging så dette lover bra. Blir spennende når du får 500'en.

Spiff
                                TRex 250 | TRex 450 Pro V2 DFC Beast X |TRex 450L Dominator Beast X |TRex 500 DFC V-Bar | TRex 500 Beast X | TRex 550 ​V-Bar |Gaui X5 Beast X |TRex 600N Beast X |Synergy E5 Beast X |

Spektrum DX18

Youtube:
                                http://www.youtube.com/channel/UCB69FEKD5skQDfiNJehjNJA

Comment

Working...