Unconfigured Ad
Collapse
Nybegynner i Bergen vurderer T-rex 500 og lurer på hvor han skal fly det?
Collapse
X
-
Jeg snakket på generell basis, men siden du spør: de fleste regulatorer reduserer throttle når man kommer under LVC-grensa. Man kan med andre ord fortsette å fly og tømme batteriet helt, men man merker at turtallet går ned.
LVC på 3.5V er uansett veldig høyt. Man kommer ganske kjapt under 3.5V under belastning selv om man har masse batterikapasitet igjen.Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening
Anything worth doing is worth overdoing!Comment
-
Kan jeg putte de i laderen på storage mode da og så ordner den utladningen? Eller må de lades ut på discharge mode? Jeg kan jo prøve å fly de tomme men uten understell kan det bli morsomtvar utsolgt for landingsunderstell til nano både på elefun og smallsize.
Har forresten et slikt brett med plass til 6 stk batterier også. Kan jeg lade ut flere batterier samtidig. Kan jo selvsagt lade samtidig så går vel bra motsatt også. Sålenge batteriene har noenlunde samme spenning antar jeg.
SpiffTRex 250 | TRex 450 Pro V2 DFC Beast X |TRex 450L Dominator Beast X |TRex 500 DFC V-Bar | TRex 500 Beast X | TRex 550 V-Bar |Gaui X5 Beast X |TRex 600N Beast X |Synergy E5 Beast X |
Spektrum DX18
Youtube: http://www.youtube.com/channel/UCB69FEKD5skQDfiNJehjNJAComment
-
Ja storage mode lader også ut. Vertfall gjør mine ladere det så jeg vil tro din også gjør det. Du kan som regel velge hvor mange volt den skal stoppe på og vil tro at "default" er 3,8V. Brettet med plass til 6 stk. batterier kjenner jeg ikke til men vil tro at det også går bra. Noen andre som kjenner til dette?
SpiffT-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4Comment
-
ProgressiveRC - Safe Parallel Charge Board for mCP X & Pico Dette er brettet, og ja det gikk utmerket å lade ut batteriene på storage mode. Så alt er velGoblin 700 : vbar 5,3 pro
Atom 6HV : vbar NEO pro rescue
HD 500 Cell : brain2
DX9Comment
-
Nybegynner i Bergen vurderer T-rex 500 og lurer på hvor han skal fly det?
Jo jeg kommer en tur på lørdag formiddag. Men har ikke fått trex 500 enda så det blir bare med 130x. Regner med å få se og lære en del likevelT-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4Comment
-
T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4Comment
-
T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4Comment
-
Ja eneste jeg er skeptisk til er hvor snart han begynner å kjede seg. Kan ta med storesøster, hun er flink å passe på
Han har lyst å fly selv, men får bare lov på simulator, pluss den ene gangen han fikk prøve et lite kontraroterende på smallsize, det flydde han rundt i halvt minutt før han greide å ødelegge det. Var ekspeditøren sin idè så han sa ikke noe på det, han var bare imponert over den lille som greide holde helikopteret i lufta såpass lengeT-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4Comment
-
Må bare si at det var veldig moro og komme å se på dere fly, og fly litt selv selvsagt. Greide visst å ta knekken på pinion (drev/tannhjul på motor?) når jeg glemte TH på den ene krasjen. Og den delen er ikke den letteste å få tak i. Men jeg får prøve å bestille fra ebay e.l. Så er det bare å vente. Neste helg blir det testing av t-rex 500Og tror barna får bli hjemme
-
Synd med pinion'en. Kan ikke se at smallsize har de (ut fra nettsiden) men det skader ikke å ta en telefon og høre. Ellers selges de her:
og her:
10T M0.4 1.5mm shaft pinion gear for Eflite blade 130X helicopte [P018] - $1.99 : OVERSKY!, Micro Brushless Outrunner Motor Expert In China
Var ellers imponert over flygingen din. Riktignok var det en kræsj men jeg forventet ikke å se looper og inverted flyging så dette lover bra. Blir spennende når du får 500'en.
SpiffTRex 250 | TRex 450 Pro V2 DFC Beast X |TRex 450L Dominator Beast X |TRex 500 DFC V-Bar | TRex 500 Beast X | TRex 550 V-Bar |Gaui X5 Beast X |TRex 600N Beast X |Synergy E5 Beast X |
Spektrum DX18
Youtube: http://www.youtube.com/channel/UCB69FEKD5skQDfiNJehjNJAComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment