Announcement

Collapse
No announcement yet.

ny innen "faget"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by olechr_larsen View Post
    Small Size Hobbyland AS er dette en grei sender og simulator da? ser det er en dx5e og ikke dx6i.. men akkurat det sier meg ikke stort...
    Du kan ikke gjøre programmeringer og justeringer på den radioen, og det kommer du garantert til å angre på. Minimum dx6i mener jeg. Om du har tålmodighet så dukker det noe opp brukt. Men jeg vet hvordan det er med tålmodigheten når en skal prøve noe nytt. Jeg vil i alle fall helst ha det dagen før samme når jeg bestiller noe
    T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

    Comment


    • #17
      RCMarked.no / Trex 250 og mcpx v2 med spektrum dx6i kontroller
      RCMarked.no / MCP X x2 med masse deler
      T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

      Comment


      • #18
        Har en DX6i (ikke DSM-X) som kan gå billig. Den har én liten lyte - trimmen er ikke helt frisk, så den er koblet ut. Er du fingernem, så er det imidlertid ikke mye jobb å bytte brettene med trimbrytere på, det er bare å plugge inn nye. Har også en MCPX som er mer et "delehelikopter" (kontrolleren er ikke helt til å stole på), det ble byttet servoer for kort tid siden og det følger med nytt understell, ny swash, servo pushrods samt litt mer småtteri. Kan la dette gå for en meget hyggelig pris samlet - da manger du bare en mcpx som fungerer, så har du deler til mange kræsj også.
        Propellen skal være på toppen!
        Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

        Comment


        • #19
          FINN.no - Mulighetenes marked
          T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

          Comment


          • #20
            Originally posted by olechr_larsen View Post
            Small Size Hobbyland AS er dette en grei sender og simulator da? ser det er en dx5e og ikke dx6i.. men akkurat det sier meg ikke stort...
            Tror det er slik at du må ha en 6 Kanals radio hvis du skal bruke helikopter i virkeligheten, men når det gjelder simulator så får du jo en DX5 radio gratis med her, så det er lur å gå for en slik en.


            EDIT: Bergen80 har en fin link som du kan bruke
            Last edited by Pistepirkko; 14-05-13, 16:22.

            Comment


            • #21
              mye bra info her ja og bra linker, synd jeg ikke har fått fulgt de opp som jeg burde ser jeg nå... må nok vente til løninga 1 juni da jeg fikk noen uventa utgifter på en annen hobby i går (atv)...
              Ole Christian Larsen
              Kvelde

              Comment


              • #22
                da kan jeg legge til at nytt helikopter er på vei! blei Blade mCP X v2 RTF får det på torsdag er den en fordel med trenningsunderstell på ett så lite heli?evt kjøpe ett par ekstra understell
                Ole Christian Larsen
                Kvelde

                Comment


                • #23
                  Gratulerer! Det jeg starta med også, har over 110 batterier igjennom det nå

                  Fly over litt høyt gress, så tåler det helikopteret "alt".. av reservedeler tror jeg at jeg har bytta alt untatt elektronikk en gang, men jeg har sikkert kræsja 200 ganger i hard bakke, ikke høyt gress :P
                  Ny carbon hale hadde jeg kjøpt med en gang, den er bedre, og tåler alt. Den standar halen knekker ganske fort! Ellers bare kjøp etterhvert som ting går istykker..

                  Comment


                  • #24
                    dropp treningsunderstell, fly over gress, husk thold, varer evig.

                    Comment


                    • #25
                      takker for tips! da skal jeg ikke klippe plenen de neste ukene
                      Ole Christian Larsen
                      Kvelde

                      Comment


                      • #26
                        Min mcpx erfaring

                        Jeg startet også med en mcpx. Min erfaring var at halebommen, understellet, linkene til hodet, rotorblad/haleblad og hovedbommen røk i den lærefasen hvor man prøvde å få kontroll på ting. Etterhvert som flytiden blir lengre og litt lengre mellom hver gang det krasjes så er det gjerne andre ting om går da man tørr å våge litt mer.

                        Jeg gjorde følgende:
                        - Kjøpte en forlenget karbon hale. Denne fåes kjøpt som originaldel, hos utallige selgere på Ebay ol. eller du kan lage den selv ved hjelp av 2mm karbon stang og en dremmel/fil
                        - Kjøpte en hel karbon aksling. Originalt så er denne hul noe som gjør at den lett sprekker og tåler mindre juling. Samme her også. Finnes masse på Ebay ol.
                        - Linker til hovedrotoren. Disse går det fort endel av så sørg for å ha noen liggende. Kjedelig å ikke kunne fly for at man mangler en liten plast del
                        Det finnes flere måter å sikre disse på slik at de ikke blir borte.
                        - Rotorblad til halerotor og hovedrotor. Når man vingler rundt omkring i starten så er det lett å komme borti ting og slå disse sund. Greit å ha noen liggende i reserve. I tillegg så finnes disse i andre farger som gjør det lettere å se helikopteret i luft. Disse kan også kjøpes fra mange forskjellige steder.
                        - Understell. Disse er veldig svake og festepunktene har en lei tendens til å knekke. Jeg kjøpte Airtime skid til min mcpx og de er umulig å ødelegge. Disse kan du bestille her. Og dette er tråden på Helifreak om Airtime skid

                        Hvis du har lyst til å lese deg litt opp på mcpx og finne alle de lure tipsene så anbefaler jeg deg å ta en titt i mcpx forumet til Helifreaks. Det du ikke finner der er ikke verdt å vite om helikopteret ditt.

                        Jeg ville kanskje startet med tråden "Links that will help MCPX newbies"
                        Last edited by B.A.T; 02-07-13, 12:19. Reason: La til linker
                        ---------------------------------------------------------------
                        Spectrum DX6i
                        Med propellen på toppen: mcpx, mqx, JR Forza 450, T-Rex 150
                        Med propellen i front: Blue Phoenix elektrifisert R.I.P, Multiplex Easystar II

                        Comment


                        • #27
                          Blei en bnf utgave med dx6i kontroll. Noen som kan si åssen betteriladeren fungerer?
                          Ole Christian Larsen
                          Kvelde

                          Comment


                          • #28
                            vanligvis ikke oppladbare battereri, bare vanlige AA

                            Comment


                            • #29
                              hvis det er batteriladeren til mcpx'en så står det instrukser på undersiden av laderen.
                              T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

                              Comment


                              • #30
                                Var te mcpx'n ja. Har vanlige til dx6i'n
                                Ole Christian Larsen
                                Kvelde

                                Comment

                                Working...
                                X